Jeg har tænkt så det knager over TS' situation, og jeg vender hele tiden tilbage til en tanke.
TS' mand bliver nærmest set som en form for opofrende helt i alt det her. Vi forsøger at finde forklaringer på hans opførsel i forhold til sex, som handler om, at han har det svært. Og måske passer det.
Men en alternativ forklaring kunne jo desværre også være, at TS' mand formår at udnytte situationen. Hun er afhængig af ham, og hans kærlighed. Hendes familie har behandlet hende forfærdeligt, og TS' mand vil helst forhindre hende i at have nogen former for kontakt til dem. Det er måske fornuftigt, men det er også isolerende. Hvis han så ovenikøbet lægger an på, eller bruger alle hendes kvindelige bekendtskaber til at tilfredsstille egne seksuelle behov, så står TS meget alene.
TS, jeg mener det her kærligt, men du har altid fremstået en smule umoden og naiv i dine indlæg. Du siger, din mand altid har været sådan her. Så derfor kan jeg ikke lade være med at tænke på, om situationen måske i virkeligheden forholder sig sådan, at TS er i klemme her. Hun skylder ham en masse, og han elsker hende tydeligvis, men det betyder jo ikke, at han behandler hende pænt.
Med enhver anden baggrundshistorie ville vi så stadig bede TS acceptere mandens opførsel? Det tvivler jeg på.
Bare nogle tanker herfra.
Anmeld
Citér