Anonym skriver:
Vil gerne lige takke dig igen for et seriøst svar. Sætter virkelig pris på, du bruger din (fri)tid på at give et råd ud fra din lægelig vurdering.
Hvis du har læst eller svaret i tråden senere, ved du, at vi følger dit råd om at tage pillerne. Så må vi se, hvad mandens test siger - er den negativ, er der ingen anden forklaring end, at lægens test var falsk positiv. Kan læse på sst, at der er en stigende sandsynlig for dette, i takt med ens alder stiger(omend jeg stadig regner med, sandsynligheden er ret lille)
Det var så lidt
læste dit tidligere spørgsmål mht til dine børn, og det skal du absolut ikke bekymre dig om. Omend heller ikke din alder. Du er 37 år, og af den grund er du ikke ældre. Du har en rigtig fin alder. Det er også væsentligt at nævne, at det ikke altid er begge parter som bærer smitten. Din mand kan evt sagtens have haft samleje med dig mens du har båret på infektionen, uden at blive smittet selv.
Det er forståeligt at det er et dilemma i parforholdet, og hvor længe du har haft det er uvist. Klamydia kan ligge i dvale længe, og pludselig blusse op. Derved sagt, at du ikke har haft en reel og direkte klamydia infektion i flere år.
Jeg synes du skal få ro i maven, og så vidt muligt se udover situationen. Det er rigtig træls, men der er også meget normalt. Jeg føler ingen bekymring, og jeg er glad for at høre, at du tager kuren. Husk at få rutine tjekket 14 dage efter, at der ikke er mere tilbage, samt blodprøver på at din abort er gået som planlagt.
Det er en hård omgang du står i, så husk at passe godt på dig selv. Og altid hellere spørg din læge en gang for meget end for lidt. Vi er her for at hjælpe dig, trods man som patient kan føle sig overset i et presset system - så råb hellere for højt end lavt.