Er jeg urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu kan jeg vidst få lukket denne debat. 

Manden til hunden har ringet til mig, via facetime endda! 

En meget sød mand, som nu har 3 hunde, den fra mit kuld, et lab og en mops. 

Han var utrolig forståeligt for min bekymring omkring hvalpens velbefindende, og kunne fortælle mig og vise mig at hunden havde det som blommen i et æg. 

Han har ingen kontakt til den oprindelige køber, selvom han er i familie med hendes mand, men overtog hunden grundet hvalpen blev meget overset i familien grundet børnene, og var altid lukket ude i gangen, dette kunne han ikke leve med, og derfor købte han hunden. En anden historie end oprindelige køber, men fred være med det. 

Han har faktisk ledt efter mig opdrætter, pga han gerne ville vide hvordan hvalpens baggrund var, om Hvalpen havde stamtavle osv så han var så glad for at “jeg fandt ham” og han har allerede meldt sig ind i gruppen for kuldet, OG endda tilmeldt sig den anden købers fællesmøde, uden jeg har fortalt ham om dette. 

Så jeg er super glad! Hvalpen har fået et dejligt hjem med manden og hans 2 børn på 13 og 8 år. Og det var det, der var vigtigst for mig at vide! 

Så kan der vidst ikke koges mere på denne debat.. Jeg ved hvor hunden er, ingen af nogle af parterne i denne “sag” følte sig sure, presset, jagtet eller tvunget. 

Jeg er glad. 

God aften til jer 

P.s 

det eneste øv i denne sag nu, er jeg desværre valgte forkert i første omgang af hvalpens ejer, men nu er den i gode hænder og har levet der de sidste 4 år faktisk.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2019

*Toffee*

Anonym skriver:

P.s 

det eneste øv i denne sag nu, er jeg desværre valgte forkert i første omgang af hvalpens ejer, men nu er den i gode hænder og har levet der de sidste 4 år faktisk.

Dejlig afslutning 

Og igen én hund ud af tre kuld. Det vidner altså om at du har gjort dit arbejde godt, man kan desværre ikke helgardere sig 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Jette88

Hejsa. 

Jeg har hund, som ialt har haft 3 kuld hvalpe. Et fra 2012, et fra 2013 og et fra 2017. Der skal ikke flere hvalpe til. 

Nå men, jeg har ved alle kuld bedt nye ejere om at hvis uheldet skulle være ude, og de ikke længere kan have dem, så skal de kontakte mig, så jeg enten kan tage hvalpen tilbage, eller være med til at finde ny ejer. Dette har alle været med på og har stadig kontakte med alle via grupper på facebook, undtagen 1. 

Hun fik sit første barn i 2015 og siden har jeg intet hørt fra hende, nu kan jeg så se på hendes facebook at hun har fået en ny hund (den er ihvertfald på coverbillede sammen med hendes børn). Nu har jeg valgt at skrive til hende og spørge hvor hvalpen er og om jeg måske kan komme kontakt med ny ejer eller få af vide om hvalpen er død. Er dette et urimelig krav at have? 

Jeg valgte jo hende som ejer af hvalpen, og nu er den væk? Jeg er stor dyreelsker, og føler lidt ansvar for de hvalpe som “jeg” sætter i verden skal behandles godt. 

Der er ikke så meget du kan gøre... Men din tanke er sød, er nemlig selv en dyreelsker  

Anmeld Citér

17. januar 2019

Kay

Anonym skriver:

Du virker meget sikker i din sag om, at du ikke er urimelig.

Så er du vel ikke det også er debatten vel slut, uanset hvor mange der så er uenige med dig, og faktisk mener du er urimelig. 

"Mange er uenige" skriver du... Ja eller en der gemmer sig bag at være anonym og skriver som om der er flere forskellige der skriver! 

Jeg syntes du skal tænke over hvordan du skriver til andre mennesker 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Anonym

"Mange er uenige" skriver du... Ja eller en der gemmer sig bag at være anonym og skriver som om der er flere forskellige der skriver! 

Jeg er den samme person, som senere roser TS for at være kærlig og god hundeejer.  Så måske læser du for meget mellem linjerne.

Min besked ikke ondt ment. Men ment som, at TS har fundet sit svar. Hvilket TS faktisk også svarer helt normalt på. Det er et neutralt svar til hende faktisk. Jeg synes, det var synd, hvis der skulle koges mere på suppe på en debat, hvor TS havde fået et svar og ikke behøvede at tage flere svar til sig, da TS var nået til en beslutning. Hvilket er fint.

Mit svar er baseret på de andre uenige svar, som ikke er mig selv. Og ment som, at TS ikke behøvede forsvare sin mening, når nu TS havde besluttet sig. Du skal være velkommen til at skrive til moderator og bede om en evt IP-adresse. 

Også kan jeg vidst kun sige, at jeg finder din besked ret upassende, da jeg har skrevet neutralt og pænt til TS - som jeg synes og skriver, er en god hundeejer, som de fleste finder sympatisk. 

Du læser for meget - eller vil læse for meget. 

At du læser en neutral og konstaterende besked som negativ, er netop grunden til, at jeg skriver neutralt og nøgternt. Og holder bolden på min bane halvdel og ikke beder “om at tænker over, hvordan du skriver”. For det synes jeg faktisk ikke, dit indlæg formår.

Anmeld Citér

17. januar 2019

Anonym

Ps læs indlægget igen. 

Jeg skriver IKKE at mange er uenige TS. For det vel ca 5 der er. Det er noget, du selv læser. 

Jeg skriver, at det er ligemeget, HVOR mange der  uenige, når hun har sit svar. (Om det så er 2 eller 200 er ligemeget og ikke noget, jeg har tjekket) 

ergo: hvis TS har fået et svar, så er det ligemeget hvor mange der er uenige (eller enige) med TS

Du tager en sætning ud af kontekst - det ødelægger meningen med mit indlæg, som du så fortolker meget negativt, for jeg så skriver “at mange er uenige med TS” hvilket jeg IKKE skriver! Eller Mener! 

Anmeld Citér

17. januar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hejsa. 

Jeg har hund, som ialt har haft 3 kuld hvalpe. Et fra 2012, et fra 2013 og et fra 2017. Der skal ikke flere hvalpe til. 

Nå men, jeg har ved alle kuld bedt nye ejere om at hvis uheldet skulle være ude, og de ikke længere kan have dem, så skal de kontakte mig, så jeg enten kan tage hvalpen tilbage, eller være med til at finde ny ejer. Dette har alle været med på og har stadig kontakte med alle via grupper på facebook, undtagen 1. 

Hun fik sit første barn i 2015 og siden har jeg intet hørt fra hende, nu kan jeg så se på hendes facebook at hun har fået en ny hund (den er ihvertfald på coverbillede sammen med hendes børn). Nu har jeg valgt at skrive til hende og spørge hvor hvalpen er og om jeg måske kan komme kontakt med ny ejer eller få af vide om hvalpen er død. Er dette et urimelig krav at have? 

Jeg valgte jo hende som ejer af hvalpen, og nu er den væk? Jeg er stor dyreelsker, og føler lidt ansvar for de hvalpe som “jeg” sætter i verden skal behandles godt. 

Jeg syntes ikke du er urimelig. Kan godt forstå du bliver bekymret. 

Anmeld Citér

17. januar 2019

God-mor

Morogbarn skriver:

Hej TS

Jeg synes, de fleste der svarer dig herinde er helt afsporede i deres tilgang til spørgsmålet.

Jeg synes, det er fuldstændig fair, at du gerne vil vide, hvor den hvalp er endt henne. Det er altså et levende væsen og ikle en ting, der er blevet købt. Det stod endda i kontrakten... En købskontrakt er altså bindende, hvis der skulle være nogen, der er i tvivl.

Jeg håber ikke, du mister moder pga alle de trælse svar, du har fået. Jeg synes du lyder som en meget ansvarlig “opdrætter” og håber, at du finder ud af, hvordan dit går med hunden 

Meget enig her  Syntes virkelig heller ikke at TS er urimelig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.