Jeg ville skam gøre det samme hvis nogen kom løbende hen til mig med en video af et (for mig at se) irriterende barn. Jeg har ikke behov for at sige min ærlige mening altid
Men for lige at få det helt på det rene, så er det ikke handicaps der irriterer mig, mere det frikort jeg nogen gange synes de giver.
Frikort? Hvad tænker du på?
for jeg har ikke frikort til noget.
Hele mit liv (og min familie) er indrettet efter den stores handicap. Hele tiden.
Jeg kan ikke gå på arbejde, fordi mit barn max kan passes ude af huset i 2-4 timer. Her efter får hun kramper/er så træt og dårlig, at hun ikke kan gå. Som i slet ikke. Hun er normalbegavet og har sprog derefter. Hvilket betyder, at jeg har et barn med en krop som en 1-2 årig de fleste af døgnets timer, men med en hjerne og et sprog som en 5-årig. Så der er en masse kampe der.
Jeg kan ikke lege med min yngste, fordi den store kræver fysisk arbejde en del af uden.
Vi er på hospitalet mindst en gang om ugen. Og tager store tunge samtaler med en 5-årig, der er ked af, at hun ikke kan det samme som andre. Der er risiko for en masse helt vildt forfærdelige ting, som fylder hele min hverdag, hvis jeg ikke passer på.
Vi køber os fattige i medicin. Vi kan ikke komme uden for en dør i disse tider pga den ældste immunforsvar.
Vi går aldrig ud uden klapvogn, for det kan den ældste ikke. Jeg laver ikke andet end at undskylde, at vi fylder og larmer (når den store måske får kramper i netto).
Hvad er der for et frikort, du tænker på?
Jeg og min partner arbejder 24 timer i døgnet?
Anmeld