Steinerskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2019

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Tommelise skriver:

Du skriver direkte, at "man lærer mere ved at gå på en Steinerskole"

Og derfor spørger jeg efter uvildig dokumentation.

Den kan du vel søge selv? Du har vel også adgang til viden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2019

AnoMor

sommerbarn<3 skriver:

Udelukkende forslag til hvor ham der spurgte kunne undersøge det han var skeptisk over 

Og igen siger jeg så at hverken dokumentation fra steiner skoler eller youtube er valid dokumentation. 

Det svarer til at have en diskussion om er eller andet random og ens argument er “sådan er der fordi jeg siger der”. 

Anmeld Citér

15. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
sommerbarn<3 skriver:

Du kan finde dokumentation omkring steinerskoler på youtube, og på skolernes hjemmesider.

samtidig er det selvfølgelig også noget jeg selv har erfaret, da jeg som tidligere nævnt selv har gået på en.

Det kan efter min mening slet ikke sammenlignes med den alm. kommunale skole.

Udover at lærer at læse, skrive, regne osv lærer man en masse andet om livet, om selvet, der er traditioner, dagens/ugens/årets rytme, den enkelte elev er i fokus, udvikling af personlige kompetencer osv.

Men hvis du er nysgerrig/skeptisk og vil vide en masse om det, måske endda finde argumenter mod underlige steinerbørn, så lav noget research, du kan finde fine videoer på youtube som sagt 

Jeg ville bare prikke lidt til det udsagn om at man lærer mere på en Steiner-skole for det tror jeg nu ikke helt på. Det kan være man lærer nogle anderledes ting og på nogle andre parametre, men lur mig om der så ikke er andre ting man til gengæld ikke lærer.

Og med al respekt, så er youtube og skolernes hjemmesider ikke dokumentation i min verden. Ej heller egenoplevede anekdoter. Det er da dejligt hvis det har været en god oplevelse at gå på sådan en skole og det føles som god ballast. Men det er ikke dokumentation

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Tommelise skriver:

Du skriver direkte, at "man lærer mere ved at gå på en Steinerskole"

Og derfor spørger jeg efter uvildig dokumentation.

Men du er velkommen til at bruge mig som erfaringskilde. Jeg vil gerne fortælle, men er ikke uvildig 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Tommelise

sommerbarn<3 skriver:

Den kan du vel søge selv? Du har vel også adgang til viden?

Og det betyder jo, at du ikke har uvildig dokumentation.

Og jeg er ikke enig - jeg mener ikke, at du har ret i, at dem, der går på Steinerskole nødvendigvis lærer mere.

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

Smutter igen, ville bare lade trådstarter hører min erfaring da hun efterspurgte nogle som ville fortælle 

God aften til jer alle 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Tommelise

sommerbarn<3 skriver:

Det er jo marxisme. Skolesystemet er bygget op for at vi skal blive klar til at arbejde og tjene flere penge, gøre landet rigere, øge forbruget og få gang i det frie market.

Så kapitalisme er der bestemt 

Det er simpelt hen ikke rigtigt.  Som du kan se, handler det også om at lære om dansk historie og kultur og derudover få forståelse for andre kulturer og at fremme den enkelte elevs alsidige udvikling.

Anmeld Citér

15. juli 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
sommerbarn<3 skriver:

Det er jo marxisme. Skolesystemet er bygget op for at vi skal blive klar til at arbejde og tjene flere penge, gøre landet rigere, øge forbruget og få gang i det frie market.

Så kapitalisme er der bestemt 

Dér tabte du mig. Dannelse, at lære for livet, Grundtvig, Kold - det er bare varm luft, mens alt reelt handler om at gøre de små tandhjul klar til jobmaskineriet og den kapitalistiske dagsorden? 

Og vi lærere - som altovervejende er venstreorienterede - fungerer som nyttige idioter, der slet ikke har gennemskuet den store plan? 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Miti's mama

Tommelise skriver:

Jeg har gået i en virkelig god folkeskole.

Og begge mine søskende har valgt folkeskolen til deres børn,

Jeg har virkelig svært ved at få øje på kapitalismen, når jeg ser på folkeskolens formålsparagraf.

Enig! Har selv arbejdet som folkeskole lærer og vil påstå det intet har at gøre med kapitalisme ...

Anmeld Citér

15. juli 2019

Abracadabra

Jeg er bekymret for det faglige niveau på Steinerskolerne - og for det sekteriske præg, skolerne har. 

Det er bydende nødvendigt at fremtidens unge lærer kritisk tankegang, og lige præcis dét er sekter dårlige til. Derudover er det også bydende nødvendigt, at fremtidens unge bliver virkelig gode til tal og til at læse og gennemskue tekster. Kildekritisk tankegang kommer ikke af sig selv - og hvis man tror, at man kan begrunde sine synspunkter i reklamemateriale, som en debattør forsøger i denne tråd, mangler man noget ret basalt i sin uddannelse. 

Derfor kunne jeg aldrig finde på at sende mine døtre i en steinerskole. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.