Savnet til familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tjullehej skriver:

Hmm.. men det er vel let af forudsige af det at isolere alle .. som i ALLE. Ikke er at køre til grænsen. det behøver man ikke en krystalkugle for. Men de har jo heller ikke meldt ud af det er flokimmunitet de går efter - det er bare det eneste der giver mening. Vaccinen lader i hvert fald vente på sig.

Men de isolerer jo ikke alle - langt fra. Hvis det skal være muligt så skal der testes langt langt flere end vi gør. Og folk med symptomer bør isoleres væk fra familie mm. og det sker heller ikke. Så jeg kan ikke helt se hvordan du får det til ALLE.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2020

Babilooo

IenFart skriver:

Men de isolerer jo ikke alle - langt fra. Hvis det skal være muligt så skal der testes langt langt flere end vi gør. Og folk med symptomer bør isoleres væk fra familie mm. og det sker heller ikke. Så jeg kan ikke helt se hvordan du får det til ALLE.

Det er rigtig at vi ikke er i en lukke celle alle sammen. Men vi er alle sendt hjem fra arbejde stort set (i det omfang det kan lade sig gøre) og opfordres til ikke se andre. 

Det er ikke fordi jeg skal kloge mig... men der er ikke meget exit strategi over at “forhindre smittekæde”. Der kommer en bølge igennem efteråret - er strategien så den samme? Skal vi hjem igen? 

Anmeld Citér

6. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er rigtig at vi ikke er i en lukke celle alle sammen. Men vi er alle sendt hjem fra arbejde stort set (i det omfang det kan lade sig gøre) og opfordres til ikke se andre. 

Det er ikke fordi jeg skal kloge mig... men der er ikke meget exit strategi over at “forhindre smittekæde”. Der kommer en bølge igennem efteråret - er strategien så den samme? Skal vi hjem igen? 

Det bliver forhåbentlig ikke nødvendigt. Smitten vil jo stadig køre rundt her henover forår og sommer. Med den gradvise åbning forventer de jo også at der bliver flere smittede. Så når vi kommer til efteråret vil der forhåbentlig være færre af os som bærer smitten med rundt og spreder den - også selvom vi er langt fra flokimmunitet.

Jeg tror i øvrigt ikke det vil være muligt at opnå flokimmunitet inden efteråret alligevel uden at det hele kollapser fuldstændig, så jeg har personligt svært ved at se hvad alternativet skulle være. Men igen er jeg også kun lægmand og kan sidde og gætte...hvilket jeg så gør :p

Anmeld Citér

6. april 2020

lineog4

Mor11 skriver:

Nej, pga en faldulykke, men han ligger i koma med respirator osv, så hans krop er ikke i stand til selv at bekæmpe noget som helst lige nu. 

Og så er der jo også al personale og øvrige patienter på sygehuset som vil være helt katastrofalt at sprede smitte til.

Det er jeg virkelig ikke interesseret i at gamble med 

Puha, håber det bedste. 

Jeg har intet konkret at have min frygt i, men måske fordi  jeg en gang har ramt de små procenter og begravet et barn, så er jeg hurtig til at frygte. Jeg har de sidste år ikke været bange for at købe børn skulle dø, eller jo men ikke så voldsomt som tidligere. Men jeg kan vågne i panik om natten og frygte min egen død at efterlade mine børn og give dem det stor ar i deres liv, og kan ikke lade være at tænke: er det nu. Totalt irrationelt, men dog lidt mere realistisk nu hvor jeg skal tilbage til 36 elver i 1. Klasse og dermed 36 smittekæder jeg skal indgå i, samt alle de andre børn i indskolingen som færdes i gangene og på.legepladsen og jeg selvsagt trøster når de græder. Plus min søn der skal i sin klasse med 25 andre elever, for pokker hvor bliver jeg gal, hvis der her gør min familie skal rammes igen.

Anmeld Citér

6. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Puha, håber det bedste. 

Jeg har intet konkret at have min frygt i, men måske fordi  jeg en gang har ramt de små procenter og begravet et barn, så er jeg hurtig til at frygte. Jeg har de sidste år ikke været bange for at købe børn skulle dø, eller jo men ikke så voldsomt som tidligere. Men jeg kan vågne i panik om natten og frygte min egen død at efterlade mine børn og give dem det stor ar i deres liv, og kan ikke lade være at tænke: er det nu. Totalt irrationelt, men dog lidt mere realistisk nu hvor jeg skal tilbage til 36 elver i 1. Klasse og dermed 36 smittekæder jeg skal indgå i, samt alle de andre børn i indskolingen som færdes i gangene og på.legepladsen og jeg selvsagt trøster når de græder. Plus min søn der skal i sin klasse med 25 andre elever, for pokker hvor bliver jeg gal, hvis der her gør min familie skal rammes igen.

Jeg forstår udemærket hvor din frygt kommer fra.. NOGEN udgør jo de små procenter og det er bare ikke altid naboen det har du erfaret tidligere og derfor føler du også en større angst nu. Det giver SÅ fint mening. 

Åh. Det er grimt at sige men jeg håber næsten at folk opfører sig som idioter henover påsken så vi kan vente et par uger endnu og jeg forhåbentlig har en mand i markant bedring til den tid ... 

Anmeld Citér

7. april 2020

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg savner ikke min familie. Vi så mine forældre til en kop kaffe i haven og en gåtur efter - alt sammen med behørig afstand. 

Men min søn savner sin far. Hans far bor i England, og jeg ved ikke, hvornår vi kan komme derover igen. Han skulle have tilbragt hele påsken med sin far, men nu bliver det nok sommer, før de kan ses. 

Personligt savner jeg mine venner! Og at få et knus. Jeg er alene med mine børn, og selvom jeg krammer dem, så er det bare ikke det samme. Jeg kommer aldrig til at tage en kop kaffe og et kram for givet igen. 

Anmeld Citér

7. april 2020

Carina:-)

PT skriver:

Jeg savner ikke min familie. Vi så mine forældre til en kop kaffe i haven og en gåtur efter - alt sammen med behørig afstand. 

Men min søn savner sin far. Hans far bor i England, og jeg ved ikke, hvornår vi kan komme derover igen. Han skulle have tilbragt hele påsken med sin far, men nu bliver det nok sommer, før de kan ses. 

Personligt savner jeg mine venner! Og at få et knus. Jeg er alene med mine børn, og selvom jeg krammer dem, så er det bare ikke det samme. Jeg kommer aldrig til at tage en kop kaffe og et kram for givet igen. 

Sjovt  - sad lige forleden og tænkte på dig 

Men kan så forstå du ikke bor i England længere .

Synd for din søn 

Og ellers er jeg enig i det man har taget for givet - ikke længere er en selvfølge  - heller ikke når vi er på den anden side...

Anmeld Citér

7. april 2020

Sprit25

Carina:-) skriver:

Sjovt  - sad lige forleden og tænkte på dig 

Men kan så forstå du ikke bor i England længere .

Synd for din søn 

Og ellers er jeg enig i det man har taget for givet - ikke længere er en selvfølge  - heller ikke når vi er på den anden side...

Jeg kommer hvertfald til at prioritere venner mere

Anmeld Citér

7. april 2020

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Jeg kommer hvertfald til at prioritere venner mere

Også her .

Plejer at mødes med venner min hver 2  lørdag til mad vin og snak ned børn osv i flok  - og hold op det savner jeg 

Og vores store børn har vi ikke haft samlet i evigheder...

Anmeld Citér

7. april 2020

Sprit25

Carina:-) skriver:

Også her .

Plejer at mødes med venner min hver 2  lørdag til mad vin og snak ned børn osv i flok  - og hold op det savner jeg 

Og vores store børn har vi ikke haft samlet i evigheder...

Vi har ikke "tid". Studie, to jobs og to børn. Ja så er vi ved at løbe tør. Men for satan det bliver ændret. Vi kommer hvertfald til at facetime mere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.