Anonym skriver:
Hej alle 
Sagen er at jeg har været sammen med min dejlig kæreste i snart 6 år og har for 2 år siden købt et hus ca. 6 km udenfor aalborg. Problemet er bare, at jeg ikke har lyst til at bo i huset. Da vi købte det, troede jeg at jeg kunne vænne mig til at bo lidt uden for byen, men med tiden må jeg anerkende, at det med at bo i parcelhuskvarter er slet ikke mig. Det skal lige siges, at vi er i starten af 30'erne. Vi tænker på at prøve at få en baby i år, men vi er fuldstændig uenig om, hvor vi skal bo. Han vil ikke flytte fra huset og elsker at bo der, og jeg er rigtigt bymenneske og vil helst bo der, hvor der sker noget, helst i en lejlighed. En mellemløsning er ikke mulig, da han slet ikke han vil være med til noget andet end at bo i huset. Jeg har droppet tanken om baby, fordi jeg synes simpelthen ikke, at jeg har lyst til at bo der resten af mit liv. Jeg savner cafeer, mennesker, at bo tæt på alting og være med til kulturelle arrangementer, osv. Det skal lige siges, at jeg har køreangst og er derfor afhængig af min cykel.
Hvad gør man lige? Opgiver man drømmen om at bo i byen pga. ham eller? Jeg elsker ham,men jeg er virkelig træt at situationen. Hader, at han er så lukket og ikke vil være med til at finde en løsning..
Er der nogen, der har erfaring med sådan noget? 
Hvis du er afklaret, så sæt ham fri. Der er masser af kvinder derude, der gerne vil have en dejlig kæreste, der er klar til at få børn.
Så er du fri til at flytte 6 km ind til byen og cafeerne og en lejlighed, hvor du kan føle dig bedre tilpas.
I bund og grund tror jeg overhovedet ikke, at det handler om det, du tror - jeg tror ikke, at du er klar til villa og baby, jeg tror, at du flygter ind til byen, fordi du ikke kan rumme tanken om, at det er dit fremtidige jeg, - og det er helt i orden. Men det er ikke i orden at forhindre ham i at blive lykkelig, fordi du panikker, det må du gøre alene i en lejlighed.