Altså jeg ka self godt forstå at man ka få ludt økuller i disse tider, hvor man måske er ufrivillig spædet inde, derhjemme og at tanker ik er noget man altid helt har kontrol over... Men at man ligefrem ka føle, som du føker for det her emne, må jeg indrømme, at jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i.
Jeg har de sidste 15 år arbejde indenfor handicap områedet.
Jeg har arbejdet på et bosted for børn i alderen 0-18 år, med svære handicaps, og de har været de mest fantastiske unger, jeg nogensinde har haft æren af, at passe på. De har ik boet der fordi deres familie ik ville have dem, men simpelhen fordi de har været så syge/udfordret, at det ik har været muligt for dem at bo hjemme.
Deres familier har været alt fra de svageste til de stærkeste i samfundet, og hver og en af dem, har kæmpet med næb og klør, for at deres barn ku få det bedste af det bedste.
At forældre gør det bedste de ka, for lige præcis for deres barn, tænker jeg er noget alle forældre vil høre, til en hver tid, hvis de evner det
Til gengæld ka jeg så få fuldstændig fnider, af mennesker, der ik ka se ud over deres egen næsetip, og gerne trækker andre mennesker ned, på deres vej op.
Pt arbejder jeg i et bo tilbud for handicappet i alderen 18 +. Det er en mandsprojekter, hvor vi er en pædagog pr borger, og ja møder tit folk som siger at de slet ik ka forstå hvordan jeg ka arbejde med sådan nogen mennesker og at det ville de aldrig ku gøre. Du er helt sikkert ik alene med dine ranker og fordomme. Jeg møder dem tit hos andre, når jeg fortæller andre hva jeg arbejder med. Vh Stine