Hej derude
Muligvis bliver det her lidt langt. Jeg har bare beg for nogle fremmede øjne på min “situation”
Jeg har været sammen med X i 7 år. Vores forhold har altid været præget af op og nedture og vi har MANGE diskussioner. X spiller computer og det har altid gået mig på - han gjorde det ikke det første års tid så det problem er ligesom kommet snigende.
Nu har vi så A på 2 år. Jeg har altid haft A meget “alene” i og med at jeg var på barsel, arbejder en del mindre end X osv. Men generelt er alt husligt og dagligdags ting med A mit ansvar. X leger mest bare med A efter arbejde, jeg putter, har haft alle nætter siden dag 1, jeg køber tøj og legetøj, jeg har sørget for dagpleje, afleverer/henter osv osv osv
X er inden for de sidste 4 år begyndt at tale mere og mere grimt til mig når vi diskuterer. Kalder mig alt fra en dum kælling til et fucking barn der skal lade være med at skabe sig. “Ret ind eller du får problemer” X mener i øvrigt ALTID at det er mig selv der skaber problemerne - klart, for vi diskuterer jo typisk når jeg kræver noget af ham eller ønsker noget ændret...
jeg har helt ærligt altid tænkt at han vel vokser fra det, at det vil ændre sig, at han jo ikke mener de her ting men evt har et vredes problem.. for mig er det virkelig IKKE normalt at kalde hinanden sådan og jeg har aldrig kaldt ham noget grimt. Det ligger langt fra mig virkeligt
Når vi har det godt, og det har vi virkelig også i lange perioder, så er det et godt forhold - udover at jeg ikke synes at han bidrager nok herhjemme.. men han er en rigtig god far og kan godt være betænksom..
Nu har jeg så bare fået nok. Jeg er igen igen igen blevet kaldt en dum idiot, en fucking sæk og “han gider mig fanme ikke mere og alt mit pis”
Men hvad fanden gør man? Vores A fortjener da at have en mor og far der er sammen. Men også en glad mor og far.. Jeg sidder fast føler jeg, tingene er jo bare som de er og hvem siger at græsset er grønnere på den anden side? Er det ikke mere ensomt at være alene med A end at være alene herhjemme?
Og hvorfor har jeg fundet mig i alt det her? Det er jo totalt uacceptabelt at kalde sin kæreste sådan. Jeg VED det jo godt. Jeg drømmer ærlig talt om en sød omsorgsfuld mand der vil mig det bedste. Som vil hygge med mig foran tv’et om aftenen og som gider spise aftensmad sammen
MEN det kan jo også godt være at X ændrer sig og indser at han er galt på den. Ved bare ikke om jeg orker at “spilde” flere af mine gode år på det her rod