Droppe uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.501 visninger
34 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2020

Anonym trådstarter

Hej damer. Jeg skriver dette indlæg da jeg efter flere overvejelser og også oplevelse overvejer at droppe min uddannelse til sygeplejerske.Det skal lige siges at  jeg  igennem min uddannelse har været  igennem nogle  barske hændelser som har taget hårdt på mig. Men jeg har fortsættet med studiet. 

Det er særligt min sidste praktik som jeg var ude i..

Her fik jeg  afvide af min vejleder at jeg havde nogle udfordringer, men hun valgte først at fortælle mig dette 1 uge inden den var forbi. Trods at vi har haft midtvejsevaluering, så vælger hun ikke at sige noget. Det undrer mig meget. Hun havde altid sagt det gik fint til evalueringerne..

En af udfordringerne var at jeg er fraværende på det psykiske plan. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den bedste til at få overblik, det tager mig lidt tid.. Men jeg føler bare det måske er den forkerte uddannelse jeg er ved at tage 

Desuden så var jeg ikke god til at rydde op på borgernes værelser. Ja, men jeg er heller ikke i praktik for at være rengøringskone. Jeg har netop ryddet let op, men det er ikke mit ansvar som studerende at klare alt det huslige.

Jeg interesserer mig meget for uddannelsen og jeg synes den er spændende. Jeg vil rigtig gerne hjælpe mine patienter. Men fordi at jeg er følsom og samtidigt skal koncentere mig en del mere end andre måske skal - så er jeg i tvivl om jeg er god nok til uddannelsen. Jeg er ikke  så lærenem heller og det tror jeg er en kæmpe hæmsko for mig. 

Jeg ved bare ikke hvilken uddannelse jeg så skulle vælge i stedet for.

Hvad ville I have gjort? Kæmpet eller droppet ud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder underligt at din vejleder først siger noget 1 uge inden praktikken er slut. 

Hvordan går det generelt på studiet? Hvordan ligger du karakter mæssigt? Er du godt med? Eller kæmper du en svær kamp.  

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det lyder underligt at din vejleder først siger noget 1 uge inden praktikken er slut. 

Hvordan går det generelt på studiet? Hvordan ligger du karakter mæssigt? Er du godt med? Eller kæmper du en svær kamp.  

Ja præcis. det er så mærkeligt altså. Jeg ville kunne have haft mulighed for at kunne arbejde med punkterne, men desværre så kommer det først lige 1 uge inden jeg slutter

Karaktermæssigt er jeg godt med jeg får både 7, 10 og 12. Så det er ikke det, men mere når jeg er i praktikken, at jeg synes det går lidt stærkt indimellem. 

Jeg synes det er et hårdt studie, men jeg er helt vild med anatomi og fysiologi. Det er mere sygeplejeteorier der hænger mig lidt ud af halsen 

Men jeg bliver sgu påvirket når jeg får det afvide, og klinisk lederskab og planlægning er noget man hele tiden arbejder med og en længere proces.

Anmeld Citér

16. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja præcis. det er så mærkeligt altså. Jeg ville kunne have haft mulighed for at kunne arbejde med punkterne, men desværre så kommer det først lige 1 uge inden jeg slutter

Karaktermæssigt er jeg godt med jeg får både 7, 10 og 12. Så det er ikke det, men mere når jeg er i praktikken, at jeg synes det går lidt stærkt indimellem. 

Jeg synes det er et hårdt studie, men jeg er helt vild med anatomi og fysiologi. Det er mere sygeplejeteorier der hænger mig lidt ud af halsen 

Men jeg bliver sgu påvirket når jeg får det afvide, og klinisk lederskab og planlægning er noget man hele tiden arbejder med og en længere proces.

Det er jo reelt at have større præferencer for nogen områder end andre på en videregående uddannelse. 

Måske skal du ikke være ude i"felten" som man normalvis tænker sygeplejersken. Hvis du er mere til de mere tekniske fag end de "bløde" kan det være du skal i en mere administrativ retning med din uddannelse. Det er jo helt reelt og så kan du måske lettere hoppe op og falde ned på sådan en udtalelse, hvis du tænker det heller ikke er det du skal. Det lyder jo til du ellers har fint flair for uddannelsen  

Jeg kender en pædagog der var mega dårlig til, og hadede sine praktikker under uddannelsen - hun vidste godt at hendes stærke side var teorien og ikke praksissen - hun fandt et job bagefter hvor hun skulle sidde og udforme handlingsplaner og lign på baggrund af nogen analyser osv. Det var lige hende og stadig totalt relevant ift hendes uddannelse  

Anmeld Citér

16. januar 2020

Ano18

jeg er selv sygeplejerske og oplevede faktisk det samme. Godt nok på en anden måde - at jeg efter endt praktik i psykiatrien fik at vide at fordi jeg ikke havde spist morgenmad med patienterne (jeg spiste med mine små drenge hjemmefra), så mente hun at jeg havde psykiske problemer. Så trods jeg var dygtig faglig etc. Valgte hun at sige at vores personlige præferencer ikke stemte overens (eller sådan noget lign). Jeg måtte tage praktikken om et andet sted, hvor jeg elskede at være og de kunne slet ikke forstå de ting der var beskrevet om mig, så jeg fik en rigtig god udtalelser derfra og arbejdede der efterfølgende som vikar. Da jeg kun manglede bachelor projektet efterfølgende.

under uddannelsen var der TIT jeg overvejede, om det her virkelig var det jeg skulle. Især de st eder jeg aldrig ville have været “frivilligt”. Ligesom man bagefter skal finde den rette niche fordi uddannelsen er så bred, så skal man også finde et sted hvor man menneskeligt passer ind.

Men jeg er SÅ glad for jeg holdte fast. Der er mange forskellige muligheder bagefter og du vil vokse med opgaven. Prøv at tage en dag af gangen. Du kan altid droppe ud. Men ikke ind igen.

Anmeld Citér

16. januar 2020

Ano18

Ps teoretikerne er da ikke det vigtigste efter min mening ! Og det mindst spændende, så det er da klart hvis fokus kan forsvinde væk der. 
- Er der andre årsager til du kan falde lidt væk så kan du jo arbejde med det, men hvis din personlighed er således, så er det jo din person, og vi har alle forcer og det modsatte.

- men jeg vil dog sige at sgpl studerende mange steder bliver brugt som rengøring etc og selvom man selvfølgelig skal kunne sige fra, så vil det nok være noget du må sluge, ligesom der kan være meget personlig hygiejne, de ildelugtende sår andre ikke lige gider taget etc.

Anmeld Citér

16. januar 2020

Millennialmoms

Drop det og find noget andet. Det er ikke det værd at blive sygeplejerske, medmindre du har en plan for at læse videre senere. 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Hej damer. Jeg skriver dette indlæg da jeg efter flere overvejelser og også oplevelse overvejer at droppe min uddannelse til sygeplejerske.Det skal lige siges at  jeg  igennem min uddannelse har været  igennem nogle  barske hændelser som har taget hårdt på mig. Men jeg har fortsættet med studiet. 

Det er særligt min sidste praktik som jeg var ude i..

Her fik jeg  afvide af min vejleder at jeg havde nogle udfordringer, men hun valgte først at fortælle mig dette 1 uge inden den var forbi. Trods at vi har haft midtvejsevaluering, så vælger hun ikke at sige noget. Det undrer mig meget. Hun havde altid sagt det gik fint til evalueringerne..

En af udfordringerne var at jeg er fraværende på det psykiske plan. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den bedste til at få overblik, det tager mig lidt tid.. Men jeg føler bare det måske er den forkerte uddannelse jeg er ved at tage 

Desuden så var jeg ikke god til at rydde op på borgernes værelser. Ja, men jeg er heller ikke i praktik for at være rengøringskone. Jeg har netop ryddet let op, men det er ikke mit ansvar som studerende at klare alt det huslige.

Jeg interesserer mig meget for uddannelsen og jeg synes den er spændende. Jeg vil rigtig gerne hjælpe mine patienter. Men fordi at jeg er følsom og samtidigt skal koncentere mig en del mere end andre måske skal - så er jeg i tvivl om jeg er god nok til uddannelsen. Jeg er ikke  så lærenem heller og det tror jeg er en kæmpe hæmsko for mig. 

Jeg ved bare ikke hvilken uddannelse jeg så skulle vælge i stedet for.

Hvad ville I have gjort? Kæmpet eller droppet ud. 

Undskyld, men man kan altså ikke sige "Jeg er ikke i praktik for at være rengøringskone, og det er ikke mit ansvar som studerende at klare alt det huslige"

Der er noget ved ethvert job, der er kedeligt. Og som studerende kan man være nødt til at tage de opgaver med.

Færdiguddannede er også nødt til at tage de kedelige pligter.

Pædagoger udfører heller ikke kun pædagogisk arbejde. Der er også nødt til at fylde opvaskemaskiner.

Men jeg er enig i, at din vejleder burde have talt med dig noget før, så du havde haft mulighed for at ændre på tingene.

Hvis du godt kan lide anatomi og fysiologi. Hvad så med at blive fysioterapeut ?

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Millennialmoms skriver:

Drop det og find noget andet. Det er ikke det værd at blive sygeplejerske, medmindre du har en plan for at læse videre senere. 

Interessant. Hvorfor mener du ikke det er det værd? 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Undskyld, men man kan altså ikke sige "Jeg er ikke i praktik for at være rengøringskone, og det er ikke mit ansvar som studerende at klare alt det huslige"

Der er noget ved ethvert job, der er kedeligt. Og som studerende kan man være nødt til at tage de opgaver med.

Færdiguddannede er også nødt til at tage de kedelige pligter.

Pædagoger udfører heller ikke kun pædagogisk arbejde. Der er også nødt til at fylde opvaskemaskiner.

Men jeg er enig i, at din vejleder burde have talt med dig noget før, så du havde haft mulighed for at ændre på tingene.

Hvis du godt kan lide anatomi og fysiologi. Hvad så med at blive fysioterapeut ?

Tjo, det har jeg faktisk også tænkt på. Fysioterapeut. Kender du til studiet? Hvorfor foreslår du lige det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.