Holdninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Vil blot sige, at ALLE jeg kender (som har prøvet at ryge hash) og jeg selv inkl er langt mere balderet (i flere dage) efter en god portion alkohol end efter en joint eller to. Så det argument holder ikke helt stik. 

Tja ... faktum er at man kan måle hash væsentlig længere i kroppen efter brug (op til 14 dage)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Tja ... faktum er at man kan måle hash væsentlig længere i kroppen efter brug (op til 14 dage)

Det er helt korrekt. Dog er de værdier man kan måle på ingen måde nok til at personen stadig er påvirket af stoffet. 

Hvilket også er det tåbelige ved den lov der blev lavet med x antal (lave) værdier i blodet ved bilkørsel = kørekortet ryger. Ved så lave værdier er man mere påvirket ved diverse allergimedicin, og mere ukoncentreret ved fx. et nys, under bilkørsel. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg drikker ikke rigtig alkohol, er jeg på en bytur med pigerne og jeg drikker for meget. Så er det næsten sikkert jeg har det ringe de næste 3 dage, hvortil cannabis er jeg frisk dagen efter, man sover virkelig fantastisk efter en enkel joint, og det er nogle gange tiltrængt oven på hverdagen :-) 

Vi vil selvfølgelig ikke ryge imens vi prøver at blive gravide, når jeg en dag er gravid og sikkert ikke lang tid efter når barnet er født. Vi vil selvfølgelig ikke sidde og ryge når barnet er hjemme og heller ikke bare få det passet fordi vi skal ryge :-) det kommer til at ske, ligesom ved alle andre forældre at når vi kommer til at have en “fridag” hvor barnet er ved bedseforældrene. 

Jeg forstår udmærket dem som syntes det er et no go, jeg kender mange der har det sådan, inkl min svigerinde. Og jeg vil selvfølgelig ikke prædike at hash er fantastik. Jeg nyder det, men jeg ved selvføægelig også det ikke er sundt, men det er slik, alkohol cola osv heller ikke :-) 

Dem som der syntes det er no go, har i nogensinde prøvet at ryge eller spise hash eller pot? Jeg spørger kun af ren nysgerrighed :-) 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg drikker ikke rigtig alkohol, er jeg på en bytur med pigerne og jeg drikker for meget. Så er det næsten sikkert jeg har det ringe de næste 3 dage, hvortil cannabis er jeg frisk dagen efter, man sover virkelig fantastisk efter en enkel joint, og det er nogle gange tiltrængt oven på hverdagen :-) 

Vi vil selvfølgelig ikke ryge imens vi prøver at blive gravide, når jeg en dag er gravid og sikkert ikke lang tid efter når barnet er født. Vi vil selvfølgelig ikke sidde og ryge når barnet er hjemme og heller ikke bare få det passet fordi vi skal ryge :-) det kommer til at ske, ligesom ved alle andre forældre at når vi kommer til at have en “fridag” hvor barnet er ved bedseforældrene. 

Jeg forstår udmærket dem som syntes det er et no go, jeg kender mange der har det sådan, inkl min svigerinde. Og jeg vil selvfølgelig ikke prædike at hash er fantastik. Jeg nyder det, men jeg ved selvføægelig også det ikke er sundt, men det er slik, alkohol cola osv heller ikke :-) 

Dem som der syntes det er no go, har i nogensinde prøvet at ryge eller spise hash eller pot? Jeg spørger kun af ren nysgerrighed :-) 

Nej .. har aldrig.

det der holder mig væk er risikoen for st få en psykose. Tænk at blive førtidspensionist og mor uden overskud pga fjolletobak. De eksempler jeg har set og hørt mht hashpsykoser er virkelig skræmmende.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Babilooo

https://politiken.dk/viden/art4833899/Hash-øger-risiko-for-psykose

Anmeld Citér

3. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det er helt korrekt. Dog er de værdier man kan måle på ingen måde nok til at personen stadig er påvirket af stoffet. 

Hvilket også er det tåbelige ved den lov der blev lavet med x antal (lave) værdier i blodet ved bilkørsel = kørekortet ryger. Ved så lave værdier er man mere påvirket ved diverse allergimedicin, og mere ukoncentreret ved fx. et nys, under bilkørsel. 

Men det ændrer ikke på, at hvis man kører bil fx tre dage efter, at man har røget en joint, vil man blive sigtet for at køre under påvirkning af eurofuriserene stoffer. Hvis man samtidig har sit barn med i bilen, vil der være en vis risiko for, at de sociale myndigheder bliver involveret.

Anmeld Citér

3. marts 2019

Anonym

Jeg har aldrig røget hash, det har min mand heller ikke og heller ingen af mine tætte veninder. Ja min mand og jeg har sågar aldrig taget et sug fra en cigaret... 

Jeg er stor modstander af det pga risikoen for psykose og kan blive lidt træt af hele debatten om hvilket vidundermiddel det er mod alt (men det er en anden debat).

Når det så er sagt har vi nogle gode læge-venner i vores omgangskreds, hvoraf den ene endda er psykiater, og han synes bestemt at min mand og jeg er sippede. Men sådan er vi jo så forskellige - jeg har aldrig haft lyst til at prøve hash og tvivler på at lysten kommer.

Ift alkohol så er det (også før graviditet og baby) godt nok længe siden at jeg har drukket rigtig igennem. Det siger mig bare ikke det store - jeg er nok bare kedelig 

Anmeld Citér

3. marts 2019

lineog4

Anonym skriver:

Udfra din logik burde du så forbande det ene og det andet, men du vælger så at sige "go" i stedet for?!

Nej jeg siger at jeg ikke kan se forskellen mellem at drikke hjernen ud og ryge en koger. Og hvis man vil sige no go til hash hvorfor siger man det så ikke også til alkohol.

Frem for no go til fx mine børn, vil jeg langt hellere forklare og fortælle om moderat end sige: det er forkert.

Jeg selv ryger ikke, drikker ikke og går ikke med fremmede mænd  er så og sige i manges øjne røv syg.

Anmeld Citér

3. marts 2019

Anonym

lineog4 skriver:

Nej jeg siger at jeg ikke kan se forskellen mellem at drikke hjernen ud og ryge en koger. Og hvis man vil sige no go til hash hvorfor siger man det så ikke også til alkohol.

Frem for no go til fx mine børn, vil jeg langt hellere forklare og fortælle om moderat end sige: det er forkert.

Jeg selv ryger ikke, drikker ikke og går ikke med fremmede mænd  er så og sige i manges øjne røv syg.

Forskellen er, at hash er ulovligt, har langtidskonsekvenser for kroppen, udskilles væsentligt langsommere end andre stimulanser, er indgang til hårdere stoffer og at du som ansvarlig voksen burde vide bedre end at blåstemple ovenstående for unge mennesker, der ikke forstår det.

Anmeld Citér

3. marts 2019

Skouboe

Anonym skriver:

Forskellen er, at hash er ulovligt, har langtidskonsekvenser for kroppen, udskilles væsentligt langsommere end andre stimulanser, er indgang til hårdere stoffer og at du som ansvarlig voksen burde vide bedre end at blåstemple ovenstående for unge mennesker, der ikke forstår det.

https://cannabisnewsbox.com/2098/news/video-real-reason-cannabis-illegal/ 

Ikke fordi jeg i øvrigt mener det er noget man skal gøre i større stil, og selv har jeg ikke røget i næsten 20 år, men denne er faktisk tankevækkende..

Og jeg ved godt at adressen får linket til at virke lidt utroværdigt, men Adam Ruins Everything we faktisk ganske seriøst, jeg kunne bare kun finde et direkte link her...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.