Anonym skriver:
Jeg er 31 år. Dermed en voksen kvinde. Jeg har børn og et helt almindeligt liv. Men. Min egen far har for ca 2 måneder siden sendt en sms hvori han beder mig og min lidt yngre bror om ikke at kontakte han igen. Jeg ved han er fornærmet/sur på mig over jeg sagde nej til at låne 13.000 kr til ham, jeg havde simpelthen ikke den slags penge. Han mente dog jeg sagtens kunne tage dem fra børnepengene der kom i oktober. Jeg stod fast ved mit nej. Jeg fik en lang smøre om hvor dårligt jeg behandler ham.
Jeg ville give ham lidt tid. Op til jul skrev jeg om han kom. Han så beskeden men svarede ikke. Kort efter sendte han penge til julegaver til mine børn. Jeg skrev igen og spurgte om han kom. Ingen svar.
For nogle dage siden opdagede jeg at han har slettet mig på facebook. Jeg hev fat i min bror. De snakker sammen. Men min far vil ikke snakke med mig. Det begynder at gå mig rigtig meget på nu. Vi har altid haft et tæt forhold. Jeg forstår ingenting?
Men jeg føler heller ikke jeg kan blive ved og ved og ved med at forsøge og kontakte ham.
Min far er fra 55’ så ikke helt ung mere, hans helbred er heller ikke for godt. Jeg tænker utroligt meget over om han når at gå bort inden vi kommer til at tale igen. Hvis vi gør.
Hvordan kan jeg leve med det? Er der nogen her der er blevet valgt fra af egne forældre? Har i nogle gode råd.
Jeg er meget ked af det og frustreret.
Ud fra det du beskriver, synes jeg, det virker helt absurd, at han ikke gider have kontakt med sine børn, bare fordi den ene ikke vil låne ham en sum penge... Jeg kan godt forstå, du er ked af det, og jeg synes det virker som om, han giver dig/jer et ultimatum, hvor han nærmest tvinger dig til at låne ham penge, hvis du/I vil have kontakt med ham igen. Med andre ord, han ved måske, at han har gjort dig ked af det og dermed kan han få dig til at ombestemme dig/Han har trykket på de rigtige knapper? Jeg synes, at det er flot, at du har holdt fast i din beslutning.
Jeg siger ikke, at du skal låne ham pengene, for det bestemmer du altså helt selv, om du vil. Det kan din far jo ikke kræve af dig. Men ved du, hvorfor han havde brug for dem? Måske ligger der noget helt andet bag end lige pengene? Og har din bror noget del i det? Du skriver, at I altid har været tætte. Hvad er der sket, siden han kommer med denne umiddelbart tarvelige udmelding?
Anmeld
Citér