18 år og bo hjemme .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Spørgsmål til jer med større børn , altså voksne på 18+ 

Betaler de for at bo hjemme ?

Betaler de til mad ?

Min mand fik af vide at han enten skulle give dem 1000kr af hans elevløn eller sætte dem på en opsparingskonto. 

Jeg betalte 600 kr ud af mine penge, men havde så gratis telefon. Og det var heller ikke su.

tænker hvis det er su/lommeører så sæt procentdelen derefter. 
fx fik jeg 7.700 efter skat udbetalt og gav kun 600 kr derhjemme

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg arbejdede i stedet for skole da jeg var 17, og fik at vide at enten kunne jeg betale husleje eller jeg kunne spare op. Jeg valgte at spare op og havde derfor til indskud da jeg flyttede som.18-årig

Jeg regner med at det bliver noget lignende for mine børn når de bliver så store

Anmeld Citér

16. januar 2020

Carina:-)

Mine 3 store har ikke betalt,  men har klaret sig selv med tøj osv under  uddannelse. 

Til gengæld har vi aftalt at efter endt uddannelse var det enten at betale husleje osv - eller flytte ud på egne ben .

Vi har vennermed voksne børn der enten flytter frem og tilbage , eller aldrig er flyttet selv om de er langt oppe i 20erne  - og det hænger måske sammen med at det er da så bekvemt med et betalt hus , varmt vand og mad i køleskabet sådan hokus pokus 

Og så render de rundt pg har tusindvis af kr til at dalre rundt for .

Det er vi heldig vis enige om ikke skal være vores unger - så her er vi "onde" og kræver at man kommer igang med voksenlivet efter (ungdons) uddanelse .

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym

Boede hjemme til jeg var 21. (Efter et sabbatår) 

Da jeg fik SU og gik i gym betalte jeg ikke noget. Min mor gik meget op i, at jeg ikke behøvede at arbejde ret meget. Havde nogle småjobs i ny og næ. Det var rigtig fint. Mine forældre betalte transport (min gymnasium var langt væk) 

Da jeg så skulle holde sabbatår og spare op til en rejse, skulle jeg betale 1200kr om måneden og betale alt selv. Men her havde jeg fuldtidsjob. Det synes jeg var fair og fint. Jeg flyttede, da sabbatåret var færdigt

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Mine børn har ikke den alder endnu. Men jeg har i sinde at gøre ligesom mine forældre gjorde, de sagde "du kan bo hjemme gratis hvis du er igang med en uddannelse og får su - hvis du ikke er under uddannelse skal du betale for at bo hjemme (underforstået, så skal du have et arbejde).!"

Kun min ene bror havde en periode hvor han betalte for at bo hjemme - men tjente så også en fuldtids løn på det tidspunkt så det var ikke noget han led nogen nød af. Jeg synes det var en god måde at holde os i gang på så ingen risikerede at gå helt i stå

Mine børn betaler nemlig heller ikke men deres far mener de skal . Fordi hans egen økonomi er presset . Jeg ønsker de har fokus på uddannelse , dertil betaler de selv div udgifter som forsikring , tøj osv . Så syntes bestemt det er rimeligt , at de bor hjemme uden at betale .

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg boede hjemme til jeg var 21. Jeg betalte 1500 kr om måneden for kost og logi. 

Tak for svar . Flyttede selv hjemmefra som 16 årige så har ikke lige stået i det. Mine betaler ikke men betaler selv div udgifter som forsikring på knallert mm

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Min bror betalte, da han boede hjemme. Men de gik ind på en opsparing 

Den mulighed har jeg også tænkt for at hjælpe dem på vej . Syntes nemlig ikke de skal betale for at være hjemme men have fokus på uddannelse 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Vores søn på 18 skal hverken betale for at bo hjemme eller for mad. Men i det øjeblik han modtager SU så får han ikke længere lommepenge.

Min er under uddannelse og arbejde . Han betaler så selv forsikring på knallert samt div og tøj

Anmeld Citér

16. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar . Flyttede selv hjemmefra som 16 årige så har ikke lige stået i det. Mine betaler ikke men betaler selv div udgifter som forsikring på knallert mm

Selv tak. 
jeg betalte vidst kun for min mobil regning selv. 
Jeg flyttede så hjem til min mor igen som 30 årig efter jeg gik fra min ex. Der betalte jeg ikke for alt maden. Altså jeg handlede og lavede mad. Til gengæld havde jeg ingen andre udgifter så det gik lige op alligevel. 

min personlige holdning er at når man fylder 18 så er man voksen og må betale for at bo hjemme. Så man lærer at administrerer sine penge ordenligt til den dag man flytter hjemmefra. Jeg ville så sætte pengene ind på en konto som min søn så kan få udbetalt den dag han flytter. 

Anmeld Citér

16. januar 2020

Tip!

Til den tid, når min søn fylder 18 skal han “betale” for at bo hjemme. Om det er SU eller elev løn afgøre beløbet. 

Dvs at jeg sætter pengene ind på en konto til ham, så han har til udbetaling til hus eller lignende. - og så ser jeg gerne at han bliver boende hjemme indtil han har en god uddannelse, så jeg er sikker på at han klare sig bedst muligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.