Holdninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.004 visninger
35 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2019

Anonym trådstarter

Dette er en debat, og jeg vil gerne frabede dømmende kommentarer. 

Men dette handler om hash. 

Jeg kan godt lide at ryge en pind en gang i mellem, dette er ikke noget der sker hver eneste dag, men sådan 1-2 gange i måneden. Lige nu er det helt lagt på hylden pga vi gerne vil have børn. Så en dag her i ugen snakkede jeg med min svigerinde hvor vi kom ind på samtalen omkring stoffer og hash, hvortil jeg siger at jeg ryger engang imellem. Hun gik fuldstændig amok på mig og sagde jeg var fuldstændig uansvarlig at jeg gjorde det og specielt nu hvor min mand og jeg gerne vil have børn. Min mand ryger også engang imellem, og det har han også gjort sammen med hans søster i de unge dage. Hun sagde den dag jeg blev gravid, ville hun melde mig så de kunne teste om jeg havde cannabis i blodet. Jeg sagde min mand og jeg gør dette istedet for at tage i byen for at drikke hjernen ud, hvilket hun gør hver anden weekend når hendes datter er ved hendes far. 

Jeg er slet ikke nervøs for noget, men her kom jeg til at tænke efterfølgende. Er cannabis virkelig så fy fy?  (Udover det selvfølgelig er udlovligt at sælge) 

Hvis feks min mand og jeg nu fik børn, børnene er i den alder hvor de kan passes, og så tager min mand og jeg date aften med film, en joint, lidt guf og slapper bare af og nyder hinanden. 

Vs 

samme som før, men tager istedet i byen og drikker nogle drinks og sent i seng. 

Er den første så virkelig så slem eller? 

Hvad syntes i? 

Husk at holde den pæne tone! 

P.S jeg støtter hverken rockere, eller andre kriminelle ved at købe ved dem, min mors onkel gror det selv primært til Sverige vedr medicin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er totalt No go. Jeg har set og oplevet flere både unge og voksne få hash psykoser, og det kan fandme være slemt. Det rammer ikke kun hvis man har et stort forbrug. 

Der udover er jeg måske gammeldags, men jeg synes pr. definition det er no go at røre noget der ikke er frit tilgængeligt/lovligt på markedet da der nok er nogen velovervejede årsager bag. 

Og sidst men ikke mindst. Moralsk ville jeg aldrig røre noget jeg ikke ville ønske mine børn gjorde. Men jeg ved selvfølgelig ikke om du vil være helt fin med at ryge en pind med din teenage datter engang. Jeg ville ikke. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

AlwaysAno

I min verden er det no go. Jeg synes det er et kedeligt signal at sende.. måske er jeg gammeldags, men jeg ville også være bekymret hvis forældre til børn jeg kendte røg hash. Også selvom det kun var når børnene blev passet...

Anmeld Citér

2. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes at din svigerindes reaktion er grænseoverskridende. Det er ganske fair at have stærke holdninger imod brugen af forskellige ting, men at true med indberetning (det får hun i øvrigt ikke meget ud af), er en besynderlig tilgang.

Selv har jeg et nogenlunde afslappet forhold til hash som nydelsesmiddel, forstået på den måde, at jeg ikke selv (eller mine nærmeste) ryger, men  vi har da gjort det i vores yngre dage. Også selvom vi er pæne, veluddannede og grænsende til kedelige. Det generer mig heller ikke, hvis andre gør det - og selv mine forældre er af en generation og et miljø, hvor der intet skandaløst var ved det. Jeg vil heller ikke 100% afvise, at jeg igen engang i fremtiden på en Roskilde Festival, med ungerne trygt sovende hos bedsteforældrene langt derfra, kunne skuppe et enkelt hiv til en koncert

For mig handler det om brugen af det - og ligesom jeg kunne blive bekymret over en persons alkoholforbrug, kunne jeg bestemt blive det med hash. Med eller uden børn. 

Ps: Og om mine børn må vide det? Prøve det? Altså ... tjoh ... mit håb er at opdrage fornuftige nok mennesker til at de kan navigere i livets farer, herunder også dette. Jeg kan komme på mange ting, jeg er mere bekymret for, end hvis de prøver at ryge en gang eller tre. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg synes det er no go. Herhjemme tager vi generelt stor afstand til stoffer og er slet ikke et signal vi vil sende at det er noget vi gør eller ‘man’ gør. Det bliver svært at retfærdiggøre hvorfor hash fx er okay når mor og far gør det, men ikke er noget man vil have sin teenager gør. 

Og når vi en sjælden gang imellem får vores børn  passet er der altså heller ikke fordi vi drikker vores hjerner ud, der bliver måske drukket en drink eller to og så går vi som regel rimelig hurtigt om kuld og forsøger at indhente lidt søvn, måske prioriterer energi til en omgang sex. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

lineog4

Jeg kan ikke se, at hash som rusmiddel er værre en at drikke hjernen ud - hash er så ulovligt og har derfor et andet ry eller  skær over sig (jeg er for at gøre hash lovligt).

Med hensyn til mine egne børn. De skal ikke drik drikke hjernen ud så længe jeg bestemmer og jeg har fortalt, at hash ikke er fornuftigt så længe de vokser, men gør de det en gang imellem som du beskriver når de bliver voksne så kan det ikke få mig til at løfte et øjenbryn.

Og nej jeg ryger det ikke selv, drikker stort set heller ikke mere... har aldrig været glad for hash da jeg bliver utrolig træt og går glip af alt festivitassen... 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Soonmom

No go her fra - ligesom at drikke hjernen ud mere end et par gange om året også er No go i min verden, når man har fået børn 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Anonym

Man skal jo bare huske, at hash KAN skade en på den lange bane.... hjernecellerne visner ligesom. 

Jeg kan snart ikke blive chokeret mere.... men ville aldrig selv gøre det. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

migxher

Altså så længe du ikke ryger når du er gravid eller har ansvaret for dit barn. 

Jeg tænker i og med at det er ulovligt kan det jo være problematisk i forhold til bilkørsel(hvis du bliver stoppet).

At du gør det mens dit barn evt. Bliver passer er jo kun problematisk hvis barnet pludselig bliver syg og i bliver nødt til at hente. Netop af den årsag drikker vi aldrig alkohol samtidig mig og min mand. Men nu drikker jeg så slet ikke, men hvis det nu skulle ske, så aldrig samtidig så en af os altid er i stand til at tage sig af vores børn. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Janet1989

Jeg kunne også godt finde på det - dog ALDRIG mens ens barn Er hjemme eller hvis jeg var gravid . 

Hellere cannabis end alkohol !!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.