Savnet til familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har i dag sendt min 5-årige på overnatning hos mormor. Jeg er ved at gå helt ned. Jeg er fuldstændig touched out, jeg kan intet rumme. Der går stort set ikke en dag uden at jeg tuder. Nogle dage laver jeg ikke andet end at tude. Jeg er alene med mine børn på 5 år og 3 mdr, som har vidt forskellige behov og døgnrytme. Jeg kan ikke være i det mere. Har søgt om nødpasning efter påske. Og jeg SAVNER et kram fra min mor! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Har det helt modsat. Vi ser min mor en gang om ugen i et par timer, hvor vi holder afstand.

Jeg frygter når det åbner, for når jeg er tilbage med 2 1. Klasser, børnene er sammen med venner i skolen, så skal vi stoppe med at se min mor. Vi kan ses lige nu, fordi vi virkelig har minimeret vores udgang fra hjemmet, og vi har valgt ikke at se andre end min mor (min mand går dog på arbejde og den yngste gå en enkelt ven som ha leger med udenfor i Max 2 timer, og det er sønnen af patient 0, så de er jo nærmest tjekket i hoved og r...). Den dag jeg er tilbage i skolen led en masse elever også selv om det kun er 9 elever, og mine drenge er tilbage i skolen, så må den dag vi ses om igen annulleres eller måske bliver det en gåtur sammen. Så jegbæbsker vi skal åbne op  men frygter det også både fordi jeg så pludselig indgår i langt flere smittekæder og ikke selv ønsker at blive syg, men også fordi så går der lang tid før vi kan se min mor rigtigt igen.

Jeg frygter virkelig også at skulle sende mine børn i skole igen  jeg har min daglige gang på sygehuset lige nu, som nærmeste og eneste pårørende til en patient på intensiv (min kæreste og ungernes bomusfar).! Jeg kan slet ikke magte tanken om hvis ungerne skulle bringe smitte med hjem!!!!!! 

Anmeld Citér

6. april 2020

lineog4

Mor11 skriver:

Jeg frygter virkelig også at skulle sende mine børn i skole igen  jeg har min daglige gang på sygehuset lige nu, som nærmeste og eneste pårørende til en patient på intensiv (min kæreste og ungernes bomusfar).! Jeg kan slet ikke magte tanken om hvis ungerne skulle bringe smitte med hjem!!!!!! 

Er din kæreste på intensivt på grund af cororna. Ligegyldigt hvorfor han er der, så håber jeg, at han snart får det godt igen. 

Anmeld Citér

6. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Er din kæreste på intensivt på grund af cororna. Ligegyldigt hvorfor han er der, så håber jeg, at han snart får det godt igen. 

Nej, pga en faldulykke, men han ligger i koma med respirator osv, så hans krop er ikke i stand til selv at bekæmpe noget som helst lige nu. 

Og så er der jo også al personale og øvrige patienter på sygehuset som vil være helt katastrofalt at sprede smitte til.

Det er jeg virkelig ikke interesseret i at gamble med 

Anmeld Citér

6. april 2020

Babilooo

At indgå i mange smittekæder er vist en del af den nye plan. Flere siger jo at nu er for lidt smittet. Jeg kan ikke lure det og jeg ved ikke, hvad bedst er. Jeg ved jeg savner. Hvordan har din datter det

Præcis lige nu er for få smittede. Vi skal op på 50-60 pct i befolkningen der har haft virussen. 
Det er en dårlig ide at trække pine så meget i langdrag. vi bliver meget dårligere rustet til næste bølge fordi så få har haft smitten.
I skal køre på grænsen til hvad der kan lade sig gøre af smittede og stadivæk have et sygehusvæsen,  der kan hjælpe. Den grænse er vi ikke ved endnu overhoved. 

Det er kun 2-3. man mener er smittet ... så der er godt nok langt op til 50/60. 

Forstår godt at der begynder at være kritiske rødter mht en exit strategi. Vi kam ikke vente på en vaccine og vi styrer heller ikke mod flokimmunitet? 

Anmeld Citér

6. april 2020

Loa

MummiT skriver:

Jeg har i dag sendt min 5-årige på overnatning hos mormor. Jeg er ved at gå helt ned. Jeg er fuldstændig touched out, jeg kan intet rumme. Der går stort set ikke en dag uden at jeg tuder. Nogle dage laver jeg ikke andet end at tude. Jeg er alene med mine børn på 5 år og 3 mdr, som har vidt forskellige behov og døgnrytme. Jeg kan ikke være i det mere. Har søgt om nødpasning efter påske. Og jeg SAVNER et kram fra min mor! 

Øv for pokker! Håber det hjælper at den store kommer lidt på besøg hos mormor. 
Det er bare en drøn hård tid. 
Håber du kommer godt igennem det 

Anmeld Citér

6. april 2020

Babilooo

Jeg faldt over noget interessant ifht den spanske syge. Her var vi i dk bedre stillet fordi vi have overlevet den første bølge. Den anden bølge slog  40 gange så mange ihjel i nogle andre lande, som i Dk.

Jeg er på ingen måde overbevist om at det udelukkende er en god strategi at forsøge st forhindre flest mulige smittede og afbryde al naturlig smitte ved isolation. Måske kan vi ende med et efterår der bliver meget voldsommere for os. 

Blot en interessant tanke i forhold til det med st åbne eller ikke åbne op.

Fra videnskab.dk

En anden opdagelse, som vi gjorde på baggrund af de danske tal, var, at Danmark, Norge og visse andre lande oplevede en tidlig bølge af Den Spanske Syge i sommeren 1918.  

Vi kunne bevise, at det var en pandemibølge på dens signatur af hurtig spredning, og at næsten alle, der døde af den, var 20-40 år gamle – ligesom i den mere farlige andenbølge. Det endelige bevis kom, da virologer senere fandt viruset i lungevæv fra soldater, som var døde i maj-juli 2018.

Vi har også fundet ud af, at dem, som var syge i den første bølge, blev naturligt immuniseret forud for den mere voldsomme efterårsbølge af pandemien samme år.  

Eksistensen af en udbredt 'immuniserende' førstebølge forklarer måske, at kun cirka 0,2 procent af den danske befolkning døde i andenbølgen, mens tallene var 40 gange højere i visse andre lande. For eksempel døde 5-10 procent af befolkningen i Indien og Sydafrika af influenza, hvor ingen førstebølge er fundet.

Anmeld Citér

6. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tjullehej skriver:

Præcis lige nu er for få smittede. Vi skal op på 50-60 pct i befolkningen der har haft virussen. 
Det er en dårlig ide at trække pine så meget i langdrag. vi bliver meget dårligere rustet til næste bølge fordi så få har haft smitten.
I skal køre på grænsen til hvad der kan lade sig gøre af smittede og stadivæk have et sygehusvæsen,  der kan hjælpe. Den grænse er vi ikke ved endnu overhoved. 

Forstår godt at der begynder at være kritiske rødter mht en exit strategi. Vi kam ikke vente på en vaccine og vi styrer heller ikke mod flokimmunitet? 

Da restriktionerne blev indført var der ingen der vidste, hvordan tallene ville udvikle sig. Som statsministeren lige har sagt på pressemødet, så ser man resultaterne af tiltag med 3-4 ugers forsinkelse. Ligeledes er der ingen der ved hvilken effekt en gradvise åbning vil have, så det er da i praksis nærmest umuligt at køre på grænsen.

Man må være kritisk over for strategien alt det man orker, men det fremstår i nogle tilfælde som om de tror myndighederne har en krystalkugle de kan kigge i og bare ikke gider fortælle os andre om det.

Anmeld Citér

6. april 2020

Babilooo

IenFart skriver:

Da restriktionerne blev indført var der ingen der vidste, hvordan tallene ville udvikle sig. Som statsministeren lige har sagt på pressemødet, så ser man resultaterne af tiltag med 3-4 ugers forsinkelse. Ligeledes er der ingen der ved hvilken effekt en gradvise åbning vil have, så det er da i praksis nærmest umuligt at køre på grænsen.

Man må være kritisk over for strategien alt det man orker, men det fremstår i nogle tilfælde som om de tror myndighederne har en krystalkugle de kan kigge i og bare ikke gider fortælle os andre om det.

Hmm.. men det er vel let af forudsige af det at isolere alle .. som i ALLE. Ikke er at køre til grænsen. det behøver man ikke en krystalkugle for. Men de har jo heller ikke meldt ud af det er flokimmunitet de går efter - det er bare det eneste der giver mening. Vaccinen lader i hvert fald vente på sig.

Anmeld Citér

6. april 2020

Tommelise

Tjullehej skriver:

Jeg tror, det er utrolig svært at vide for os "almindelige" mennesker at vide, hvad der er gode og dårlige idéer.

"Kåre Mølbak, faglig direktør for Statens Serum Institut, siger, at flokimmunitet "aldrig har været en sundhedsfaglig strategi".

- Den sundhedsfaglige strategi er at komme ind på den grønne kurve, så sundhedssystemet ikke knækker over.

- Det er ikke en strategi at folk bliver smittet. Det er en strategi, at folk ikke bliver syge, siger Kåre Mølbak."

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.