indkøb og hosten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2020

Anonym

Jeg bor på Sydfyn og arbejder i Odense. I begge områder er der rigtig mange der tilbyder hjælp til fx indkøb. Tjek evt. Facebook. 
Udover det er der dagligvarebutikker der bringer ud. 
Rema1000 har også noget hvor man kan få hjælp til indkøb, jeg har aldrig prøvet det, så ved ikke hvordan det fungerer.

Jeg tænker der er mange muligheder - og i disse tider, tror jeg virkelig at mange folk er villige til hvad som helst, for at hjælpe hinanden og bidrage til at minimere smitten. 

Jeg hjælper gerne, hvis jeg kan. Jeg synes det er vores pligt at bidrage, hvis vi har muligheden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

jeg havde idag en diskussion med nabokonen; må jeg godt gå i Netto og handle ind når jeg hoster?

Jeg har været ved lægen og blevet testet for alt muligt og fået at vide at den er en rest fra den kombineret lunge- og halsbetændelse jeg havde i februar.

Hvis du VED at det ikke er corona, dvs du er blevet testet, så ja, så kan du hente din mælk. Hvis nej, så mener jeg ikke du kan. 

Jeg er selv sløj, med nys en lille bitte smule hoste, let forkølelse, lidt ondt ved vejrtrækning men ingen feber. Jeg går ikke længere ud, andet end vores egen have.

Anmeld Citér

19. marts 2020

Soonmom

Så længe du holder afstand til folk og hoster i ærmet så skulle det jo være fint og hvis din læge havde den mindste mistanke havde du heller ikke fået lov at komme ind og blive tjekket, så tag roligt ned og handle

Anmeld Citér

19. marts 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

I den perfekte verden nej, men i den virkelige verden, kan det jo være en nødvendighed. 

Jeg er forkølet lige nu,og der er ikke nogen anden, der kan gøre det, og ungerne skal jo have mad, så jeg bliver nødt til, at forvilde mig afsted en gang imellem. 

Du ved ikke om du er forkølet eller har corona hvis ikke du er testet. Så det er No go. Der kan bestilles varer på nettet til levering og så er der Bilka Go hvis man har bil..

Anmeld Citér

19. marts 2020

FruJakobsen91

19. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg endte med at ringe til deres hotline og spørge, og fik at vide, at når jeg nu var ved lægen i forgårs og fik at vide at jeg ikke fejler noget, så kunne jeg sagtens hente en liter mælk og lidt brød. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Du har været forbi lægen som har givet dig en diagnose så selvfølgelig kan du handle ind

Anmeld Citér

20. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
ønskebørn74 skriver:

Du ved ikke om du er forkølet eller har corona hvis ikke du er testet. Så det er No go. Der kan bestilles varer på nettet til levering og så er der Bilka Go hvis man har bil..

Det er ikke alle steder i landet man kan bestille dagligvarer til levering. På trods af at vi ikke bor i Udkantsdanmark men 20 km fra en af landets største byer er der ingen der leverer her så online er ikke svaret for alle 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym

ønskebørn74 skriver:

Alt efter symptomer og hvem man har været sammen med, kan man nu godt have, en ret så god ide om, om det skulle være corona. 

Og så er det ikke alle, der har råd til, at give tæt på det dobbelt for sine vare, i forhold til discount butikkerne. 

Så længe man holder afstand, og ikke hoster og nyser ud i det fri, er der altså ingen ko på isen, for at gå i fakta og hente 1 l mælk. 

Og jo jeg har selv 5 mennesker, der er i den særlige risikogruppe, så vi tager bestemt vores forholdsregler,så det kun er mig, der går uden for, når det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Alt efter symptomer og hvem man har været sammen med, kan man nu godt have, en ret så god ide om, om det skulle være corona. 

Og så er det ikke alle, der har råd til, at give tæt på det dobbelt for sine vare, i forhold til discount butikkerne. 

Så længe man holder afstand, og ikke hoster og nyser ud i det fri, er der altså ingen ko på isen, for at gå i fakta og hente 1 l mælk. 

Og jo jeg har selv 5 mennesker, der er i den særlige risikogruppe, så vi tager bestemt vores forholdsregler,så det kun er mig, der går uden for, når det er nødvendigt. 

Symptomerne er jo så forskellige fra person til person at man ikke kan regne noget ud baseret på det. Nogle får slem lungepåvirkning, andre hoster slet ikke.

Derudover er jeg enig i at det kan være nødvendigt at gå ud hvis man kun er ramt af forkølelse. Men det kan være svært at vurdere - jeg har selv været der da jeg var slemt forkølet i sidste uge. Og man er ikke på sikker grund bare fordi man hoster i ærmet. Alle overflader i supermarkedet er jo potentielle smittekilder når det gælder corona-virus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.