Droppe uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2020

Tommelise

Og jeg er som sagt selv HK er og har over 30 års erfaring. 

Min løn har altid ligger i den lave ende. Hvis jeg lagde vægt på lønnen, havde jeg nok skiftet erhverv for længst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2020

Tommelise

Og eftersom jeg ikke havde læst artiklen, så misforstod jeg Abracadabras indlæg - my bad 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst artiklen.

Og nej 30.000 er absolut ikke en dårlig løn. 

Jeg lægger ikke selv vægt på en høj løn, men på arbejdsglæde. 

Mange HKere ligger på omkring 24.000 selv efter 30 års erfaring på arbejdesmarkedet.

Kassedamer endnu lavere. 

Jeg bliver faktisk selv træt af at høre pædagoger brokke sig over en "lav" løn -den er nemlig ikke så lav.

Nej pædagog lønnen er slet ikke lav. 

Jeg har fint råd til det vi nu har lyst til, og jeg er da ret tilfreds med mit arbejde. 

God weekend til dig��

Anmeld Citér

18. januar 2020

Ano18

Er lønnen virkelig så dårlig?

https://www.dagens.dk/business/sygeplejerske-loen

Jeg er tilfreds med min løn som sygeplejerske og de muligheder jeg har og ønsker jeg en højere løn er der også mulighed for dette. Der er fordele og ulemper ved de fleste jobs, men man vælger vel et erhverv man i bund og grund er glad for at stå op til og ellers skal man jo finde sig et nyt, eller nye veje inden for ens fag. Min mand er da klart bedre lønnet ja, men han har også valgt et job, hvor der bare er højere lønninger, men jeg ville ikke bytte. Han har nemlig arbejdet sig opad i hierakiet så at sige, hvor jeg har valgt anderledes.

Så abracadabra - jeg forstår heller ikke altid den utilfredshed på det punkt. 

Når vi snakker nedskæringer og normeringer på nogle arbejdspladser og den ydelse vi engang tilbød imod hvad vi gør nu, der er det ikke er det samme, og nogle steder er det desværre ikke optimalt. Det kan jeg til gengæld godt se. 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Er lønnen virkelig så dårlig?

https://www.dagens.dk/business/sygeplejerske-loen

Nej, det synes jeg virkelig ikke, sådan hånden på hjertet. Min mand som er sygeplejerske tjener stort set det samme som mig, som er psykolog (i det offentlige).. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.