Nogen steder man kan søge julehjælp så sent ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2019

Tip!

Hvor skal i holde jul? 

Hvis i skal være hos dine forældre, slipper du jo for det store handlen ind til julemiddagen og du kan billigt bage en røvfuld pebernødder.. 

hvor gamle er dine børn og hvad har de af interesse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2019

Girafmor

Du kan prøve at søge Børnenes kontor, de ligger i KBH, og har noget uddeling af julekurve osv.

Anmeld Citér

8. december 2019

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Du kan prøve at søge Børnenes kontor, de ligger i KBH, og har noget uddeling af julekurve osv.

Deres ansøgnings frist er overskredet os kan jeg se desværre 

Anmeld Citér

8. december 2019

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Hvor skal i holde jul? 

Hvis i skal være hos dine forældre, slipper du jo for det store handlen ind til julemiddagen og du kan billigt bage en røvfuld pebernødder.. 

Vi skal holde hos mine forældre ja. Men det jo ikke kun julemiddagen det jo alt det ved siden af som drengene forventer. 

De forventer at få julegave og de forventer sikkert mange andre ting også  og det kan jeg som mor ikke give dem i år fordi jeg har valgt at prioritere vi  skal have mad på bordet istedet for hvilket i min verden kommer først så de får nogle ordentlige mad pakker osv.

Anmeld Citér

8. december 2019

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Hvor skal i holde jul? 

Glemte at svare på de er 5 og 7 år

Anmeld Citér

8. december 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Vi skal holde hos mine forældre ja. Men det jo ikke kun julemiddagen det jo alt det ved siden af som drengene forventer. 

De forventer at få julegave og de forventer sikkert mange andre ting også  og det kan jeg som mor ikke give dem i år fordi jeg har valgt at prioritere vi  skal have mad på bordet istedet for hvilket i min verden kommer først så de får nogle ordentlige mad pakker osv.

De får jo så heldigvis julegaver!! Men nok færre end hvad de ville få, hvis I ikke netop stod midt i en skilsmisse... Men sådan er livet jo en gang imellem. 
Mon ikke også deres far vil give dem en julegave?

Derudover lyder ideerne med at undersøge mulighederne i jeres lokale kirke gode: Der er tit hyggelige arrangementer, hvor der sikkert også er pebernødder og julesange. 
Det bliver nok ikke året, hvor de får den nyeste Playstation - men dét får mine børn altså heller ikke, for jeg prioriterer også anderledes. 

Anmeld Citér

8. december 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Børn vil altid have forventninger, ofte større end deres forældre opfylder. Dine børn er ikke store, men dog store nok til at forklare at det ikke bliver året hvor det bliver helt vildt med gaver og store dyre arrangementer. De ved jo også godt I lige er flyttet så det tror jeg godt man kan forklare i børnehøjde. Og så er det med at finde nogle af de mange gratis arrangementer som heldigvis også findes i julen. 

Jeg tror sagtens dine unger kan få en dejlig juletid men det kræver at du italesætter det positivt og ikke er én stor undskyldning. 

Anmeld Citér

8. december 2019

lineog4

Anonym skriver:

Ved ikke om, der er flere steder, hvor der kan søges - der er en del på Facebook.

Hvis du skal søge på Facebook fx så tænker jeg, st der er vigtigt du specificerer, hvad er det præcis du mangler. For for sådan en som mig, hvor juledagene ikke er meget andet end juleaften og rester de andre dage, kan jo ikke vide, hvad det er der mangler. 

En anden mulighed er også at lægge den dårlige samvittighed væk, tale en skøn hygge jul op, hvor I skal drøne rundt i nattøj, se alle 24 afsnit af matador, spille kort, spille ludo, høre julemusik og lege med den gave de får fra mormor og morfar. Du kan tale den op - og jeg ved godt det er møg svært, for netop når tiden er tung, så har man en tro på at hvis bare de får mange gaver, en tur i Tivoli, juleguf, kommer i biffen, så bliver det hele meget bedre. Men egentlig vil en rolig, hygge jul måske faktisk være det bedste for både dig og drengene. Så prøv at vende den om, se det fantastiske i, at julen bliver en tid med rum og tid til nærvær. Du kan jo eventuelt bede din mor og far om, at gaven til dig er en oplevelse med drengene. 

Gaven til drengene fra dig kan også være en lille bitte ting, en tur i børnegenbrugsen og find et brætspil og så et klippekort til du vil spille det hver dag i ferien, eller en god kapitelbog og klippekort en kildetur.

Jeg ved godt det er svært, for man ønsker at se det lykkelige smil på ens børns ansigter især når man står midt i skilsmisse. Håber I får en fantastisk jul sammen med dine forældre  med nattøj og hygge. 

Anmeld Citér

8. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Snak med dine forældre. Forklar dem det, og spørg om du kan låne til gaverne. 

Find hjemmesider hvor du ikke behøver at betale lige nu, eller over flere gange. 

Ellers får de bare mindre gaver fra mor i år, det klarer de nok, de får heldigvis andre gaver også. Sådan er det noget ting går skævt.. 

Anmeld Citér

8. december 2019

Girafmor

Anonym skriver:

Deres ansøgnings frist er overskredet os kan jeg se desværre 

Ja original ansøgning er overskredet, men de sendte info ud til skolerne om at de havde fået mulighed for at uddele ekstra, så hvis  man havde nogle der ikke havde fået søgt var der mulighed. Så jeg ville prøve at ringe til dem mandag og høre om det kan lade sig gøre at søge endnu..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.