Droppe uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2020

Anonym trådstarter

Millennialmoms skriver:

Det er fakta.

https://www.denoffentlige.dk/hospitalerne-har-svaert-ved-rekruttere-og-fastholde-erfarne-sygeplejersker

https://dsr.dk/sites/default/files/50/branchemobilitet_blandt_nyuddannede_sygeplejersker.pdf

Og hvis nogen begynder at nævne 1.000 nye sygeplejersker ifølge regeringen - så vil jeg bare sige hvilke mennesker og for hvad for nogle penge.  

Ja det kan man se..

Hmm, men er det ikke alle jobs i det offentlige som er plagede i en eller ande grad..Pædagoger oplever blandt andet dårlige nomineringer og for lidt tid til børnene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2020

Tommelise

Millennialmoms skriver:

Det er fakta.

https://www.denoffentlige.dk/hospitalerne-har-svaert-ved-rekruttere-og-fastholde-erfarne-sygeplejersker

https://dsr.dk/sites/default/files/50/branchemobilitet_blandt_nyuddannede_sygeplejersker.pdf

Og hvis nogen begynder at nævne 1.000 nye sygeplejersker ifølge regeringen - så vil jeg bare sige hvilke mennesker og for hvad for nogle penge.  

Glemmer du ikke lige, at der er mange andre steder, man kan arbejde som sygeplejerske ?

Jeg kender en sygeplejerske, der arbejder i en privat lægepraksis, og hun er superglad for sit job.

Der er også mange, der er glade for at være hjemmesygeplejerske.

TS - hvis du stadig tænker, at du gerne vil være sygeplejerske, så skal du ikke lade en enkelt vejleder slå dig ud.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Ja det kan man se..

Hmm, men er det ikke alle jobs i det offentlige som er plagede i en eller ande grad..Pædagoger oplever blandt andet dårlige nomineringer og for lidt tid til børnene.

Jo, det har du ret i. Det er ikke noget specielt for sygeplejersker.

Det gælder også f.eks. pædagoger og lærere.

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jo, det har du ret i. Det er ikke noget specielt for sygeplejersker.

Det gælder også f.eks. pædagoger og lærere.

Ja, det er virkelig trist  Der er SÅ mange der arbejder i det offentlige og det er deprimerende og ærgerligt at forhold og vilkår er sådan. Jeg håber det bliver bedre i fremtiden.

Anmeld Citér

18. januar 2020

Abracadabra

18. januar 2020

Tommelise

Abracadabra skriver:

Er lønnen virkelig så dårlig?

https://www.dagens.dk/business/sygeplejerske-loen

Lønnen er jo dårlig i mange fag. 

Pædagoger, læger, kassedamer, alm. HK' ere og flere andre.

Anmeld Citér

18. januar 2020

Tommelise

Tommelise skriver:

Lærere skulle der stå - ikke læger.

Anmeld Citér

18. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Hvad er "dårlig" og i forholdt til hvad? 

De Ca. 30.000 om mdr (uden genetillæg er lagt til endnu) og med cirka 30% arbejdsgiver betalt pension, som der står i artiklen, er da absolut ikke på grænsen til noget der ligner fattigdom eller lign.  og det er jo et gennemsnits tal, så nogen ligger over (det kommer, så vidt jeg ved an på ancienitet i sygepleje faget, så dem der ligger under gennemsnittet vil typisk være dem med kortest ancienitet - som jo kommer til at få mere med tiden) 

Til sammenligning fik jeg som timelønnet håndværker med 10års erfaring, 26.000 pr. måned (og ingen genetillæg) og  cirka 8% arbejdsgiverbetalt pension. Og det var i den absolut høje ende for mit fag.... 

Den uddannelse jeg er ved at tage nu, er en pba ligesom sygeplejersken og der ligger gennemsnitslønnen også på cirka 31.000 (nyuddannet ligger på cirka 28.000). så det er vel umiddelbart sådan ret standard for uddannelses-niveauet og det der. 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg er pædagog og har altså ikke en dårlig løn. 

Syns alt går op i kroner/øre, men jeg har virkelig aldrig tænkt min løn som dårlig. 

Vi kan gøre lige hvad vi har lyst til, hvis vi tænker os om og bruger vores kroner rigtigt. 

Til gengæld har dem i butik/assistenter/hjælpere en relativ lavere løn end jeg. 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg er pædagog og har altså ikke en dårlig løn. 

Syns alt går op i kroner/øre, men jeg har virkelig aldrig tænkt min løn som dårlig. 

Vi kan gøre lige hvad vi har lyst til, hvis vi tænker os om og bruger vores kroner rigtigt. 

Til gengæld har dem i butik/assistenter/hjælpere en relativ lavere løn end jeg. 

Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst artiklen.

Og nej 30.000 er absolut ikke en dårlig løn. 

Jeg lægger ikke selv vægt på en høj løn, men på arbejdsglæde. 

Mange HKere ligger på omkring 24.000 selv efter 30 års erfaring på arbejdesmarkedet.

Kassedamer endnu lavere. 

Jeg bliver faktisk selv træt af at høre pædagoger brokke sig over en "lav" løn -den er nemlig ikke så lav.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.