Min kæreste har været utro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2019

Tommelise

Mor11 skriver:

Jeg har også venner hvor tonen for nogen kan virker sådan. Men det er nære og tætte venner. derfor naturligvis også nogen min kæreste kender, og derfor ville han slet ikke tænke videre over en besked mellem os, fordi han kender begge parter. De to her, virker ikke til at være tætte og nære venner. Derfor forstår jeg godt at ts reagerer negativt. Jeg ville også tage en snak med min kæreste hvis jeg så den type beskeder mellem ham og en kvinde jeg vidste han kun kendte perifert. 

hvad tænker du om, at han prøver at mødes med kvinden efterfølgende? Altså, potientielt bygge videre på relationen til hende - måske have sex igen ? I helt ædru tilstand. Samtidig med, at forholdet til TS ikke er afsluttet? Kunne du stole på ham bagefter? 

Jeg forstår helt 100% hvis man ikke kan leve i et forhold hvor man ikke ved om man er købt eller solgt i længere tid. Men hvis man ønsker at løsrive sig fra det, og se andre, så må man være mand eller kvinde nok til at sige stop og afslutte, hvis man føler man passer bedst på sig selv på den måde. 

Men hvis manden her, gerne vil fortsætte med ts, på trods af en svær periode... Og ikke har ønsket at stoppe forholdet på trods af svære tider... Så fatter jeg ikke man skal tage lettere på utroskaben. Han kunne have afsluttet, hvis han ikke kunne være i det. Og så var han fri til at knalde en anden, uden at såre nogen.

Som jeg har skrevet tidligere, vil jeg da mene at man i krisetider forsøger at fixe tingene istedet for at rive dem længere fra hinanden. Især hvis man som manden her, virker til gerne at ville blive i forholdet? Og som sagt, hvad så når hun sidder med en baby i patten og rander under øjnene og på 3. Måned siger hun ikke orker sex?? Er det så igen "nok frustration" til at utroskab ikke er heeeeelt så slemt, som hvis hun var frisk og klar på en omgang hveranden dag?  

Man kan ikke styre sine følelser, men man kan styre hvordan man handler på dem. jeg synes han handler utroligt dårligt på sine følelser, og jeg ville personligt frygte for hans handlinger næste gang der kom et bump på vejen. Ja, såmænd også før, med den historik om kontakten til kvinden både før og efter utroskaben. 

Men summa summarum må være, at ts skal mærke efter om hun tror på, inderst inde, at hun kan finde tilliden igen. For hvis ikke, så er kampen allerede tabt. Det vil blive et helvede hvis ikke hun føler helt dybt inde, at hun kan stole på ham. 

Min kæreste kender ikke min ven. De har mødt hinanden én gang til min fødselsdag.

Min kæreste og jeg bor ikke sammen, og derfor er det ikke en selvfølge, at han kender alle mine venner og veninder.

Og vi ser ikke hinandens sms beskeder. Vi har ingen grund til ikke at stole på hinanden.

Igen - jeg forsvarer overhovedet ikke utroskab. Jeg har selv været udsat for det.

Og jeg kunne ikke drømme om at være utro.

Men han kan jo heller ikke vide, hvornår HUN næste gang bliver i tvivl om deres forhold.

Jeg foreslår netop parterapi - FORDI det også kan hjælpe TS med at finde frem til, om hun tror, hun kan stole på ham igen. Og for at han måske kan finde hoved og hale i sine følelser.

Personligt ville jeg aldrig nogensinde vælge at blive gravid med en mand, jeg ikke havde prøvet at bo sammen med. Jeg synes, det er noget af et sats, og risikoen for, at forholdet går i stykker, er alt andet lige større.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2019

Tommelise

lineog4 skriver:

Mit svar til ts (som nu også bliver et svar til dig ) vil være det samme uafhængigt af køns fortegnene, for for mig handler det i høj grad om at få ikke skal tage ansvaret for sin partners utroskab. 

Når jeg igen igen får kønt en pose slik på vej hjem fra arbejde (selv om jeg skulle tabe mig) fordi jeg føler, at det har været en hård arbejdsdag, så er det ikke mit arbejde skyld, det er mit handlingsmønster eller min mestringsstrategi i forhold til mine følelser, når en famøs rapper reagerer ved at sparke fordi han bliver provokeret så er det ikke den der provokeres skyld at rapperen vælger den handling. Men både mit arbejde og den der provokerer er medvirkende faktorer til, at rapperen og jeg vælger en habdlibg/mestringsstrategi. Så få har ikke skyld i utroskaben, men er en medvirkende faktor til at hendes partner vælger at handle som han gjorde. 

Så derfor kære ts så er det nu op til dig om du kan først tilgive og derefter have tillid nok til, at det absolut kun var en handling udført i frustration (som mormedmere beskriver) eller om du i har mistet tilliden og er langt inde i mistanken om, at hans interesse i kvinde går ud over den aften. 

Jeres forhold er gået stærkt, du har om det hormoner eller ej giver udtryk for usikkerhed o forhold til jer to, han har i en eller anden grad jo givet udtryk for den samme usikkerhed med sin handling. Så måske vil det være en god ide som anden også skriver at få hjælp til at bygge forholdet op  bygget tilliden op og ikke mindst have nogle strategier når I bliver usikre, når følelsen ikke lige er de største (før sådan er det i forhold man er ikke voldsomt forelsket hver dag og der er også dage hvor man synes den anden er en stor nar og god man da aldrig havde mødt ham), og får redskaber til at tage gode konstruktive snakke i fredstid.om lidt står i led en lille baby og måske med øjnene helt nede på kinderne, måske har du slet ikke lyst til, at han rører ved dig osv

Pøj pøj

Igen igen igen - jeg siger IKKE, at TS er ansvarlig for utroskaben.

Men det er sjældent, man er utro, uden at der er noget galt i forholdet. 

Som sagt - jeg har selv været udsat for utroskab, og jeg kunne ikke drømme om at være utro.

Anmeld Citér

3. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Min kæreste kender ikke min ven. De har mødt hinanden én gang til min fødselsdag.

Min kæreste og jeg bor ikke sammen, og derfor er det ikke en selvfølge, at han kender alle mine venner og veninder.

Og vi ser ikke hinandens sms beskeder. Vi har ingen grund til ikke at stole på hinanden.

Igen - jeg forsvarer overhovedet ikke utroskab. Jeg har selv været udsat for det.

Og jeg kunne ikke drømme om at være utro.

Men han kan jo heller ikke vide, hvornår HUN næste gang bliver i tvivl om deres forhold.

Jeg foreslår netop parterapi - FORDI det også kan hjælpe TS med at finde frem til, om hun tror, hun kan stole på ham igen. Og for at han måske kan finde hoved og hale i sine følelser.

Personligt ville jeg aldrig nogensinde vælge at blive gravid med en mand, jeg ikke havde prøvet at bo sammen med. Jeg synes, det er noget af et sats, og risikoen for, at forholdet går i stykker, er alt andet lige større.

Helt enig i den sidste del  

Jeg synes stadig det er lidt noget pjat at tage noget af ansvaret fra ham pga usikkerheden med ts. Han kunne have sagt til TS at han ikke kunne leve i det limbo hun satte op og derfor måtte de sige stop og gå fra hinanden og så se hvad tiden bragte .. det andet er bare ren og skær dårlig stil og kan da for alvor smadre det vaklende forhold.  

Anmeld Citér

3. august 2019

Tommelise

Mor11 skriver:

Helt enig i den sidste del  

Jeg synes stadig det er lidt noget pjat at tage noget af ansvaret fra ham pga usikkerheden med ts. Han kunne have sagt til TS at han ikke kunne leve i det limbo hun satte op og derfor måtte de sige stop og gå fra hinanden og så se hvad tiden bragte .. det andet er bare ren og skær dårlig stil og kan da for alvor smadre det vaklende forhold.  

Jeg tager IKKE ansvaret fra ham.

Der er forskel på ansvar - og på forklaringer.

Det er også min ekskærestes ansvar, at han var utro - men der var også noget i vores forhold, der gør, at jeg faktisk godt forstår, at det skete.

Vi havde ikke børn sammen, men derfor var det ikke let for mig bare at gå.

Det gjorde jeg heldigvis allgevel,

Anmeld Citér

3. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Jeg tager IKKE ansvaret fra ham.

Der er forskel på ansvar - og på forklaringer.

Det er også min ekskærestes ansvar, at han var utro - men der var også noget i vores forhold, der gør, at jeg faktisk godt forstår, at det skete.

Vi havde ikke børn sammen, men derfor var det ikke let for mig bare at gå.

Det gjorde jeg heldigvis allgevel,

Jeg tænker jeg er enig i at der er en årsag til at man gerne vil gå hele vejen med en anden kvinde eller mand. Men så må man jo stoppe forholdet hvis man har det sådan.  Der er bare ingen forklaringer på utroskab i min bog  

Anmeld Citér

3. august 2019

lineog4

Tommelise skriver:

Igen igen igen - jeg siger IKKE, at TS er ansvarlig for utroskaben.

Men det er sjældent, man er utro, uden at der er noget galt i forholdet. 

Som sagt - jeg har selv været udsat for utroskab, og jeg kunne ikke drømme om at være utro.

Havde jeg forstået- og derfor var det i lige så høj grad også et svar til ts, som skriver hun har skyld i forhold til, at han var utro. 

Til dig var det egentlig mest er svær på om der ville være forskel hvis historien var skrevet af en mand, og det ville det for mig ikke være.

Jeg tænker godt man kan tilgive utroskab uafhængigt af begrundelsen og komme videre med et godt forhold. Jeg tror, at jeg kunne tilgive, og er selv blevet tilgivet. Men skulle jeg tilgive min mand, så skulle han være på det rene med, at det var hans valg at udføre den handling, også selvom forholdet var dårligt i perioden eller jeg havde ytret, at jeg var usikker på mine følelser. Han skulle såmænd ikke ned på grædende knæ, men han skulle tage ansvaret for sine egne handlinger, og vi skulle kunne tale om det på en måde, så vi kunne reflektere sammen over, hvad gør man næste gang man står der? 

Anmeld Citér

3. august 2019

Tommelise

Mor11 skriver:

Jeg tænker jeg er enig i at der er en årsag til at man gerne vil gå hele vejen med en anden kvinde eller mand. Men så må man jo stoppe forholdet hvis man har det sådan.  Der er bare ingen forklaringer på utroskab i min bog  

Jeg har heldigvis aldrig prøvet at elske to personer på én gang.

Men jeg kender en kvinde, som havde fundet en anden. Hendes mand kendte til forholdet.

Da den "nye" mand sagde, at han ikke længere kunne være 3. hjul, og at hun måtte flytte fra sin mand, hvis de fortsat skulle ses, endte hun med at begå selvmord. Det var åbenbart helt umuligt for hende at se sig ud af det. 

Det er hendes ansvar, at hun valgte den udvej, men det fortæller mig, hvor svært man kan have det, hvis man elsker to personer på én gang.

Jeg betragter ikke kvinden som en nar eller en lort.

Nu tror jeg så ikke, at der er tale om, at TS´s kæreste elsker to kvinder.

Det er bare et eksempel på, at det ikke altid er sort/hvidt.

Anmeld Citér

3. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Jeg har heldigvis aldrig prøvet at elske to personer på én gang.

Men jeg kender en kvinde, som havde fundet en anden. Hendes mand kendte til forholdet.

Da den "nye" mand sagde, at han ikke længere kunne være 3. hjul, og at hun måtte flytte fra sin mand, hvis de fortsat skulle ses, endte hun med at begå selvmord. Det var åbenbart helt umuligt for hende at se sig ud af det. 

Det er hendes ansvar, at hun valgte den udvej, men det fortæller mig, hvor svært man kan have det, hvis man elsker to personer på én gang.

Jeg betragter ikke kvinden som en nar eller en lort.

Nu tror jeg så ikke, at der er tale om, at TS´s kæreste elsker to kvinder.

Det er bare et eksempel på, at det ikke altid er sort/hvidt.

Som du selv siger, så er situationen en hel anden her, så det synes jeg ikke man kan sammenligne din historie handler om noget der egentlig fungerer i åbenhed, men pludselig skal konstellationen ændres og én bliver klemt i midten i et dilemma. 

Anmeld Citér

3. august 2019

Tommelise

Mor11 skriver:

Som du selv siger, så er situationen en hel anden her, så det synes jeg ikke man kan sammenligne din historie handler om noget der egentlig fungerer i åbenhed, men pludselig skal konstellationen ændres og én bliver klemt i midten i et dilemma. 

Jeg skriver jo netop, at jeg ikke sammenligner.

Men det er den der fuldstændig sort/hvide tankegang omkring utroskab, jeg synes er lidt problematisk.

Anmeld Citér

3. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Jeg skriver jo netop, at jeg ikke sammenligner.

Men det er den der fuldstændig sort/hvide tankegang omkring utroskab, jeg synes er lidt problematisk.

Jeg synes egentlig at det ER meget sort/hvidt når vi ikke taler om 2 forelskelser man er fanget i.

Manden er træt af sit vaklende forhold, ked og frustreret. Har lyst til en anden og gør det - velvidende at det eneste det knald medfører er et endnu mere vaklende forhold. Han er ikke i en svær situation hvor sex med en anden bare er det eneste rigtige for ham at gøre. Han kunne 1, arbejde på forholdet til moren til hans barn. 2, afslutte forholdet.  Jeg synes sgu ikke der er så meget at rafle om. Og det skriger endnu mere til himlen at kontakten til kvinden ikke er ophørt efterfølgende..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.