Anonym skriver:
Vi skal holde hos mine forældre ja. Men det jo ikke kun julemiddagen det jo alt det ved siden af som drengene forventer.
De forventer at få julegave og de forventer sikkert mange andre ting også
og det kan jeg som mor ikke give dem i år fordi jeg har valgt at prioritere vi skal have mad på bordet istedet for hvilket i min verden kommer først så de får nogle ordentlige mad pakker osv.
Ved ikke om, der er flere steder, hvor der kan søges - der er en del på Facebook.
Hvis du skal søge på Facebook fx så tænker jeg, st der er vigtigt du specificerer, hvad er det præcis du mangler. For for sådan en som mig, hvor juledagene ikke er meget andet end juleaften og rester de andre dage, kan jo ikke vide, hvad det er der mangler.
En anden mulighed er også at lægge den dårlige samvittighed væk, tale en skøn hygge jul op, hvor I skal drøne rundt i nattøj, se alle 24 afsnit af matador, spille kort, spille ludo, høre julemusik og lege med den gave de får fra mormor og morfar. Du kan tale den op - og jeg ved godt det er møg svært, for netop når tiden er tung, så har man en tro på at hvis bare de får mange gaver, en tur i Tivoli, juleguf, kommer i biffen, så bliver det hele meget bedre. Men egentlig vil en rolig, hygge jul måske faktisk være det bedste for både dig og drengene. Så prøv at vende den om, se det fantastiske i, at julen bliver en tid med rum og tid til nærvær. Du kan jo eventuelt bede din mor og far om, at gaven til dig er en oplevelse med drengene.
Gaven til drengene fra dig kan også være en lille bitte ting, en tur i børnegenbrugsen og find et brætspil og så et klippekort til du vil spille det hver dag i ferien, eller en god kapitelbog og klippekort en kildetur.
Jeg ved godt det er svært, for man ønsker at se det lykkelige smil på ens børns ansigter især når man står midt i skilsmisse. Håber I får en fantastisk jul sammen med dine forældre med nattøj og hygge.