Droppe uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Ps teoretikerne er da ikke det vigtigste efter min mening ! Og det mindst spændende, så det er da klart hvis fokus kan forsvinde væk der. 
- Er der andre årsager til du kan falde lidt væk så kan du jo arbejde med det, men hvis din personlighed er således, så er det jo din person, og vi har alle forcer og det modsatte.

- men jeg vil dog sige at sgpl studerende mange steder bliver brugt som rengøring etc og selvom man selvfølgelig skal kunne sige fra, så vil det nok være noget du må sluge, ligesom der kan være meget personlig hygiejne, de ildelugtende sår andre ikke lige gider taget etc.

Jeg tænker bare nogle af de ting vedrørende min personlighed gør, at jeg måske vil få det svært i arbejdet?

“Dejligt” at høre jeg ikke er den eneste der har haft en underlig oplevelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Tjo, det har jeg faktisk også tænkt på. Fysioterapeut. Kender du til studiet? Hvorfor foreslår du lige det?

Nej, jeg kender ikke til studiet.

Men jeg tænker, at når du synes anatomi og fysiologi er spændende, så kan du stadig arbejde med viden om kroppen, med mennesker og behandling af dem - f.eks. på en fysioterapiklinik, hvor patienterne ikke er indlagte. 

Patienter, der er indlagt på et sygehus, kan være meget sårbare, og det kunne jeg forestille mig kan være meget krævende - også mentalt - for en sygeplejerske.

Mennesker, der bliver behandlet af en fysioterapeut, kan selvfølgelig også være sårbare, men måske på en lidt anden måde. Afhængigt at hvor man kommer til at arbede.

Jeg er kontoruddannet, og jeg syntes såmænd også, det kunne være kedeligt at arkivere, da jeg var elev, men det hører jo med 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg tænker bare nogle af de ting vedrørende min personlighed gør, at jeg måske vil få det svært i arbejdet?

Alle kan ende på en arbejdsplads hvor de bare ikke passer ind - altså hvor kemien bare ikke er der. Det må du ikke lade blive afgørende for hele dit fremtidige arbejdsliv ♥️ det var 1 træls bemærkning i et forløb hvor du ellers har fået at vide det gik fint og hvor du i den øvrige del af uddannelsen klarer dig rigtig flot! 

Ryst det af dig! ♥️

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej damer. Jeg skriver dette indlæg da jeg efter flere overvejelser og også oplevelse overvejer at droppe min uddannelse til sygeplejerske.Det skal lige siges at  jeg  igennem min uddannelse har været  igennem nogle  barske hændelser som har taget hårdt på mig. Men jeg har fortsættet med studiet. 

Det er særligt min sidste praktik som jeg var ude i..

Her fik jeg  afvide af min vejleder at jeg havde nogle udfordringer, men hun valgte først at fortælle mig dette 1 uge inden den var forbi. Trods at vi har haft midtvejsevaluering, så vælger hun ikke at sige noget. Det undrer mig meget. Hun havde altid sagt det gik fint til evalueringerne..

En af udfordringerne var at jeg er fraværende på det psykiske plan. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den bedste til at få overblik, det tager mig lidt tid.. Men jeg føler bare det måske er den forkerte uddannelse jeg er ved at tage 

Desuden så var jeg ikke god til at rydde op på borgernes værelser. Ja, men jeg er heller ikke i praktik for at være rengøringskone. Jeg har netop ryddet let op, men det er ikke mit ansvar som studerende at klare alt det huslige.

Jeg interesserer mig meget for uddannelsen og jeg synes den er spændende. Jeg vil rigtig gerne hjælpe mine patienter. Men fordi at jeg er følsom og samtidigt skal koncentere mig en del mere end andre måske skal - så er jeg i tvivl om jeg er god nok til uddannelsen. Jeg er ikke  så lærenem heller og det tror jeg er en kæmpe hæmsko for mig. 

Jeg ved bare ikke hvilken uddannelse jeg så skulle vælge i stedet for.

Hvad ville I have gjort? Kæmpet eller droppet ud. 

Nu er jeg sygeplejerske. Jeg har næsten ingen gode praktikoplevelser haft. Jeg oplevede også meget at jeg blev bedømt på min personlighed og ikke på min faglige viden. Jeg er meget introvert og vejlederne spurgte mig generelt aldrig om hvad jeg kunne. 
i dag har jeg været uddannet i 11 år. Været tre år på en hospitalsafdeling (der passede jeg ikke ind og burde aldrig have været der i tre år. Jeg blev udsat for voksenmobning). I de sidste 8 år har jeg været samme sted, hjemmesygeplejen. Jeg elsker mit arbejde idag. Jeg elsker at køre rundt til borgerne og jeg elsker den biden jeg faktisk skal kunne som hjemmesygeplejerske. Jeg har jo ikke altid lige en læge ved hånden.

som sygeplejerske kan man også være kontormus, hvor din viden er guld værd. Det vigtigste er ikke nødvendigvis hvad du laver, men om du er glad for dit arbejde og om du har nogle fantastiske kolleger samt om du kan se en fremtid i det. 
idag er jeg daglig vejleder for mange studerende, da jeg gerne vil undgå at de har samme forfærdelige oplevelser som jeg havde. Det er meget sjældent jeg hører om utilfredse studerende hos os (de plejer at være ret ærlige overfor den kliniske vejleder)

Anmeld Citér

16. januar 2020

Millennialmoms

Anonym skriver:

Interessant. Hvorfor mener du ikke det er det værd? 

Fordi lønnen er dårlig, det er hårdt mentalt, du kan risikere skiftende arbejdstider, området er under prioriteret, der er høj medarbejderudskiftning fordi folk finder på andre ting i stedet - listen er lang. 

Jeg har selv 4 i mit netværk der arbejder i branchen og hvis de skulle vælge uddannelse igen ville de tage noget andet. 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym

Millennialmoms skriver:

Fordi lønnen er dårlig, det er hårdt mentalt, du kan risikere skiftende arbejdstider, området er under prioriteret, der er høj medarbejderudskiftning fordi folk finder på andre ting i stedet - listen er lang. 

Jeg har selv 4 i mit netværk der arbejder i branchen og hvis de skulle vælge uddannelse igen ville de tage noget andet. 

Er det ikke lidt overdrevet at råde til at droppe uddannelse pga. du kender 4 der ville have valgt anderledes? 
Og hvor har du alle de facts fra med stor medarbejderudskiftning, nedprioriteret område osv?

Jeg er ikke sygeplejerske, men er på en arbejdsplads med mange sygeplejersker og har aldrig hørt dem brokke sig over deres job. Det er en god arbejdsplads og ikke presset som fx på sygehusene. 
Der er jo mange muligheder som sygeplejerske.

Hvis vi fx skal tale om løn, er der mange felter der kunne være langt bedre lønnet i forhold til arbejdsindsatsen. 

Til ts vil jeg bare sige at du skal prøve at glemme de trælse bemærkninger og hænge i. Men du ved bedst hvad der vil være godt for dig og om du har overskud til at færdiggøre uddannelsen. 

Jeg er tidligere køkkenuddannet og jeg havde den groveste praktikplads. Det var vist hvad vi kalder voksenmobning. Jeg havde vildt mange lorteopgaver og hadede mit praktiksted. Men jeg knoklede mig færdig, klarede mig til perfektion og fik mit drømmejob. Dog har jeg måtte skifte erhverv af helbredsmæssige årsager. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Ano18

Anonym skriver:

Vores uddannelse er så bred at jeg er sikker på, at hvis du holder fast og gennemfører så skal du bare finde din rette hylde bagefter, der passer din personlighed. Der er virkelig mange muligheder fx på Novo nordisk, videreuddanne dig, undervise (ikke så relevant for dig men bare for at vise mangfoldigheden) etc. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Ano18

Jeg tog desuden efterfølgende farmakonom uddannelse. Fik merit pga min sygeplejerskeuddannelse. Arbejder dog som sygeplejerske. Min pointe er, at også om det så kunne være relevant for dig, så er det stadig en god ide at fastholde og afslutte det du er igang m nu, så har du altid det at “falde tilbage på”. Og har det med dig i tasken på dit CV. Jeg har ikke brugt teoretikerne en gang siden jeg stoppede, men har været rigtig glad for jeg var så god i anatomi og fysiologi 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Vores uddannelse er så bred at jeg er sikker på, at hvis du holder fast og gennemfører så skal du bare finde din rette hylde bagefter, der passer din personlighed. Der er virkelig mange muligheder fx på Novo nordisk, videreuddanne dig, undervise (ikke så relevant for dig men bare for at vise mangfoldigheden) etc. 

Ja det er netop lige det  

tusind tak fordi I har villet komme med jeres meninger herinde. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Millennialmoms

Anonym skriver:

Er det ikke lidt overdrevet at råde til at droppe uddannelse pga. du kender 4 der ville have valgt anderledes? 
Og hvor har du alle de facts fra med stor medarbejderudskiftning, nedprioriteret område osv?

Jeg er ikke sygeplejerske, men er på en arbejdsplads med mange sygeplejersker og har aldrig hørt dem brokke sig over deres job. Det er en god arbejdsplads og ikke presset som fx på sygehusene. 
Der er jo mange muligheder som sygeplejerske.

Hvis vi fx skal tale om løn, er der mange felter der kunne være langt bedre lønnet i forhold til arbejdsindsatsen. 

Til ts vil jeg bare sige at du skal prøve at glemme de trælse bemærkninger og hænge i. Men du ved bedst hvad der vil være godt for dig og om du har overskud til at færdiggøre uddannelsen. 

Jeg er tidligere køkkenuddannet og jeg havde den groveste praktikplads. Det var vist hvad vi kalder voksenmobning. Jeg havde vildt mange lorteopgaver og hadede mit praktiksted. Men jeg knoklede mig færdig, klarede mig til perfektion og fik mit drømmejob. Dog har jeg måtte skifte erhverv af helbredsmæssige årsager. 

Det er fakta.

https://www.denoffentlige.dk/hospitalerne-har-svaert-ved-rekruttere-og-fastholde-erfarne-sygeplejersker

https://dsr.dk/sites/default/files/50/branchemobilitet_blandt_nyuddannede_sygeplejersker.pdf

Og hvis nogen begynder at nævne 1.000 nye sygeplejersker ifølge regeringen - så vil jeg bare sige hvilke mennesker og for hvad for nogle penge.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.