Steinerskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.509 visninger
36 svar
131 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2019

Justthinking

Jeg har en pige på 1,5 år og gennem mit og min mands forældreskab er vi kommet frem til at vi nok er ret ifavnske. Derfor kigger vi nu på Steinerskoler, nærmere bestemt Michael skolen i Herlev. Hvad er jeres erfaringer med Steinerskoler og måske Michaelskolen specifikt?

Er der evt andre nær Søborg/Herlev området I kan anbefale? 

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2019

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Justthinking skriver:

Jeg har en pige på 1,5 år og gennem mit og min mands forældreskab er vi kommet frem til at vi nok er ret ifavnske. Derfor kigger vi nu på Steinerskoler, nærmere bestemt Michael skolen i Herlev. Hvad er jeres erfaringer med Steinerskoler og måske Michaelskolen specifikt?

Er der evt andre nær Søborg/Herlev området I kan anbefale? 

På forhånd tak for hjælpen 

Jeg har gået på steiner, og mine børn er skrevet op. Man lærer så meget mere end på en ordinær skole 

Anmeld Citér

14. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
sommerbarn<3 skriver:

Jeg har gået på steiner, og mine børn er skrevet op. Man lærer så meget mere end på en ordinær skole 

Har du dokumentation for det? Eller er det selvopfattet?

Anmeld Citér

14. juli 2019

Babilooo

sommerbarn<3 skriver:

Og der er adskillige privatskoler og andre skoler der er bedre. Det er godt nok en generalisering

Anmeld Citér

14. juli 2019

Anonym

Jeg synes i skal sætte jer inde på hvad de forskellige skoler står for.  https://youtu.be/9vr1BxSfzlk

Der kan også være at der er en lille folkeskole. Træt på jer. 

Hvad med jeres børns legekammerater kan de lege samme i det område i bor?

Kan jeres børn på et tidspunkt selv gå i skole eller cykel? Eller skal i kører og hente dem i mange år?

Noget JEG  personligt synes. Er at den jeg gik på gymnasiet med der kom fra sådan skole. Var sku mærkelige. Desværre huske kun at mange dem fra min klasse forstå os ikke på dem.

Anmeld Citér

15. juli 2019

Anonym

Jeg gik i 1g 2g og 3g med nogle fra sådan en skole. Hold op de var lidt langt ude når de snakket. Jeg vil ikke anbefale det. 

Anmeld Citér

15. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg gik i 1g 2g og 3g med nogle fra sådan en skole. Hold op de var lidt langt ude når de snakket. Jeg vil ikke anbefale det. 

Jeg er bare nysgerrig. Hvordan langt ude? Tror aldrig selv jeg har mødt nogen fra sådan en skole  

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
IenFart skriver:

Har du dokumentation for det? Eller er det selvopfattet?

Du kan finde dokumentation omkring steinerskoler på youtube, og på skolernes hjemmesider.

samtidig er det selvfølgelig også noget jeg selv har erfaret, da jeg som tidligere nævnt selv har gået på en.

Det kan efter min mening slet ikke sammenlignes med den alm. kommunale skole.

Udover at lærer at læse, skrive, regne osv lærer man en masse andet om livet, om selvet, der er traditioner, dagens/ugens/årets rytme, den enkelte elev er i fokus, udvikling af personlige kompetencer osv.

Men hvis du er nysgerrig/skeptisk og vil vide en masse om det, måske endda finde argumenter mod underlige steinerbørn, så lav noget research, du kan finde fine videoer på youtube som sagt 

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

Tjullehej skriver:

Og der er adskillige privatskoler og andre skoler der er bedre. Det er godt nok en generalisering

Jeg nævner på ingen måde at andre skole ikke er bedre. Der er flere friskoler som har min dybeste respekt, og hvor mine børn også er skrevet op. Men den almenlige folkeskole er jeg ikke fan af.

Der er sikkert nogle som er gode, men i mine øjne er det nok mest kapitalisme der er i øjemål disse steder.

Har du mon gået på samme skole som mig? Siden du kan sige der findes masser som er bedre? Spændende 

Anmeld Citér

15. juli 2019

sommerbarn<3

Anonym skriver:

Jeg synes i skal sætte jer inde på hvad de forskellige skoler står for.  https://youtu.be/9vr1BxSfzlk

Der kan også være at der er en lille folkeskole. Træt på jer. 

Hvad med jeres børns legekammerater kan de lege samme i det område i bor?

Kan jeres børn på et tidspunkt selv gå i skole eller cykel? Eller skal i kører og hente dem i mange år?

Noget JEG  personligt synes. Er at den jeg gik på gymnasiet med der kom fra sådan skole. Var sku mærkelige. Desværre huske kun at mange dem fra min klasse forstå os ikke på dem.

Hvordan underlige? Hvorfor kunne i ikke forstå dem? Har du nogle eksempler?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.