Hej damer. Jeg skriver dette indlæg da jeg efter flere overvejelser og også oplevelse overvejer at droppe min uddannelse til sygeplejerske.Det skal lige siges at jeg igennem min uddannelse har været igennem nogle barske hændelser som har taget hårdt på mig. Men jeg har fortsættet med studiet.
Det er særligt min sidste praktik som jeg var ude i..
Her fik jeg afvide af min vejleder at jeg havde nogle udfordringer, men hun valgte først at fortælle mig dette 1 uge inden den var forbi. Trods at vi har haft midtvejsevaluering, så vælger hun ikke at sige noget. Det undrer mig meget. Hun havde altid sagt det gik fint til evalueringerne..
En af udfordringerne var at jeg er fraværende på det psykiske plan. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den bedste til at få overblik, det tager mig lidt tid.. Men jeg føler bare det måske er den forkerte uddannelse jeg er ved at tage
Desuden så var jeg ikke god til at rydde op på borgernes værelser. Ja, men jeg er heller ikke i praktik for at være rengøringskone. Jeg har netop ryddet let op, men det er ikke mit ansvar som studerende at klare alt det huslige.
Jeg interesserer mig meget for uddannelsen og jeg synes den er spændende. Jeg vil rigtig gerne hjælpe mine patienter. Men fordi at jeg er følsom og samtidigt skal koncentere mig en del mere end andre måske skal - så er jeg i tvivl om jeg er god nok til uddannelsen. Jeg er ikke så lærenem heller og det tror jeg er en kæmpe hæmsko for mig.
Jeg ved bare ikke hvilken uddannelse jeg så skulle vælge i stedet for.
Hvad ville I have gjort? Kæmpet eller droppet ud.
Anmeld
Citér