Anonym skriver:
Ja, jeg har fortalt ham at det ikke er nemt for mig da jeg ikke er vant til at komme ind i en andens familie. Han prøver at forstå mig så godt som han nu kan, og spørg derefter hvad jeg forlanger eller kræver. Og han nævner at han/dem giver mig plads, hvilket jo også er rigtigt nok.
Hvis jeg laver en aftale med min veninde, mor eller noget 3. For at komme lidt væk, bliver der ikke stillet spørgsmålstegn ved det (som jeg oftest gør når børnene er her) en gang i mellem. Hvis jeg går ind i soveværelset en gang i mellem og ser TV alene, fordi jeg har behov for et pusterum, bliver der heller ikke stillet spørgsmålstegn ved det.
Og sommetider spørg jeg også mig selv, hvad mit problem er men jeg kan ikke selv svare på det. Jeg har tilsyneladende bare svært ved det.
Hvis børnene er 12 og 15 år, så er det en lidt mere overskuelig årrække.
Men det hjælper dig jo ikke lige nu.
Du har nok været lidt naiv, men der er ikke noget at sige til, at du synes, det er svært at blive en del af en "halvetableret" familie.
Det er jo en kæmpeomvæltning og noget helt andet end singlelivet.
Hvordan mon du havde det med singlelivet ? - nød du det, eller glædede du dig til at blive en del af en familie ?
Nogle gange kan man jo selv blive overrasket over, hvordan man reagerer.
Men hans børn har jo ikke valgt det her. De er søde og velopdragne, og det lyder, som om din kæreste tager hensyn og lader dig trække dig ind imellem. Du er jo godt selv klar over, at det ikke er børnene, der er et problem.
Jeg tænker lidt - holder du af hans børn ? bare lidt ? - nogle gange skal man give det tid, og så kommer følelserne. Man lærer dem at kende, ser dem udvikle sig osv.
Men det er nemmere, når man ikke bor sammen. Jeg bor ikke sammen med min kæreste, men vi har fra starten vidst, at vi ikke skulle have fællesbørn, og så er situationen en anden. Han har tre børn, som er voksne - uha ja det er de faktsik, selv om det føles mærkeligt. Synes jo stadig, de lidt er børn.
Når I elsker hinanden og skal have et barn sammen, så er løsningen vel ikke at gå fra hinanden. I hvert fald ikke uden at have prøvet - sådan for alvor.
Er der mulighed for, at du ind imellem kan tage hjem til din familie i en weekend ?
Hans elsker selvfølgelig sine børn lige så højt, som han vil elske jeres fællesbarn. I hans hjerte vil børnene være "på ligefod".
Du vil selvfølgelig elske dit eget barn højest, men kan du prøve at lukke hans børn ind ?
Som Line skriver, så er I nok nødt til at have en god snak, inden jeres barn bliver født. For dit overskud bliver jo ikke større, når du står med en baby.