Det er ikke et krav at blive hjemme fordi man hoster... Altså der er ikke en lov om dette.
MEN den eneste grund til at de ikke har lavet den lov, og dermed udgangsforbud (vi taler Italiens niveau her) er fordi de håber på at folk tænker selv, og bliver inde medmindre det er strengt nødvendigt (som Mette mor selv sagde). En liter mælk er ikke nødvendigt, og det bliver det aldrig. Så nej... Du burde blive hjemme.
Jeg ved ikke hvorfor det er så svært for folk at gennemskue hvad det her handler om? Forstår I ikke alvoren? Eller er det for dystert for jer?
Det her bliver kun værre, fordi folk tror at de har argumenterne iorden vedr. deres egne handlinger. Legeaftaler, familiebesøg, småindkøb, fødselsdage, mødregrupper, familieudflugter m.m. ER IKKE STRENGT NØDVENDIGT. Så stop det dog. Og jer der konstant be'r om evidens fra alle der prøver at råbe op om alvoren skulle ærlig talt skamme jer.
At købe mad er vigtigt, men det kan gøres på mange måder. Bl.a. har Røde Kors lavet en ordning med frivillige der kan købe ind for dig (den her var til jer der altid bruger argumenter som: "jamen nu er det jo ikke ALLE der har bil", "det kan man i hvert fald ikke i lige præcis det her mudderhul jeg bor i", "jeg kender INGEN mennesker på planeten" osv osv.).
Hvis I gad, så fandt i løsninger... Også på hvordan man overlever uden en liter mælk indtil næste gang der bliver leveret mad.
Det blev langt... Men hoooold nu op der er mange diskussioner alle vegne.. Jeg mister virkelig troen på at danskerne kan komme nogenlunde ud af det her, netop på grund af manglende forståelse.
Anmeld
Citér