indkøb og hosten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Alt efter symptomer og hvem man har været sammen med, kan man nu godt have, en ret så god ide om, om det skulle være corona. 

Og så er det ikke alle, der har råd til, at give tæt på det dobbelt for sine vare, i forhold til discount butikkerne. 

Så længe man holder afstand, og ikke hoster og nyser ud i det fri, er der altså ingen ko på isen, for at gå i fakta og hente 1 l mælk. 

Og jo jeg har selv 5 mennesker, der er i den særlige risikogruppe, så vi tager bestemt vores forholdsregler,så det kun er mig, der går uden for, når det er nødvendigt. 

Hvis man vælger det rigtige koster det det samme i Bilka. Jeg er husejer på landet 2 biler 2 børn og på SU med en mand der også har ret lav løn. Vi klarer den med Bilka Go. Og hvis ikke loven de har lavet bliver overholdt. Stopper det her ikke foreløbigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2020

ønskebørn74

Janey skriver:

Det er ikke alle steder i landet man kan bestille dagligvarer til levering. På trods af at vi ikke bor i Udkantsdanmark men 20 km fra en af landets største byer er der ingen der leverer her så online er ikke svaret for alle 

Hvis du har bil kan du bestille på Bilka Go. Da kører du bilen ind og de fylder dit bagagerum imens du sidder i bilen.

Anmeld Citér

20. marts 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Alt efter symptomer og hvem man har været sammen med, kan man nu godt have, en ret så god ide om, om det skulle være corona. 

Og så er det ikke alle, der har råd til, at give tæt på det dobbelt for sine vare, i forhold til discount butikkerne. 

Så længe man holder afstand, og ikke hoster og nyser ud i det fri, er der altså ingen ko på isen, for at gå i fakta og hente 1 l mælk. 

Og jo jeg har selv 5 mennesker, der er i den særlige risikogruppe, så vi tager bestemt vores forholdsregler,så det kun er mig, der går uden for, når det er nødvendigt. 

Er i øvrigt alene med mine børn i øjeblikket. Min mand er udstationeret i Irak.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
ønskebørn74 skriver:

Hvis du har bil kan du bestille på Bilka Go. Da kører du bilen ind og de fylder dit bagagerum imens du sidder i bilen.

Og hvis man heller ikke har bil? Der er mange danskere, der hverken har bil eller bor, hvor der leveres dagligvarer. Det er ikke noget problem herhjemme da vi har 2 biler og heller ikke er syge, men mange står med et problem i forhold til indkøb.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis man vælger det rigtige koster det det samme i Bilka. Jeg er husejer på landet 2 biler 2 børn og på SU med en mand der også har ret lav løn. Vi klarer den med Bilka Go. Og hvis ikke loven de har lavet bliver overholdt. Stopper det her ikke foreløbigt. 

Der er ikke lavet en lov om, at man ikke må gå handle, hvis man hoster. Der er sat en række begræsninger for vores frihed, men den er ikke så vidtgående, at man ikke må gå ud med hoste. Slet ikke når man allerede er tjekket af læge. Det er anbefalet at man går i karantæne, men det er ikke et lovkrav, så længe man ikke er testet positiv for corona.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Sprit25

Janey skriver:

Der er ikke lavet en lov om, at man ikke må gå handle, hvis man hoster. Der er sat en række begræsninger for vores frihed, men den er ikke så vidtgående, at man ikke må gå ud med hoste. Slet ikke når man allerede er tjekket af læge. Det er anbefalet at man går i karantæne, men det er ikke et lovkrav, så længe man ikke er testet positiv for corona.

Nej det er et krav! 

Jeg bliver så skuffet når jeg ser københavn være som det plejer. Men antallet af smittede der taler jo også sit tydelig sprog. Folk skal fucking bare blive hjemme. Købe ekstra ind, så vi ikke skal afsted så mange gange osv psv

Anmeld Citér

20. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Nej det er et krav! 

Jeg bliver så skuffet når jeg ser københavn være som det plejer. Men antallet af smittede der taler jo også sit tydelig sprog. Folk skal fucking bare blive hjemme. Købe ekstra ind, så vi ikke skal afsted så mange gange osv psv

Jeg kan ikke finde det nogen steder som et krav fra myndighedernes side. Vi har trods alt ikke fået udgangsforbud endnu, men det kan komme.

TV2 har en god oversigt:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-19-den-store-corona-guide-det-maa-du-det-skal-du-og-det-maa-du-ikke-laengere

Der kommer så meget fra mange sider, og det kan være svært at holde overblikket. Så sent som i dag måtte børn pludselig ikke have legeaftaler mere for, at de så en time senere godt måtte. 

Derudover har folk meget personlige og forskellige holdninger til, hvad man må og bør, så det er til at blive rundtosset af. Jeg ville derfor personligt aldrig spørge efter, hvad man må på et debatforum eller f.eks. facebook, da man vil få så mange forskellige svar. Jeg forettrækker at bruge sst.dk, hvis jeg er i tvivl om noget.

Jeg forstår heller ikke, at folk gik på café og lignende ind til de blev lukket og, at folk færdes tæt, men skal jeg se helt ærligt på mig selv, så havde jeg nok selv gjort det som umoden 20-årig, men er heldigvis lidt klogere og bevidst om tingene i dag.

Når jeg læser debatter her og andre steder, kan jeg se, at vi i vores familie ikke har optrådt 100% korrekt ifølge nogens mening, men vi har på intet tidspunkt overrådt de gældende retningslinier fra Sundhedsstyrelsen.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Sprit25 skriver:

Nej det er et krav! 

Ej, København ser på ingen måde ud som den plejer. Som i på absolut ingen måde!

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym

Folk vil have meget forskellige meninger om dette. Personligt vil jeg vil sige nej. Ikke kun for din egen skyld men også for alle andres skyld.

Nu har jeg kun lige skimmet svarene, så undskyld hvis der er et lignende svar. 

Der er et par muligheder for levering af varer. Vigo (Rema 1000), som er private der vælger at hjælpe. Nemlig og Coop Mad. 

Bilkatogo som flere har skrevet er jo hvor man henter selv, dog uden kontakt. De ovenstående kan alle stille varerne foran døren, så du ingen kontakt skal have med nogen.

Vi skal passe på hinanden, og når du er syg så er det immunforsvar svækket, så du vil have nemmere ved evt at kunne få hevet coronavirus til dig.

Ekstra info: hvis du har brug for håndkøbsmedicin eller receptmedicin, så findes der også et par stykker som levere, med24, apopro, webapoteket, apotekeren, dinapoteker og sidst men ikke mindst dit nærmeste apotek, levere direkte til døren, det er noget af det nemmeste, du ringer til apoteket, siger hvad du skal have, hvilket tidspunkt det skal leveres og så kommer der en chauffør med det direkte til dig, du kan betale med m MobilePay mv.

Håber du finder en løsning og ikke risikere at smitte andre selv med en almindelig forkølelse hvis det altså er det du har, eller at blive smittet med noget værre selv.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Tommelise

Hvis du kommer til at stå i situationen - en anden gang, hvor du ikke ved sikkert, at du ikke er smittet med corona - så kunne du måske spørge naboen, om hun vil handle for dig.

Hvis du har haft en diskussion med hende om, hvorvidt du må hente mælk, så kan du vel også spørge hende, om hun vil hjælpe.

Det er min opfattelse, at mange mennesker er villige til at hjælpe - også naboer, som de knapt nok kender.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.