18 år og bo hjemme .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min er under uddannelse og arbejde . Han betaler så selv forsikring på knallert samt div og tøj

Det syntes jeg er en god idé

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine børn betaler nemlig heller ikke men deres far mener de skal . Fordi hans egen økonomi er presset . Jeg ønsker de har fokus på uddannelse , dertil betaler de selv div udgifter som forsikring , tøj osv . Så syntes bestemt det er rimeligt , at de bor hjemme uden at betale .

Bor i sammen eller hver for sig? Siden du skriver at "hans økonomi er presset".? For jeg forstår godt hvis man virkelig er presset økonomisk at man så beder dem spæde til. Det er jo bestemt ikke gratis at have flere voksne på kost. 

Min forudsætning for at gøre som mine egne forældre, er også med udgangspunkt i at vi ikke BEHØVER ungernes tilskud - men jeg vil gerne holde dem igang og lærer dem at man ikke bare kan lalle rundt når man er voksen. Men står vi i en situation til den tid, hvor vores økonomi faktisk ikke kan løbe rundt, så vil jeg bestemt ikke tøve med at tage en snak med dem om at betale lidt til kost og logi - uanset om de modtager su eller får løn. 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Justthinking skriver:

Mine børn skal betale 500-1000 kr om måneden, men de bliver sat ind på en konto til når de flytter hjemmefra og så har de en håndsrækning dér. På den måde vender de sig også til at have faste overførsler hver måned ��

Den mulighed har jeg også tænkt , hvis de skulle betale . Syntes dog ikke de skal men faderen syntes

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Bor i sammen eller hver for sig? Siden du skriver at "hans økonomi er presset".? For jeg forstår godt hvis man virkelig er presset økonomisk at man så beder dem spæde til. Det er jo bestemt ikke gratis at have flere voksne på kost. 

Min forudsætning for at gøre som mine egne forældre, er også med udgangspunkt i at vi ikke BEHØVER ungernes tilskud - men jeg vil gerne holde dem igang og lærer dem at man ikke bare kan lalle rundt når man er voksen. Men står vi i en situation til den tid, hvor vores økonomi faktisk ikke kan løbe rundt, så vil jeg bestemt ikke tøve med at tage en snak med dem om at betale lidt til kost og logi - uanset om de modtager su eller får løn. 

Vi bor sammen men har ikke fælles økonomi . Jeg ville gerne de fokusere på en uddannelse fremfor job . Endte selv uden udannelse fordi jeg flyttede tidligt hjemmefra og fik udgifter . 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Min mand fik af vide at han enten skulle give dem 1000kr af hans elevløn eller sætte dem på en opsparingskonto. 

Jeg betalte 600 kr ud af mine penge, men havde så gratis telefon. Og det var heller ikke su.

tænker hvis det er su/lommeører så sæt procentdelen derefter. 
fx fik jeg 7.700 efter skat udbetalt og gav kun 600 kr derhjemme

Her bor de gratis men betaler så selv forsikring , tlf mm & tøj . Så syntes det er fint . De skal fokusere på uddannelse.

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Mine 3 store har ikke betalt,  men har klaret sig selv med tøj osv under  uddannelse. 

Til gengæld har vi aftalt at efter endt uddannelse var det enten at betale husleje osv - eller flytte ud på egne ben .

Vi har vennermed voksne børn der enten flytter frem og tilbage , eller aldrig er flyttet selv om de er langt oppe i 20erne  - og det hænger måske sammen med at det er da så bekvemt med et betalt hus , varmt vand og mad i køleskabet sådan hokus pokus 

Og så render de rundt pg har tusindvis af kr til at dalre rundt for .

Det er vi heldig vis enige om ikke skal være vores unger - så her er vi "onde" og kræver at man kommer igang med voksenlivet efter (ungdons) uddanelse .

Det skal selvfølgelig ikke ende som et bekvemt hotel  men så længe de er under uddannes , så er det fint de ikke betaler . De betaler selv forsikringer , tlf & tøj mm

Anmeld Citér

16. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi bor sammen men har ikke fælles økonomi . Jeg ville gerne de fokusere på en uddannelse fremfor job . Endte selv uden udannelse fordi jeg flyttede tidligt hjemmefra og fik udgifter . 

Når de selv betaler deres eget forbrug i form af telefon, forsikringer og tøj - så synes jeg også de gør det meget godt  

Måske din mand og dig skulle gå hans økonomi i gennem og se om der ikke er noget han kan ændre på.

Måske regne på hvor mange penge han egentlig bruger specifikt på børnene nu - bare for at sætte perspektiv på hvordan det ser ud når de flytter. Når de selv betaler deres forbrug bortset fra mad, er det jo nok ikke ret mange 1000 kr han får ekstra til sig selv, når de flytter hjemmefra. 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Når de selv betaler deres eget forbrug i form af telefon, forsikringer og tøj - så synes jeg også de gør det meget godt  

Måske din mand og dig skulle gå hans økonomi i gennem og se om der ikke er noget han kan ændre på.

Måske regne på hvor mange penge han egentlig bruger specifikt på børnene nu - bare for at sætte perspektiv på hvordan det ser ud når de flytter. Når de selv betaler deres forbrug bortset fra mad, er det jo nok ikke ret mange 1000 kr han får ekstra til sig selv, når de flytter hjemmefra. 

Vi har jo ikke udgifter på dem , udover selvfølgelig mad , vand mm . Men det skal jo betales alligevel . De poster bliver måske mindre når de flytter men syntes de betaler en del allerede . Angående min mands økonomi så vil jeg ikke gå ind i det , da vores veje alligevel skal skilles .

Anmeld Citér

17. januar 2020

Ano18

Hvis i alligevel skal flytte fra hinanden så ville jeg lade den fare og du gør hvad du vil hos dig og omvendt. Det kan du jo ikke styre alligevel, men dine unger kan bo hos dig. Evt. hvis i skal bo lidt tid sammen og i ikke kan blive enige, så kan du stå for jeres mad / spæde ekstra til madkassen. Selvom det kan være frustrerende, så kan du jo nok ikke gøre noget ved hans mening.

Btw min mening er den samme som dig, og min ældste er nok endda lidt mere forkølet, fordi han betaler kun mad. Men til gengæld har han selv betalt kørekort og alt andet. Jeg er virkelig også meget obs på de får en uddanelse (som gør dem glad).

Anmeld Citér

17. januar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tip! skriver:

Til den tid, når min søn fylder 18 skal han “betale” for at bo hjemme. Om det er SU eller elev løn afgøre beløbet. 

Dvs at jeg sætter pengene ind på en konto til ham, så han har til udbetaling til hus eller lignende. - og så ser jeg gerne at han bliver boende hjemme indtil han har en god uddannelse, så jeg er sikker på at han klare sig bedst muligt. 

Hvad mener du med, at det vil gøre dig sikker på, han klarer sig bedst muligt? At tage en god uddannelse kan jo vare, til han er 25-26 år - og så klarer man sig måske ikke bedst muligt, hvis man ikke har stået på egne ben. 
Jeg synes, det er naturligt at flytte hjemmefra, når man har afsluttet sin ungdomsuddannelse og/eller påbegynder sin egentlige uddannelse. Måske er det også det, du tænker på - er bare nysgerrig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.