Hvordan siger man det på en pæn måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2019

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Jeg synes det kommer meget an på, hvordan I snakker sammen og hvad I snakker om. Du kan jo godt tage udgangspunkt i dit helbred, snakke om en ny kogebog med masser af opskrifter, som du gerne vil teste af, og spørge om han vil være med, for eksempel. Måske spørge om han vil være med til at dyrke motion med dig, gå lange ture sammen, eller på anden vis inddrage ham i den sunde livsstil, som du gerne vil have.

Men hvad angår hans hygiejne, så bliver du nødt til at bide i det sure æble og sige det til ham. Måske han ikke selv kan lugte det, hvis han lugter. Og hvis han er ligeglad, så skal der altså rigtig meget til før nogen ændrer sig.  Min mand sveder rigtig meget, og nogle gange siger jeg til ham, at han burde skifte skjorte, og så gør han det. Han kan ikke gøre for, at han sveder så meget, men han skifter kun skjorte, fordi han ved at det betyder noget for mig at han gør det.

Du kan jo henkastet bringe på banen hvad du og/eller han synes er attraktivt ved andre, og så kan du jo nævne, at du godt kan lide glatbarberede, nyvaskede mænd. 

Den første del har jeg prøvet. I og med han ved stort set alt om mig og hvilke sygdomme jeg kæmper med. Han ved jeg elsker sund mad og godt kan lide at gå lange ture eller på anden måde få lidt motion ind. Men som han selv siger “hvorfor gøre det? Jeg lever kun én gang og den ene gang gider jeg ikke bruge på sund mad eller motion” 

Det ikke fordi han lugter, jeg synes bare måske det er frastødende at ‘man’ kan være så ligeglad med hvordan man ser ud eller at almen hygiejne er så lidt vigtigt. Sådan har han aldrig været. Det er bare kommet stille og roligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2019

Abracadabra

Et kærlighedsforhold kræver fysisk tiltrækning. Ellers kan man være venner. Dét kan du sige, hvis han spørger, om I skal kysse. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
MT_2011 skriver:

Kunsten er jo at vise hvor stolt og glad man er for sin partner, du ved jo hvordan hans personlighed er, så er det vel lige meget hvad andre tænker om ham?

Men her handler det jo netop ikke om andres tanker, men TS egne HUN synes ikke det er lækkert med en mand der er usoigneret.

Jeg forstår det godt, og finder det slet ikke arrogant eller overfladisk faktisk. Jeg ville ikke kunne tænde på en total lasket og i øvrigt uvasket krop. og et sind der er er total ligeglad med hvordan han tager sig ud. Jeg vil da have en mand der tænker på at være tiltrækkende for mig, ligesom jeg tænker over at være det for ham det behøver ikke være fanatisk, men at gå i bad jævnligt og overveje at lade være at tage 30kg på, ville jeg da sætte kæmpestor pris på  

Anmeld Citér

6. maj 2019

Venica

Hvis du nu godt kunne tænke dig selv at det udviklede sig til mere, har du så overvejet en anden tilgang? 

Den er måske for langsom, men du kunne i stedet for at fortælle ham hvad du ikke kan lide rose ham når han gør noget du godt kan lide. 

F.eks de enkelte gange han gør noget:  “ej, hvor dufter du godt, jeg elsker når du bruger parfume” 

Gå lange ture med ham, og sæt ord på at du elsker at gå lange ture, og du synes det er så dejligt i kan gøre det sammen. 

Når han engang bliver klippet/barberet/er nyvasket “ej, hvor ser du godt ud, det er helt vildt, dét burde du gøre oftere, for det er så lækkert til dig” 

Hvis han oplever at du roser ham, så giver det måske noget selvtillid og ekstra motivation til at gøre noget ud af sig selv oftere. 

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det virker, men du slipper i hvert fald for den konfrontation med at fortælle du ikke “tænder” på ham. Og det er jo aldrig en rar situation

held og lykke ��

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Venica skriver:

Hvis du nu godt kunne tænke dig selv at det udviklede sig til mere, har du så overvejet en anden tilgang? 

Den er måske for langsom, men du kunne i stedet for at fortælle ham hvad du ikke kan lide rose ham når han gør noget du godt kan lide. 

F.eks de enkelte gange han gør noget:  “ej, hvor dufter du godt, jeg elsker når du bruger parfume” 

Gå lange ture med ham, og sæt ord på at du elsker at gå lange ture, og du synes det er så dejligt i kan gøre det sammen. 

Når han engang bliver klippet/barberet/er nyvasket “ej, hvor ser du godt ud, det er helt vildt, dét burde du gøre oftere, for det er så lækkert til dig” 

Hvis han oplever at du roser ham, så giver det måske noget selvtillid og ekstra motivation til at gøre noget ud af sig selv oftere. 

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det virker, men du slipper i hvert fald for den konfrontation med at fortælle du ikke “tænder” på ham. Og det er jo aldrig en rar situation

held og lykke ��

Problemet er at han aldrig gør disse ting. Ellers et meget godt bud. 

For ham er det ikke vigtigt.

Anmeld Citér

6. maj 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Problemet er at han aldrig gør disse ting. Ellers et meget godt bud. 

For ham er det ikke vigtigt.

Åh ha. Hvis han vitterligt er ligeglad. Og det ikke bunder i noget andet, som fx modløshed over at det der forhold alligevel aldrig bliver til noget , eller jobbet er pres, eller lign der gør at han lader stå til og dækker det ind under at være med fuld overlæg for ikke at tabe ansigt. 

Ja så er i nok bare kun skabt til venskab. Man skal ikke gå ind i et forhold og ville ændre på hinanden. Det er ikke sundt. Vi kan alle få øje på fejl med tiden, men hvis man har så stort et issue som du har, allerede inden i er i et rigtigt forhold - så skal man simpelthen nok bare lade være. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

fehår

Min mand er megadoven og ville glædeligt springe bad over i ugevis. Det tænder mig virkelig af. 

Derfor har jeg sagt: skat, hvis du gerne vil have, jeg har lyst til sex, så bader du jævnligt. Ellers ryger min lyst, desværre.

Dét har han forståelse for, og siden har det ikke været et problem.

Anmeld Citér

6. maj 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg af og til ser en fyr. En rigtig sød en som virkelig har hjertet på rette sted. Jeg kunne sagtens se mig selv i noget mere seriøst med ham. Men... Det seneste år er han blevet så ligeglad med sig selv og det kommer blandt andet til udtryk ved at han er meget sjusket at se på, små sjuskede pletter af skæg (han lader det bare vokse og det er sååå grimt), han spiser kun usundt som i virkelig kun - fx spiser han stort set kun flæskesteg og brun sovs og så Chips i meget store mængder og det eneste væske han drikker er cola, hvilket har resulteret i at han har taget ret meget på. Han har selv lavet sjov med at hans bryster er større end mine, og det er de  hans tøj er sjusket og hans sko er slidte og hullede. Bad og parfume er også en mangelvare hos ham. 

Jeg kan godt selv lide at spise slik og kage ind imellem og jeg drikker da også cola, men generelt spiser og drikker jeg overvejende sundt og varieret. Udover det tænker jeg meget på mit helbred som i forvejen ikke har det så godt (hvilket han kender til) Måske er det det der afskrækker mig. Jeg ved det ikke. 

Han er glad, har styr på sit liv og er i fuld gang med uddannelse som han afslutter i år.

Jeg ved han gerne vil mere end bare venskab og han er i øvrigt også rigtig god til at fortælle mig hvor dejlig han synes jeg er. Hvilket jo er fantastisk. 

Måske er jeg arrogant og vægter det ydre højere end det indre, måske ikke. Altså, hans personlighed tiltrækker mig, men jeg bliver flov når vi går udenfor sammen. 

Findes der overhovedet en pæn måde at få sagt de ting på eller skal jeg glemme et muligt forhold med ham og bare satse på et venskab.

Hjælp! Jeg er faktisk enormt fortvivlet  Og jeg føler mig som en idiot at gå så meget op i disse ting. 

Kan godt forstå dig.

Blot en tanke... Hvordan er han med huslige pligter, madlavning, rengøring og oprydning derhjemme ? Hvis han også er doven der, så kan du vel næsten forvente at få et forhold hvor du også skal ordne alt det huslige mens han ligger på sofaen. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

321 skriver:

Kan godt forstå dig.

Blot en tanke... Hvordan er han med huslige pligter, madlavning, rengøring og oprydning derhjemme ? Hvis han også er doven der, så kan du vel næsten forvente at få et forhold hvor du også skal ordne alt det huslige mens han ligger på sofaen. 

Når han besøger mig så er han sød til at hjælpe, snupper gerne opvasken eller hjælper med maden. Dog siger han at hjemme ved ham der går han ikke op i oprydning osv. Der er jeg meget modsat og ser helst mit hjem er rent og pænt. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Min mand er megadoven og ville glædeligt springe bad over i ugevis. Det tænder mig virkelig af. 

Derfor har jeg sagt: skat, hvis du gerne vil have, jeg har lyst til sex, så bader du jævnligt. Ellers ryger min lyst, desværre.

Dét har han forståelse for, og siden har det ikke været et problem.

Jeg har bare svært ved at sige det. 

Vi har heller ikke haft sex (endnu), jeg føler simpelthen ikke for det som det er pt TRODS gan har den dejligste personlighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.