Anonym skriver:
Jeg er anonym, på baggrund af at jeg er læge.
Du må for alt i verden ikke skippe en eventuel klamydia behandling. Udfaldet ved at gå rundt med klamydia er meget større, end hvis du tager din kur. Det sker der i så fald ingenting ved, da det ikke er en farlig behandling på nogen given måde.
Derudover, vil jeg altid beregne din læges test som værende mere pålidelig end din hjemmetest. En vaginal podning udført af en læge er fagligt korrekt udført, hvorfor din egen hjemmetest kan have været udført utilstrækkeligt. Du ved reelt set ikke, om du har påført podningen korrekt - herunder hvor podningen finder sted. Hjemmetests vil jeg ikke anbefale. De kan give en indikation, men en lægelig udført test som dyrkes på lab, er altid mere tilstrækkelig.
Om din mand har været utro eller ej, er i given problematik ikke det vigtigste - det er dit helbred. Den snak må i tage efterfølgende.
Tag din kur, få styr på den klamydia infektion før du får en abort. Det er for dit eget helbreds sikkerheds skyld. Derudover kan du altid ringe til en vagtlæge, hvis du har brug for at vende din medicinering. Læger udskriver ikke unødvendig behandling.
God bedring
Tusind tak for svar!
Jeg er med på, at mit helbred jo topper alt. Er bare 90% sikker på, jeg ikke har infektionen. Men samtidig er min egen logik, at lægens test er mere sikker.
Er det dig der har svaret mig tidligere?Jeg har et barn på 6 og et på 2 - er der nogen sandsynlighed for, at de også har noget?
Jeg ved godt, at man ikke kan være 100% sikker på noget, men min mand er virkelig ikke typen, der er utro. Og måden han har reageret ved dette, er så sigende for ham. Det er ham der har købt to hjemmetest til mig, da han var overbevist om, at testen ved lægen var forkert. Han sagde, han vidste jo at han ikke havde noget, og da han så min reaktion, var han ret sikker på, at jeg ikke havde været utro, så han konkluderet testen var ukorrekt, og købte derfor i samme ombæring 2 test til at bevise det.
Jeg ved, hvordan jeg selv ville tænke, hvis jeg var læge eller en anden for den sags skyld. Men tror virkelig på, at han ikke har været utro - og hvis lægens test er korrekt, så er det her en infektion jeg har haft i mange mange år. Ellers er jeg smittet på anden vis - og det er jo ikke muligt.
Puha er ret meget i vildrede.