Steinerskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2019

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg gik i 1g 2g og 3g med nogle fra sådan en skole. Hold op de var lidt langt ude når de snakket. Jeg vil ikke anbefale det. 

Sådan nogle? Hvorfor synes du de var lang ude?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2019

Tommelise

sommerbarn<3 skriver:

Du kan finde dokumentation omkring steinerskoler på youtube, og på skolernes hjemmesider.

samtidig er det selvfølgelig også noget jeg selv har erfaret, da jeg som tidligere nævnt selv har gået på en.

Det kan efter min mening slet ikke sammenlignes med den alm. kommunale skole.

Udover at lærer at læse, skrive, regne osv lærer man en masse andet om livet, om selvet, der er traditioner, dagens/ugens/årets rytme, den enkelte elev er i fokus, udvikling af personlige kompetencer osv.

Men hvis du er nysgerrig/skeptisk og vil vide en masse om det, måske endda finde argumenter mod underlige steinerbørn, så lav noget research, du kan finde fine videoer på youtube som sagt 

Har du noget uvildig dokumentation på, at Steinerskolerne er bedre end andre skoler ?

Altså noget dokumentation, som ikke kommer fra Steinerskolerne selv.

Jeg tror ikke, at dem, der har gået på Steinerskolerne, klarer sig bedre gennem uddannelsessystemet eller gennem livet, end dem, der har gået i en almindelig skole.

Jeg synes, du generaliserer meget.

Man kan heller ikke nødvendigvis sammenligne alle folkeskoler - der er forskel på, om der er mange eller få elever, hvordan ledelsen er, hvor engagerede forældrene er osv. 

Og der findes mange friskoler og efterskoler, som har deres eget speciale.

Anmeld Citér

15. juli 2019

AnoMor

sommerbarn<3 skriver:

Du kan finde dokumentation omkring steinerskoler på youtube, og på skolernes hjemmesider.

samtidig er det selvfølgelig også noget jeg selv har erfaret, da jeg som tidligere nævnt selv har gået på en.

Det kan efter min mening slet ikke sammenlignes med den alm. kommunale skole.

Udover at lærer at læse, skrive, regne osv lærer man en masse andet om livet, om selvet, der er traditioner, dagens/ugens/årets rytme, den enkelte elev er i fokus, udvikling af personlige kompetencer osv.

Men hvis du er nysgerrig/skeptisk og vil vide en masse om det, måske endda finde argumenter mod underlige steinerbørn, så lav noget research, du kan finde fine videoer på youtube som sagt 

Tænker ikke at dokumentation fra steiner skoler eller youtube er særlig valide. 

Steinerskolerne vil jo aldrig komme og sige at deres undervisning er dårligere (ikke at jeg siger den er. Slet ikk) end almindelige skoler. Det er jo ret dårlig salgstale så. 

Og youtube? Alle kan klaske hvad som helst op derinde. 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Anonym

sommerbarn<3 skriver:

Jeg nævner på ingen måde at andre skole ikke er bedre. Der er flere friskoler som har min dybeste respekt, og hvor mine børn også er skrevet op. Men den almenlige folkeskole er jeg ikke fan af.

Der er sikkert nogle som er gode, men i mine øjne er det nok mest kapitalisme der er i øjemål disse steder.

Har du mon gået på samme skole som mig? Siden du kan sige der findes masser som er bedre? Spændende 

Altså jeg behøver jo ikke have gået på din skole for at kunne sige at steiner skoler der findes ikke ligger på alle top pladserne når skolerne vurderes. 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Tommelise

sommerbarn<3 skriver:

Jeg nævner på ingen måde at andre skole ikke er bedre. Der er flere friskoler som har min dybeste respekt, og hvor mine børn også er skrevet op. Men den almenlige folkeskole er jeg ikke fan af.

Der er sikkert nogle som er gode, men i mine øjne er det nok mest kapitalisme der er i øjemål disse steder.

Har du mon gået på samme skole som mig? Siden du kan sige der findes masser som er bedre? Spændende 

Jeg har gået i en virkelig god folkeskole.

Og begge mine søskende har valgt folkeskolen til deres børn,

Jeg har virkelig svært ved at få øje på kapitalismen, når jeg ser på folkeskolens formålsparagraf.

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Tommelise skriver:

Har du noget uvildig dokumentation på, at Steinerskolerne er bedre end andre skoler ?

Altså noget dokumentation, som ikke kommer fra Steinerskolerne selv.

Jeg tror ikke, at dem, der har gået på Steinerskolerne, klarer sig bedre gennem uddannelsessystemet eller gennem livet, end dem, der har gået i en almindelig skole.

Jeg synes, du generaliserer meget.

Man kan heller ikke nødvendigvis sammenligne alle folkeskoler - der er forskel på, om der er mange eller få elever, hvordan ledelsen er, hvor engagerede forældrene er osv. 

Og der findes mange friskoler og efterskoler, som har deres eget speciale.

Jeg tænker at ham som spurgte selv må danne sig en mening ved at undersøge det han er skeptisk omkring. Så bare en opfordring og ideer til steder han kunne finde info 

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

sommerbarn<3 skriver:

Jeg tænker at ham som spurgte selv må danne sig en mening ved at undersøge det han er skeptisk omkring. Så bare en opfordring og ideer til steder han kunne finde info 

Hov mener heller ikke at jeg har sagt noget om at de er bedre 

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

AnoMor skriver:

Tænker ikke at dokumentation fra steiner skoler eller youtube er særlig valide. 

Steinerskolerne vil jo aldrig komme og sige at deres undervisning er dårligere (ikke at jeg siger den er. Slet ikk) end almindelige skoler. Det er jo ret dårlig salgstale så. 

Og youtube? Alle kan klaske hvad som helst op derinde. 

Udelukkende forslag til hvor ham der spurgte kunne undersøge det han var skeptisk over 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Tommelise

sommerbarn<3 skriver:

Du skriver direkte, at "man lærer mere ved at gå på en Steinerskole"

Og derfor spørger jeg efter uvildig dokumentation.

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

Tommelise skriver:

Jeg har gået i en virkelig god folkeskole.

Og begge mine søskende har valgt folkeskolen til deres børn,

Jeg har virkelig svært ved at få øje på kapitalismen, når jeg ser på folkeskolens formålsparagraf.

Det er jo marxisme. Skolesystemet er bygget op for at vi skal blive klar til at arbejde og tjene flere penge, gøre landet rigere, øge forbruget og få gang i det frie market.

Så kapitalisme er der bestemt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.