Fanget i familiestrid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2019

Perle1

Vi kan ikke engang have fælles venner, da han altid synes mine veninder er pæne... det gør det svært for mig, at vide han kunne være sammen med dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2019

Anonyma

Perle1 skriver:

Vi kan ikke engang have fælles venner, da han altid synes mine veninder er pæne... det gør det svært for mig, at vide han kunne være sammen med dem

Så lad mig lige spørge dig... Hvorfor blev I gift? Hvorfor faldt I for hinanden?

Anmeld Citér

29. december 2019

fehår

Jeg har tænkt så det knager over TS' situation, og jeg vender hele tiden tilbage til en tanke. 

TS' mand bliver nærmest set som en form for opofrende helt i alt det her. Vi forsøger at finde forklaringer på hans opførsel i forhold til sex, som handler om, at han har det svært. Og måske passer det. 

Men en alternativ forklaring kunne jo desværre også være, at TS' mand formår at udnytte situationen. Hun er afhængig af ham, og hans kærlighed. Hendes familie har behandlet hende forfærdeligt, og TS' mand vil helst forhindre hende i at have nogen former for kontakt til dem. Det er måske fornuftigt, men det er også isolerende. Hvis han så ovenikøbet lægger an på, eller bruger alle hendes kvindelige bekendtskaber til at tilfredsstille egne seksuelle behov, så står TS meget alene. 

TS, jeg mener det her kærligt, men du har altid fremstået en smule umoden og naiv i dine indlæg. Du siger, din mand altid har været sådan her. Så derfor kan jeg ikke lade være med at tænke på, om situationen måske i virkeligheden forholder sig sådan, at TS er i klemme her. Hun skylder ham en masse, og han elsker hende tydeligvis, men det betyder jo ikke, at han behandler hende pænt.

Med enhver anden baggrundshistorie ville vi så stadig bede TS acceptere mandens opførsel? Det tvivler jeg på. 

Bare nogle tanker herfra.

Anmeld Citér

29. december 2019

AnoMor

Perle1 skriver:

Vi har ikke råd til professionel hjælp. 

Fordi at hvis han elsker mig har han ikke brug for at stalke de andre mødre jeg gik i mødre gruppe med. Han ved hvor ked af det han gjorde mig. Men alligevel kan han ikke holde sine beskidte fingre fra deres profil. Han har er overdrevet fokus på andre damer, og jeg er begyndt at hade alt hvad der har med seksualitet at gøre

Undskyld. Men det er noget fis at sige at hvis han elskede dig så ville han ikke kigge på andre kvinder. 
Når jeg er i forhold. Så kigger jeg altså også på andre mænd. Også hans venner og deres profiler. Og kan synes de er tiltrækkende. Men det betyder bestemt ikke at jeg ikk elsker min kæreste. 
husker tydeligt dine mange opslag fra tidligere. Og mener fortsat du  har meget at arbejde med dig selv med. Mht dit selvværd og selvtillid. 

Hvis han ikke elskede dig havde han ikk gjort alle de ting for dig og fundet sig i alle de ting han udsættes for. 

Ud af offer rollen og arbejd med dig selv. Du vil få det meget bedre af det og din søn vil få en gladere mor 

Anmeld Citér

29. december 2019

Sprit25

fehår skriver:

Jeg har tænkt så det knager over TS' situation, og jeg vender hele tiden tilbage til en tanke. 

TS' mand bliver nærmest set som en form for opofrende helt i alt det her. Vi forsøger at finde forklaringer på hans opførsel i forhold til sex, som handler om, at han har det svært. Og måske passer det. 

Men en alternativ forklaring kunne jo desværre også være, at TS' mand formår at udnytte situationen. Hun er afhængig af ham, og hans kærlighed. Hendes familie har behandlet hende forfærdeligt, og TS' mand vil helst forhindre hende i at have nogen former for kontakt til dem. Det er måske fornuftigt, men det er også isolerende. Hvis han så ovenikøbet lægger an på, eller bruger alle hendes kvindelige bekendtskaber til at tilfredsstille egne seksuelle behov, så står TS meget alene. 

TS, jeg mener det her kærligt, men du har altid fremstået en smule umoden og naiv i dine indlæg. Du siger, din mand altid har været sådan her. Så derfor kan jeg ikke lade være med at tænke på, om situationen måske i virkeligheden forholder sig sådan, at TS er i klemme her. Hun skylder ham en masse, og han elsker hende tydeligvis, men det betyder jo ikke, at han behandler hende pænt.

Med enhver anden baggrundshistorie ville vi så stadig bede TS acceptere mandens opførsel? Det tvivler jeg på. 

Bare nogle tanker herfra.

Jeg siger ikke hun skal accepterer det med damerne. Det er jeg heller ikke sikker på jeg ville. Men jeg siger, at hun skal støtte ham i familien! 

Anmeld Citér

29. december 2019

fehår

Sprit25 skriver:

Jeg siger ikke hun skal accepterer det med damerne. Det er jeg heller ikke sikker på jeg ville. Men jeg siger, at hun skal støtte ham i familien! 

Jeg er umiddelbart enig. Men hvis hun ikke har sin familie, og hendes mands opførsel gør det svært for hende at have veninder, så bliver hun hurtig ensom - og så er det svært at opbygge selvværd, især hvis man overvejer at gå fra sin mand.

Anmeld Citér

29. december 2019

Perle1

fehår skriver:

Jeg er umiddelbart enig. Men hvis hun ikke har sin familie, og hendes mands opførsel gør det svært for hende at have veninder, så bliver hun hurtig ensom - og så er det svært at opbygge selvværd, især hvis man overvejer at gå fra sin mand.

Jeg har min familie.. men det er rigtigt med veninderne.. det er meget svært, fordi han altid ender med ar fortælle mog at han synes de er lækre. Og han overbeglor dem også.. tjekker den ud for oven og for neden. Så jeg ses ikke tit med dem hjemme hos os, men ude primært når det er.

Anmeld Citér

29. december 2019

Perle1

Perle1 skriver:

Jeg har min familie.. men det er rigtigt med veninderne.. det er meget svært, fordi han altid ender med ar fortælle mog at han synes de er lækre. Og han overbeglor dem også.. tjekker den ud for oven og for neden. Så jeg ses ikke tit med dem hjemme hos os, men ude primært når det er.

Det gør det rigtig svært at blive tæt med dolk, fordi jeg altid går og har ham i mente

Anmeld Citér

29. december 2019

Sprit25

Perle1 skriver:

Men har du din familie! Sådan helt inderst inde. Hvad nu hvis du bliver skilt? Hvad så

Anmeld Citér

29. december 2019

Perle1

Sprit25 skriver:

Men har du din familie! Sådan helt inderst inde. Hvad nu hvis du bliver skilt? Hvad så

Det har jeg. Så kan jeg flytte hos dem indtil vo selv finder noget at bo i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.