Hvordan siger man det på en pæn måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Når han besøger mig så er han sød til at hjælpe, snupper gerne opvasken eller hjælper med maden. Dog siger han at hjemme ved ham der går han ikke op i oprydning osv. Der er jeg meget modsat og ser helst mit hjem er rent og pænt. 

Jeg tror du skal droppe at få et forhold med ham i ser alt for forskelligt på de der basale hverdags ting du vil blive stjernetosset hvis i fik et fælles hjem hvor du skulle gøre alt fordi han ikke går op i det. Lige nu hjælper han hjemme hos dig, fordi det er høfligt. Men hos ham selv er han ligeglad - og et fælles hjem vil også være hans og hans standarder vil du skulle leve med. Man bliver ikke ved at være høflig på den måde, i sit eget hjem. man trækker alle sine dårlige vaner med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2019

fehår

Anonym skriver:

Jeg har bare svært ved at sige det. 

Vi har heller ikke haft sex (endnu), jeg føler simpelthen ikke for det som det er pt TRODS gan har den dejligste personlighed.

Få det sagt. Helt ærligt, det vil blive en lettelse. 

Sig til ham, at hvis I en dag skal have sex, ja, så forventer du et andet forhold til hygiejne. Det er okay at spille kostbar. At han er lidt tyk, det ville jeg sagtens kunne se bort fra. Men der skal være styr på hygiejnen. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Tommelise

Hvis han ikke selv er motiveret, så bliver det nok svært at få ham til at ændre adfærd.

Kan du elske ham, præcis som han er ?

Eller vil du altid ønske, at han ændrer sig ?

Jeg kan sådan set godt forstå dig. Det er vel de færreste, der tænder på 30 kg for meget og utilstrækkelig hygiejne.

Hvis I skal have et intimt forhold, så synes jeg godt, du kan forsøge at motivere ham vedr. hygiejne. 

Men ellers må du nok gøre op med dig selv, om du kan leve med ham, som han er.

Nu er det jo ikke altid en selvfølge, at man ønsker at flytte sammen. Det kommer lidt an på alder og på, om du ønsker at stifte familie sammen med ham.

Man kan jo godt have et LAT forhold.

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tror du skal droppe at få et forhold med ham i ser alt for forskelligt på de der basale hverdags ting du vil blive stjernetosset hvis i fik et fælles hjem hvor du skulle gøre alt fordi han ikke går op i det. Lige nu hjælper han hjemme hos dig, fordi det er høfligt. Men hos ham selv er han ligeglad - og et fælles hjem vil også være hans og hans standarder vil du skulle leve med. Man bliver ikke ved at være høflig på den måde, i sit eget hjem. man trækker alle sine dårlige vaner med 

Du har sku nok ret.  Mega ærgerligt, men det giver god mening det du skriver. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Få det sagt. Helt ærligt, det vil blive en lettelse. 

Sig til ham, at hvis I en dag skal have sex, ja, så forventer du et andet forhold til hygiejne. Det er okay at spille kostbar. At han er lidt tyk, det ville jeg sagtens kunne se bort fra. Men der skal være styr på hygiejnen. 

Jeg bliver ikke tiltrukket af en der er meget overvægtig. Lidt gør ingenting. Men, her snakker vi en der faktisk er ret stor. Det første der ryger ned om morgenen er en halv liter cola og jeg synes det er så frastødende - fordi det er hver dag, hele tiden. Jeg synes ellers jeg har prøvet med alt hvad jeg har i mig for at få ham med på noget lækker sund mad. 

Der nok ikke andet at gøre end at fortsætte på et venskabeligt plan 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hvis han ikke selv er motiveret, så bliver det nok svært at få ham til at ændre adfærd.

Kan du elske ham, præcis som han er ?

Eller vil du altid ønske, at han ændrer sig ?

Jeg kan sådan set godt forstå dig. Det er vel de færreste, der tænder på 30 kg for meget og utilstrækkelig hygiejne.

Hvis I skal have et intimt forhold, så synes jeg godt, du kan forsøge at motivere ham vedr. hygiejne. 

Men ellers må du nok gøre op med dig selv, om du kan leve med ham, som han er.

Nu er det jo ikke altid en selvfølge, at man ønsker at flytte sammen. Det kommer lidt an på alder og på, om du ønsker at stifte familie sammen med ham.

Man kan jo godt have et LAT forhold.

Han har ikke altid været sådan, det er nok det der undre mig mest. Jeg ved ikke helt hvad der er sket 

Jeg har børn. Han har ikke. Men det er ok mer ham. Han siger han er mere end tilfreds med hvad der er her. 

Og nej, jeg vil ikke kunne elske ham 110 % som han er nu. Ærlig snak.

Anmeld Citér

6. maj 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Han har ikke altid været sådan, det er nok det der undre mig mest. Jeg ved ikke helt hvad der er sket 

Jeg har børn. Han har ikke. Men det er ok mer ham. Han siger han er mere end tilfreds med hvad der er her. 

Og nej, jeg vil ikke kunne elske ham 110 % som han er nu. Ærlig snak.

Så skal I måske kun være venner.

Men mon der er sket noget i hans liv, som har forårsaget ændringen. Du skriver, at han ikke altid har været sådan.

Hvor længe har I kendt hinanden ?

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Så skal I måske kun være venner.

Men mon der er sket noget i hans liv, som har forårsaget ændringen. Du skriver, at han ikke altid har været sådan.

Hvor længe har I kendt hinanden ?

Vi har kendt hinanden i 6 år ca. Der er ikke sket noget i hans liv. Alt er som det plejer.

Anmeld Citér

7. maj 2019

FruK

Jeg tænker at der er alt for mange ting du skulle lave om på ved ham for at I kunne blive et par. Og det virker ikke som om han er interesserer i at ændre sig - hvilket jo er hans valg.

Jeg ville ikke kunne tænde på en der levede på den måde og var så ligeglad med sig selv. Men hvis I hygger jer sammen som venner, så er det jo fint, og det behøver I ikke at lave om på. Men det lyder for mig som om der er for langt imellem jer til mere end det.

Anmeld Citér

7. maj 2019

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg tænker at der er alt for mange ting du skulle lave om på ved ham for at I kunne blive et par. Og det virker ikke som om han er interesserer i at ændre sig - hvilket jo er hans valg.

Jeg ville ikke kunne tænde på en der levede på den måde og var så ligeglad med sig selv. Men hvis I hygger jer sammen som venner, så er det jo fint, og det behøver I ikke at lave om på. Men det lyder for mig som om der er for langt imellem jer til mere end det.

Du har nok ret. 

Jeg har virkelig prøvet med alt hvad jeg har u mig at se igennem fingre med det, men det er ikke muligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.