Nogen steder man kan søge julehjælp så sent ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2019

Anonym

Skru ned for børnenes forventninger. Husk at alt ikke handler om penge. 

Kærlighed, nærvær og hygge vægter højt og har stor betydning. 

Der er masser af ting der kan laves til hygge, uden det behøver at koste en formue. Prøv at vende dine triste tanker til noget positivt og tænk i stedet hvad I kan lave og hygge jer med, i stedet for at tænke over hvad du ikke kan købe.

Vi har tradition for at lave juledekorationer og adventskrans - vi går i skoven, haven, stranden og samler hvad vi kan til dekorationer. Den eneste udgift vi har er ler til 5kr. og lys(ofte købt i netto, søstrene grene, tiger eller lignende). 

Vi julebager også altid en weekend. Vi køber smør på tilbud. Lurpak har tit tilbud på smør til ca. 12kr. for en pakke, mel koster heller ikke meget og sukker kan også købes relativt billigt, så er du allerede et godt stykke på vej. Og hvis I fx kun er dig og børnene, skal I jo ikke bage kæmpe portioner af småkager.

Børnene kan godt forstå hvis du fortæller dem at gaverne bliver små i år pga. omstændighederne. Det er dyrt at flytte og der er mange nye ting, der har været nødvendige at investere i, for at I som familie kan få en ny base. 

Se om du ikke kan finde nogle brugte ting til gaver. Vi købte engang en hel samling af My little Pony brugt, til vores datter vi gav 200kr. hun fik sindssyg meget og hun elskede det. Vi har penge til gaver, men hvis vi ikke sætter nogle forventninger, så har børnene heller ikke store forventninger. 

Jeg håber I kommer godt igennem julen og du kan vende dine frustrationer og tanker til noget positivt. For det er uden tvivl hårdt at stå i en skilsmisse, børn der er ramt af sorg og penge der ikke er der. Jeg har været der - og selvom det ikke hjælper lige nu, så bliver det altså bedre med tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2019

MoarMoar

Prøv i kirken/menighedsrådet i det sogn du bor. 

Du kunne jo også lave 1. Juledag til en nattøjsdag med film på sofaen også hjemmebagte boller. Det vil da være en hyggelig dag for børnene. 
Eller en tur i skoven eller ved stranden. 

Anmeld Citér

8. december 2019

kamikaze

Lån bøger på biblioteket, lydbøger på ereolen, film på Filmstriben. Se om der er arrangementer på det lokale bibliotek, lav juledekorationer af ting i finder i naturen. Og forkæl børnene med din tid og opmærksomhed ♥️

Anmeld Citér

9. december 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Jeg står i en rigtig trist situation med min mand (eksmand) ikke længere er sammen han har smidt mig og mine 2  drenge ud og vi har stort set måtte starte forfra med alting havde os søgt julehjælp hos mødrehjæpen men har desværre fået afslag da de har rigtig mange ansøgere i år og det er det eneste sted jeg har kunne søge så sent , jeg har Googlet og Googlet men kan ingenting finde det alt for sent at ansøge nu .  så vil hører om nogle kender til nogen steder man kan søge så sent ? 

Jeg mangler alt til jul og jeg har så forfærdeligt ondt i maven over det på mine 2 drenges vejne og føler det er min skyld vi står i denne situation  selvom det selvfølgelig ikke er... Men det koster bare mange penge og "starte forfra" i ny bolig møbler osv..  puha den værste jul ever! Og nu forstår jeg for alvor hvor svært nogen familier måtte have det i julen og at man hurtigt selv kan havne der! 

Jeg har set, at der er et sted, hvor forældre kan komme ned og hente julegaver til deres børn mens børnene er til julestue, men jeg kan simpelthen ikke finde det på nettet. Det var et opslag på Facebook, hvor nogle frivillige havde samlet brugt legetøj sammen, og så kunne forældre hente de gaver de ville, men ungerne kunne klippe klistre og få en æbleskive. Er der andre. som evt ved mere og kan linke?

Beklager jeg ikke kan hjælpe mere.

Anmeld Citér

9. december 2019

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis du kan komme til Roskilde i dag eller i morgen så har Roskilde Vineyard at man kan komme og få julegaver til børnene..

Det starter kl. 17...

Hvis du har børnene med så er der risengrød og klippeklistrehygge for dem i mens du finder gaver...

Jeg har selv været med i år til at klargøre legetøjet og der er vildt flotte ting og til alle aldersgrupper og køn...

De ligger på Søndre Ringvej næsten ved siden at busstoppestedet man kommer med fra Roskilde station...

Der er ingen tilmelding nødvendig..

Der er ingen der spørger hvorfor du har brug for hjælp eller stiller spørgsmålstegn ved om du har brug for det...

De er alle super rolige og rare mennersker...

Skriv en PB hvis det har interesse og så kan jeg skaffe dig kontakt til en af dem der står for det hvis du gerne vil vide mere :)

Anmeld Citér

9. december 2019

serinasmor

Prøv at henvende dig til din lokale kirke.... 

Nogle gange har de ildsjæle som gør alt hvad de kan for udsatte familier i akutte situationer op til jul.... 

Gå på facebook: Søg på Julehjælp - der er både lokalegrupper og større organisationer - og både grupper og sider  

Jeg har ikke selv drenge-børn i alderen og derfor ikke noget let-brugt jeg kan tilbyde at pakke ind og sende som gave... 

Anmeld Citér

9. december 2019

Abracadabra

Sikke mange gode ideer, der er kommet! Jeg sidder desværre med fornemmelsen af, at tråden ikke tog den mobilepay-drejning, TS havde håbet på... 

Anmeld Citér

9. december 2019

Anonym

Abracadabra skriver:

Sikke mange gode ideer, der er kommet! Jeg sidder desværre med fornemmelsen af, at tråden ikke tog den mobilepay-drejning, TS havde håbet på... 

Jeg havde også først den tanke da jeg læste indlægget. Men jeg valgte at se positivt på situationen(jeg er optimist) og kom med gode råd, da vi selv engang har siddet i et mega stramt budget. Jeg håber at trådstarter vil benytte sig af de gode råd der er kommet. 

Jeg ville ikke kunne tage imod fremmedes hjælp, ej heller julehjælp, selvom jeg egentlig tror at vi ville have været kandidater til det engang. Jeg ser ikke ned på nogen der modtager hjælp, men jeg tror på at hvis man gør en kæmpe indsats, selvom det er hårdt, at mange ved hjælp af gode og kreative ideer kan klare den uden. 

Anmeld Citér

9. december 2019

MT_2011

Jeg tror du skal skrue ned for forventningerne. Det er vel de færreste familie som farer rundt til alle mulige julearrangementer, og tager i biografen osv hele julen igennem. Der sker intet ved at være hjemme og se julefilm, hygge med juleklip og bare det at være sammen, spille spil osv. Hør dine forældre om du kan være med i deres gaver, børn overlever trods alt selvom det ikke flyder med gaver.

Og så lav noget hjemmebag med dine børn evt. Det behøver ikke koste en formue 

Anmeld Citér

14. december 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Undskyld mig , hvad pokker er det for et flappet svar ?! Jeg forventer overhovedet ikke penge fra nogen hvor får du den idé fra?  jeg søgte gode råd og der er rigtig mange gode råd. 

Jeg har fundet en løsning igennem den lokale mødrehjælp så spar mig for sådanne kommentarer tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.