Teste pos. Hhv sent el. Tidligt pige/dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.053 visninger
41 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2020

Anonym trådstarter

Jer der er gravide og ved kønnet  

kunne i teste positiv tidligt eller sent med jeres køn? 

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

man plejer jo at sige med drenge kn men teste positivt tidligt med piger er hcg lidt længere om at danne sig, så der tester man pos. Et par dage senere.. hvad er jeres oplevelse af det?

pft

I min første graviditet kunne jeg først teste positivt 4+3, og det var kun en lille bitte anelse af en streg. 
Her ved nr to testede jeg positivt omkring hvad jeg troede var 3+5, men faktisk var 3+1. 
Begge er piger. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Testede positiv 3+2 og det er en pige

Anmeld Citér

24. maj 2020

Christabelle

Første gang testede jeg 4+0 og den var bragende positiv, så kunne sikkert sagtens have fået en positiv streg nogle dage tidligere. Det var en pige.

Anden gang testede jeg 3+5 og den var ret svær at se. Den blev først rigtig tydelig 4+2-3 stykker. Det var en dreng. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

pft

Hvem er det helt konkret, der "plejer at sige" det?

Kan du linke til en evidensbaseret undersøgelse, eller er det bare noget, du har hørt?

Anmeld Citér

24. maj 2020

AnoMor

Anonym skriver:

pft

Jeg var 5+5 før jeg kunne teste svagt positivt og jeg fik en dreng. Så vil ikke mene den teori holder stik 

Anmeld Citér

24. maj 2020

koeapabshicar

Den har jeg aldrig hørt om før  Men 4+0 ved min dreng men testede heller ikke før og 3+2/3+3 ved denne graviditet det er en pige. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

2 stk piger her 

testet positiv 3+0 og 3+2

Den teori giver jo ikke mening. Det er jo ikke embryoet der danner HCG. Det er kvindens egen krop? Det er altså når kvinden krop registrer at ægget er der. 

Og så er der forskel på, hvor hurtigt kvinden udskiller det gennem sit indtag af vand? Og hvordan kroppen udskiller vandmængder vs HCg, hvilken mad der er spist (har du spist salat osv så er der meget vand i. Og dermed udskiller du mere vand og mindre HCG eksempelvis) og meget mere... 

Så den teori er vidst lige som den kinesiske kalender. Fuldstændig tilfældig....

Anmeld Citér

24. maj 2020

Dorthe1986

Med min første, der er en dreng skal jeg ikke kunne sige det. Opdagede først graviditeten 7-8 uger henne, da jeg tog en positiv test, men havde så altså ikke testet før.

Med min nummer to, der er en pige testede jeg bragende positiv 3+4 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Babilooo

Nej jeg tror heller det er noget “man” siger.

Den teori er vist ikke holdbar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.