Er jeg urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Det vil sige du har tænkt dig at tage kontakt til en helt fremmede for at høre hvordan hvalpen har det. Altså den hvalp du solgte for flere år siden? Og hvad skal han så gøre for at overbevise dig om den har det godt, for umiddelbart så tror du jo ikke på tidligere ejer i og med du har det behov for nærmest at ‘jagte’ en fremmed mand.

hvis du nøje udvalgte tidligere ejer så må du jo ligesom også gå ud fra at hun ikke bare smider hvalpen til HVEM SOM HELST. 

Jeg synes du koger lige rigeligt suppe på den hvalp. 

Hvor i alverden har jeg skrevet jeg vil jagte nogle? 

Jeg har bedt om at HAN gerne må kontakte mig, ikke omvendt, altså jeg får intet information på ham, han får mit. Han må så selv vælge om han gør det. Jeg vil og gør hverken noget for at finde ham som har hvalpen. Jeg vil bare gerne vide hvor hvalpen er. Det er ligegyldig om det er flere år siden jeg har solgt den, den hund kommer fra mit hjem, der er en købskontrakt, som vi begge skrev under på, altså ergo. Hun brød en aftale, det er der problemet ligger! 

Hvis han kontakter mig, vil jeg bare gerne vide om hvalpen har det godt, måske få et billede, og det er det. Jeg vil ikke tvinge manden til være i kontakt med mig hver eneste dag eller har nogle ønsker om det. 

Jeg koger ikke noget som helst, ellers havde jeg allerede begyndt at kontakte hende i 2015 hvor kontakten blev brudt.  

Vi er uenige omkring hvordan vi ser på tingene ang salg af levende dyr, men du skal ikke begynde at beskylde mig for at vil være i familie med købere, eller jagte folk. Dette er slet ikke en realitet! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det har jo intet med holdning at gøre. 

Der står også i min hunds kontrakt noget med at jeg skal kontakte hvis jeg sælger videre eller i den dur. 

Men som sagt har min mor overtaget min hund, den er hverken solgt eller omplaceret som du kalder det, derfor kunne jeg da aldrig drømme om at ulejlige opdrætter, det er da totalt unødvendigt

Det er dit valg at du ikke vil kontakte opdrætter, nu hvor din mor har hunden istedet for dig. 

Men hvis du tænker over det, hvem var ude og se hvalpen og valgte hvalpen, det var dig. Altså opdrætter valgte dig som ejer, ikke din mor. Men du har jo stadig meget omgang omkring hvalpen, så hvis opdrætter ville vide hvordan den havde det, så kunne du fortælle det. 

Dette har min køber ikke, det er hendes mand som skal kontakte hans onkel, for at så onklen skal kontakte fætteren for hører hvordan det går, det er igennem 2 mellemled og Ikke bare lige et smut hjem til forældrene. 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym

Du virker meget sikker i din sag om, at du ikke er urimelig.

Så er du vel ikke det også er debatten vel slut, uanset hvor mange der så er uenige med dig, og faktisk mener du er urimelig. 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du virker meget sikker i din sag om, at du ikke er urimelig.

Så er du vel ikke det også er debatten vel slut, uanset hvor mange der så er uenige med dig, og faktisk mener du er urimelig. 

Ja denne debat er kørt af sporet, det er blevet mere en heads mod mig end faktisk emnet. 

Jeg ville ønske man faktisk kunne lukke en tråd herinde, men aner ikke hvordan. 

Jeg ønskede at hører folk mening om sagen, ikke få sviner omkring at jeg er langt ude, jagter og tvinger folk til noget. 

Jeg har nu fået mit svar, folk syntes jeg er urimelig. Dette kan jeg leve med, nu hvor køberen ikke syntes jeg er.. 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja denne debat er kørt af sporet, det er blevet mere en heads mod mig end faktisk emnet. 

Jeg ville ønske man faktisk kunne lukke en tråd herinde, men aner ikke hvordan. 

Jeg ønskede at hører folk mening om sagen, ikke få sviner omkring at jeg er langt ude, jagter og tvinger folk til noget. 

Jeg har nu fået mit svar, folk syntes jeg er urimelig. Dette kan jeg leve med, nu hvor køberen ikke syntes jeg er.. 

Ja, det kunne være smart at få den lukket. 

Dog ser jeg ikke nogen, som bruger grimt sprog eller er nedladende. 

Tror du lægger mere i svarene, end hvordan de er skrevet. 

Tror de fleste (som synes du er urimelig)  synes, du er en sympatisk og ordenlig person, som lige går over grænsen i denne sag om en 5 år gammel hunds velbefindende. 

Jeg håber, de fleste er så kærlige omkring deres dyr som dig. Men jeg synes, den er lidt kørt af sporet med at opsøge (altså skrive til hende med hunden). Men godt det endte godt :-) 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det kunne være smart at få den lukket. 

Dog ser jeg ikke nogen, som bruger grimt sprog eller er nedladende. 

Tror du lægger mere i svarene, end hvordan de er skrevet. 

Tror de fleste (som synes du er urimelig)  synes, du er en sympatisk og ordenlig person, som lige går over grænsen i denne sag om en 5 år gammel hunds velbefindende. 

Jeg håber, de fleste er så kærlige omkring deres dyr som dig. Men jeg synes, den er lidt kørt af sporet med at opsøge (altså skrive til hende med hunden). Men godt det endte godt :-) 

Nej ingen bruger grimt sprog, men folk har travlt med at dømme til jeg både jagter folk, tvinger folk eller vil have vi alle skal være i familie  

dette syntes jeg er virkelig nedladende. 

Men ja tingene endte godt, jeg er i kontakt med køberen, og hun kan godt se hvorfor jeg gerne ville have lidt info, vi har en god tone over hinanden og hun har nu fået mit nummer, som bliver leveret til fætteren så må han vælge om han vil kontakte mig, nu ved jeg i det mindste noglelunde hvor hvalpen er, og dette var det der var vigtigst. 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak, var helt begyndt at tro jeg var forkert på den, når jeg mente at de hvalpe som “jeg” har sat i verden, skal have det godt. 

Ja jeg har været meget heldig med mine købere, kun 1 hund er “forsvundet” og kun 1 er desværre gået bort efter et trafikuheld. Alle har det rigtig godt, og er virkelig glad for de familier jeg har valgt til dem. Når de kom og hentede, var Det faktisk købere selv der foreslog en gruppe på facebook, så de kunne se hvordan den gik med søskende, og der fik vi ideen til det, så jeg har aldrig tvunget nogle af mine købere til at ligge billeder op eller skrive derinde, men havde spurgt dem alle pænt om de ville med i gruppen så vi alle kunne følges :-) Jeg forventede slet ikke, at jeg ville hører så meget fra dem alle, som jeg gør, og det er bare fantastisk :-) 

hvis ejeren af den hvalp som nu er ved den fætter, mener at han er en god ejer, så har jeg heller intet problem med han er endt der, men jeg ville bare gerne have vidst det, så hunden ikke ender med at blive kastet rundt. Det var alt jeg bedte om i kontrakten, men ja man kan ikke gøre så meget ved det, Jeg er i det mindste glad for at hun ikke bare ignorere min besked og faktisk svarede mig, vi har faktisk en god dialog lige nu, hvor hun skriver han har det godt, og hun vil gerne hører om fætteren måske vil kontakte mig, hun fortæller at han lever nu sammen med den mand, og en anden hund også, og grunden til hun kom af med ham, var pga en flytning.

Nu har jeg flygtigt læst nogle af svarene og tænker du skal ignorer nogle af svarene . Det er meget brugt med de Fb grupper , det samme er der også for vores. I vores købsaftale står der også at opdrætter skal kontaktes ved omplacering . Det handler vel om, at man vil sikre sig hundene har det godt . Jeg har læst dine svar og tænker bestemt ikke du kræver for meget

Anmeld Citér

16. januar 2019

LSS

Anonym skriver:

Hvor i alverden har jeg skrevet jeg vil jagte nogle? 

Jeg har bedt om at HAN gerne må kontakte mig, ikke omvendt, altså jeg får intet information på ham, han får mit. Han må så selv vælge om han gør det. Jeg vil og gør hverken noget for at finde ham som har hvalpen. Jeg vil bare gerne vide hvor hvalpen er. Det er ligegyldig om det er flere år siden jeg har solgt den, den hund kommer fra mit hjem, der er en købskontrakt, som vi begge skrev under på, altså ergo. Hun brød en aftale, det er der problemet ligger! 

Hvis han kontakter mig, vil jeg bare gerne vide om hvalpen har det godt, måske få et billede, og det er det. Jeg vil ikke tvinge manden til være i kontakt med mig hver eneste dag eller har nogle ønsker om det. 

Jeg koger ikke noget som helst, ellers havde jeg allerede begyndt at kontakte hende i 2015 hvor kontakten blev brudt.  

Vi er uenige omkring hvordan vi ser på tingene ang salg af levende dyr, men du skal ikke begynde at beskylde mig for at vil være i familie med købere, eller jagte folk. Dette er slet ikke en realitet! 

Hey! Jeg har aldrig nogensinde beskyldt dig for at ville være i familie med nogen. 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hej TS

Jeg synes, de fleste der svarer dig herinde er helt afsporede i deres tilgang til spørgsmålet.

Jeg synes, det er fuldstændig fair, at du gerne vil vide, hvor den hvalp er endt henne. Det er altså et levende væsen og ikle en ting, der er blevet købt. Det stod endda i kontrakten... En købskontrakt er altså bindende, hvis der skulle være nogen, der er i tvivl.

Jeg håber ikke, du mister moder pga alle de trælse svar, du har fået. Jeg synes du lyder som en meget ansvarlig “opdrætter” og håber, at du finder ud af, hvordan dit går med hunden 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Nu kan jeg vidst få lukket denne debat. 

Manden til hunden har ringet til mig, via facetime endda! 

En meget sød mand, som nu har 3 hunde, den fra mit kuld, et lab og en mops. 

Han var utrolig forståeligt for min bekymring omkring hvalpens velbefindende, og kunne fortælle mig og vise mig at hunden havde det som blommen i et æg. 

Han har ingen kontakt til den oprindelige køber, selvom han er i familie med hendes mand, men overtog hunden grundet hvalpen blev meget overset i familien grundet børnene, og var altid lukket ude i gangen, dette kunne han ikke leve med, og derfor købte han hunden. En anden historie end oprindelige køber, men fred være med det. 

Han har faktisk ledt efter mig opdrætter, pga han gerne ville vide hvordan hvalpens baggrund var, om Hvalpen havde stamtavle osv så han var så glad for at “jeg fandt ham” og han har allerede meldt sig ind i gruppen for kuldet, OG endda tilmeldt sig den anden købers fællesmøde, uden jeg har fortalt ham om dette. 

Så jeg er super glad! Hvalpen har fået et dejligt hjem med manden og hans 2 børn på 13 og 8 år. Og det var det, der var vigtigst for mig at vide! 

Så kan der vidst ikke koges mere på denne debat.. Jeg ved hvor hunden er, ingen af nogle af parterne i denne “sag” følte sig sure, presset, jagtet eller tvunget. 

Jeg er glad. 

God aften til jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.