Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Jeg bor selv 6 km fra Aalborg midtby i et jævnt kedeligt villakvarter (praktisk pga. indkøbsmuligheder, god skole og bedster nærmest i baghaven, men et sted som man hurtigt bliver træt af at gå aftenture i), og jeg savner indimellem også at bo inde midt i byen.
Før vi byggede vores hus fuldstændig om, drømte jeg om en penthouselejlighed, men pga. at vores datter allerede var begyndt i skole, blev drømmen lagt på hylden igen (den kommer nok frem, når pensionisttilværelsen banker på om mange år
). En anden ting, der talte imod at flytte i lejlighed, er larmende naboer, konstant bilstøj og manglende mulighed for at sende ungerne udenfor, når de bliver en kende for friske (ja, jeg er ret støjfølsom
).
Jeg vil egentlig bare sige, at jeg godt kan forstå dig 
Jeg synes, det er lidt strengt af din kæreste at afskrive en flytning fuldstændig, men nu kender jeg selvfølgelig heller ikke jeres økonomi, og om I vil tabe en masse penge på salg af huset, og at det derfor slet ikke vil være realistisk at flytte i noget andet. Jeg synes til gengæld også, at det er lidt vildt, at du vil smide en fremtid sammen væk pga. en cykeltur på 6 km til bylivet.
Måske kunne du prøve at vise ham nogle lækre huse tættere på Aalborg midtby (fx i Kærby, Hasseris, Vejgaard eller kvarteret omkring Aalborg Zoo), som kunne opfylde begge jeres behov?
Hvis vi havde haft råd, da vi købte hus, ville jeg gerne have boet omkring Skipper Clement Skolen; gåafstand til bylivet men med have og plads til at være sig selv 
Anmeld
Citér