Anonym skriver:
Har aldrig lånt penge af ham. Han er pensionist. Om han direkte er narcissist ved jeg ikke, men sandheden er at han er meget hård i sin måde at tale på. Til alle. Også mig. Han tror stadigvæk han bestemmer over mig, og han kunne blive sur over noget delte på facebook. For år tilbage havde han min yngste datter på weekend. Hun var dengang 4 år. Hun havde laaangr hår, vi snakker ned over numsen. Han mente jeg var “syg” og at det var mit behov hun havde langt hår. Hun kom hjem. Han havde klippet hende. Ved at holde alt håret samlet i den ene hånd. Det var mega skævt
jeg var rasende og grædefærdig!
Jeg kan bare ikke mere nu. Mine børn kender ham ikke mere. Hver gang han bliver inviteret til noget. Så er han sjovt nok syg
min bror har også en lille pige. Hende er min far sammen med næsten hver weekend. Jeg føler bare han ikke kan lide mig? Fx har jeg (mine børn) været meget uheldige og alle har hver især altid været syge. Med mange og længe indlæggelser. Det er min skyld mener han. Nogle eksempler på sygdom er fx; lyskebrok der krævede operation på min nyfødte dreng, gentagne lungebetændelser, øreproblemer.
Ligeledes har jeg selv været alvorligt syg. Så alvorligt at jeg var ved at dø af det. Han er ligeglad.
jeg tænker bare om jeg skal give slip nu. Det gør bare ondt. Men jeg vil jo heller ikke tigge og bede ham om at ville snakke med mig.
Ud fra det, du beskriver, så lader det til, at det er din far, der behandler dig dårligt og ikke omvendt. Jeg hæfter mig stadigvæk ved, at du skriver, at I før har været tætte? Hvordan var det så dengang, i var tætte? Ift. nu?
Et råd kunne være, som en anden skriver, at prøve at lade ham være. Jeg kan dog godt forstå, hvis du synes, det er svært. Sådan noget er altid lettere sagt end gjort. Du kunne også prøve den gruppe, som en anden omtaler. Ellers kan du, hvis du har modet til det, prøve at ringe til ham, hvis ikke det lykkes så skriv til ham, hvordan du har det med det hele.
Du er jo voksen og bestemmer over dig selv. Og det må han forstå. Hvis han er helt afvisende/ikke svarer, så ved du i hvert fald med dig selv, at du har gjort alt, hvad du kunne og så kan du jo i bund og grund ikke rigtig gøre så meget mere og så må du prøve at lade ham være, ikke mindst også for din egen og din families skyld. Han kan heller ikke rigtig tvinges i tale, da han også er en voksen mand, der bestemmer over sig selv. Men så har du i hvert fald gjort dit og det kan du prøve at hvile i. Det er nemmere sagt end gjort, men det vil være mit råd. Kæmpe kram herfra