Anonym skriver:
Jeg har klart en følelse af at han simpelthen ikke har den omsorg/dårlige samvittighed i sig. X har fx aldrig sagt undskyld over de her ting. Enkelte gange sagt, at det var han da ked af... men altid får jeg at vide at det er min egen skyld. Generelt vil han egentlig bare gerne have at jeg lader ham være, og det er jo virkelig mærkeligt.
Jeg synes selv at han er manipulerende. Men andre mennesker kender slet ikke denne side af ham, så det er så svært at snakke med nogen om. Tænker endda om dette går ind under psykisk vold, for jeg føler mig virkelig slået ned i alt det her. Men stadigvæk er jeg her jo endnu
Han er helt anderledes når vi er ude blandt andre, der er han virkelig en dejlig imødekommende, hjælpsom mand. Dét som jeg faldt for!
Problemet er jo somme tider, at den "slags" mennesker kan være utroligt charmerende, og at andre derfor nogle gange tror, at han er en god mand.
Men jeg vil mene, at det, du er udsat for, godt kan gå ind under betegnelsen psykisk vold.
Selv om han har dage, hvor han er meget træt, så skulle det ikke være nødvendigt for dig at gå på listesko og veje hvert et ord.
Det lyder ikke normalt.
Jeg håber for dig, at du kan åbne dig for en søster eller en god veninde.
Måske var det en god idé selv at få noget terapi, som kan hjælpe dig med at få styr på dine tanker og se ham lidt mere "udefra".
Anmeld
Citér