Tjullehej skriver:
Interessant
vi købte hus da vores var et halvt år. Jeg blev så træt af indkøb op og ned til fjerde sal med baby. Vogn i opgang osv. Og jeg har kun en veninde der ikke er flyttet i hus (altså stadigvæk i Storkøbenhavn.. men et hus).. og det er hende der ikke har fået børn.
Og jeg havde endda en lejlighed på 180 kvm. Men hold op hvor fik jeg nok af biler.
Mht bil .. så var det mere at sige hvor let det er med 6 km i en bil. Så bliver man lidt mere mobil. .. hvis de skal blive boende.
Der er jo også mange, som flytter ud - vi er bare også mange, som bliver og som synes, at livet med børn i byen er virkelig herligt
Så når nu TS er ret sikker på, at det ikke er for hende, så er det lidt synd at bilde hende ind, at det er “det man gør” ... for mange af os har slet ikke lyst til det, hverken nu eller om mange år.
Måske man endda kan sige, at bylivet er medvirkende til, at jeg ikke synes livet er vendt særlig meget rundt af at få børn. Jeg er stadig tæt på alt, på mit netværk og på mit arbejde - så selv når tiden ikke rækker til ligeså mange byture med veninderne, så ses vi stadig og bruger byens tilbud, nu bare med vores unger i hånden ...
Livet i byen med børn fungerer glimrende, hvis man er til det. Det er langt hurtigere for mig, at komme ned af trapperne fra 3. sal, end det ville være for mig, at køre hele vejen ind fra forstæderne
Og så er det kun et par år, så det ville være fjollet for mig at bo et sted jeg ikke har lyst til af den grund. Hvis man ikke er til det, skal man selvfølgelig flytte, men det vælger man jo helt selv og frivilligt, og det lyder ikke som om det er noget for TS?
Anmeld
Citér