Hvor lang tid tog det for jer at blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.056 visninger
35 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar 2019

NataRi

Jeg er nybegynder i projekt baby, men er meget skruk og opsat på at blive mor. Og det kan kun gå for langsomt.  

Jeg ved at nu ældre man er, nu længere tid kan det tage at opnå graviditet. Derfor er jeg nysgerrig på at høre hvilken alder du og din partner havde, da i blev gravide, og hvor mange måneder det tog jer fra i startede til det lykkedes??

Min kæreste på 35 og jeg selv på 26 er et barnløst par, der prøver at lave vores første barn sammen. Næste gang er 3. forsøg, altså 3 cyklusser siden vi smed kondomet. Vi har brugt kondom det sidste år, så ingen homoner ind over. Jeg menstruere regelmæssigt og fysisk sund og rask. Jeg håber derfor at blive gravid i næste forsøg eller 2.... Og ja... det er altså kun min utrolmodighed jeg lidt kæmper med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2019

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

1. barn: 3 mdr. (blev dog gravid i 1. cyklus men aborterede og blev så gravid med det samme efter aborten). Vi var 24 og 31 år.

2. barn: 2,5 mdr. Vi var 32 og 39 år.

Anmeld Citér

28. januar 2019

Anonym

Jeg er nybegynder i projekt baby, men er meget skruk og opsat på at blive mor. Og det kan kun gå for langsomt.  

Jeg ved at nu ældre man er, nu længere tid kan det tage at opnå graviditet. Derfor er jeg nysgerrig på at høre hvilken alder du og din partner havde, da i blev gravide, og hvor mange måneder det tog jer fra i startede til det lykkedes??

Min kæreste på 35 og jeg selv på 26 er et barnløst par, der prøver at lave vores første barn sammen. Næste gang er 3. forsøg, altså 3 cyklusser siden vi smed kondomet. Vi har brugt kondom det sidste år, så ingen homoner ind over. Jeg menstruere regelmæssigt og fysisk sund og rask. Jeg håber derfor at blive gravid i næste forsøg eller 2.... Og ja... det er altså kun min utrolmodighed jeg lidt kæmper med 

32 år, med det samme.

36 år, 3. cyklus.

38 år, 3 uger.

41 år, smutter.

Pas på med at være aldersforskrækket, der er så mange andre faktorer, der kan spænde ben.

Anmeld Citér

28. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Første barn: Jeg var 24, min mand 27. Det tog 10 måneder før jeg blev gravid. 

Andet barn( stadig i maven, 33 uger henne): Jeg er 27, min mand 30 da jeg blev gravid. Det tog 24 timer. Jeg fik taget min kobberspiral ud torsdag formiddag, fredag eftermiddag havde vi sex og 14 dage efter en positiv test. 

Min erfaring er helt klart at psyken spiller ind. Mine børn er lavet på et tidspunkt hvor vi ikke havde baby i hovedet, men bare havde sex fordi vi havde lyst - så mit råd er at prøve at slappe af og nyde den her tid ( med masser sex) og så stole på at det nok skal blive jeres tur, for det skal det nok 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Anonym

NataRi skriver:

Kan godt huske utålmodigheden

Vi var hhv. 24 og 25 og den var der i andet forsøg. Jeg brugte dog også alle kneb, æl test, ben i vejret, sex, sex sex, og atter sex og holdte igen med alkohol og kaffe... jeg var så skuffet da den ikke var der i første forsøg så jeg satte alt ind på at det skulle lykkedes anden gang. Jeg var desuden på gra vitamin da det er godt at tage allerede inden man begynder at prøve. 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Anonym

NataRi skriver:

det tog 10år 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Waller

Jeg var 24 og min mand 33 da jeg blev gravid. Det tog 16 måneder! Så hav tålmodighed 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Anonym

1. barn tog 21 måneder at lave og jeg var meget desperat og ulykkelig det sidste års tid - havde endda bestilt en tid til noget barnløshedsudredning hos lægen, som jeg så heldigvis aldrig fik brug for!

2. barn, som stadig ligger lunt og godt inde i maven, var slet ikke planlagt. Det tog ét "forsøg", hvor vi ikke lige brugte noget. Vi troede jo ikke, at vi var særlig fertile, fordi den første tog så frygtelig lang tid at lave...

Anmeld Citér

28. januar 2019

Christabelle

1. gang: han var 26 jeg var 28. Det tog tre mdr.

2. gang: han var 31 jeg var 33. Det tog to mdr. 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Måskemor

1. Barn, to måneder. Jeg var 27, han var 28.

2. Gang - tre måneder, MA. Jeg var 30, han var 31.

3. gang - gravid lige efter MA. Samme alder. Er ca. 6 uger henne, og krydser fingre for, at det går godt denne gang!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.