Rød rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

A.

malou skriver:

Ok jeg fik en smule af min sp i sidste uge men det var til en lille revne i huden... så prøver jeg det hvis kludene ikke virker 

knus til dig... hvorn har matti det idag?

han har det  fint tak..heldigvist

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

heaven

- og forresten Malou..... for lige at skære det ud i pap, så må du ikke bruge salver, pudder etc sammen med kludene... det er enten eller....

Jannie

Anmeld

18. oktober 2009

DortheSimonsen

malou skriver:

Jeg vasker med vand og sæbe hver gang han bliver skiftet.. ihvertfald når vi er hjemme... ude har jeg vådservietter med...

knus malou

Har du prøvet at lade være med at bruge vådservietter?
Min Victor får altid knald-rød numse af dem.
Uanset om der står uden parfume osv. :s

Hvad med at prøve at skifte ble-mærke?
Nogle børn kan vist godt få ble-allergi!

Victor begyndte at få lidt rød numse da han var fire uger gammel. Har brugt zink-salve, panthenolcreme, skiftet bleer.. Men, men, men..Det viste sig så, at han havde trøske, og det var gået igennem systemet og givet ham svamp for neden.
Men nu ved jeg ikke lige hvor gammelt dit barn er.

Held og lykke med det  

Anmeld

18. oktober 2009

CarinaSB

Jeg bruger små klude af stofbleer .. Og så laver jeg noget kamille te og lader dem ligge der i .. Så når de har trukket og blevet kolde smider jeg en med i bleen Og det hjalp efter et døgn var den kun meget lidt rød .. og 2 dage efter var det over ..

Anmeld

18. oktober 2009

Skouboe

Årsagen til at kogtvandsklude hjælper er at de er sterile og samtidigt forhindrer huden i at tørre ud. Kamillete ideen fra CarinaSD kunne være interessant at prøve, hvis Brentan ikke hjælper (dvs det ikke er svamp) Vær iøvrigt opmærksom på at kun prøve en ting ad gangen og så give det nogle dage. Fx vil kogtvandsklude være ren guf for svamp, da de er fugtige.

Der var en der skrev Brentan 2% (Creme ikke gel). Det er mod svamp og en meget rød og irriteret numse kan sagtens skyldes svamp.. Freja har haft svamp i bleen nogle gange og huden bliver helt fortykket og nupret og ildrød - virker næsten som et sår. Tjek iøvrigt også indersiden af kinderne for at se om der er hvis belægning. Svamp i bleen følges ofte ad med trøske, som er svamp i munden.

Jeg tvivler på at det er bleerne, hvis der ikke har været problemer før.

Anmeld

18. oktober 2009

LotteGabriella

Camilla_a skriver:

Hvor er det synd for ham. Når en af mine har rød numse bruger jeg inotyol og så er det væk efter meget kort tid, det er bare så godt! jeg bruger det altid når de har rød numse eller fået en rift på pungen.

God bedring til ham

vi bruger præcis det samme her, hvis det er slemt

det kan kun anbefales

Anmeld

19. oktober 2009

qp

malou skriver:

Jeg vasker med vand og sæbe hver gang han bliver skiftet.. ihvertfald når vi er hjemme... ude har jeg vådservietter med...

knus malou

Ohh det ik så godt med sæbe på sådan en rød numse... gør viiiiiiiiiiiiirkelig naaaaz

Anmeld

19. oktober 2009

Pia

malou skriver:

Victor har for aller første gang fået MEGET RØD OG MEGET VARM numse... årh det gør helt ondt på moaren også han græd så meget igår fordi han ligesom havde fået lidt hudafskrabning under pungen.. men havde også tynd mave hele dagen og 4 lortebleer... nusser barnet..- jeg har smurt ham med et tyndt lag salve men synes ikke det har hjulpet en skid fra igår af....- nu har han været i bad og den numse skriger mere rødt end Rudolph´s tud. Er der ikke en af Jer der har navnet på en mirakel creme??

knus malou

Nu har jeg ikke læst de andrs svar.

Men pantenol salve fra apoteket er det bedste der findes.

Jeg bruger det til mine unger når de har den mindste smule røde numser eller udslæt.

og i mit arbejde som ssh'er bruger vi det også rigtig meget.

Jeg sværger til det

håber du får bugt med den røde numse..

Kh Pia

Anmeld

19. oktober 2009

malou

DortheSimonsen skriver:

Har du prøvet at lade være med at bruge vådservietter?
Min Victor får altid knald-rød numse af dem.
Uanset om der står uden parfume osv. :s

Hvad med at prøve at skifte ble-mærke?
Nogle børn kan vist godt få ble-allergi!

Victor begyndte at få lidt rød numse da han var fire uger gammel. Har brugt zink-salve, panthenolcreme, skiftet bleer.. Men, men, men..Det viste sig så, at han havde trøske, og det var gået igennem systemet og givet ham svamp for neden.
Men nu ved jeg ikke lige hvor gammelt dit barn er.

Held og lykke med det  

Hej

Jeg bruger kun vådservietter når vi er ude ellers er det vand.. min victor er 11 md og det er første gang han har sådan en rød rumpet, ikke engang ved hans 8 tænder har der været det mindste. Det er udelukkende pga dårlig mave og at vi var i skoven med hundene da han sked og jeg ikke bemærkede det.. så han sad ovenpå det i 2 timer  Men jeg har brugt de kolde klude fra igår aftes af og der er BETYDELIGT forbedring. 

knus malou

Anmeld

19. oktober 2009

malou

qp skriver:

Ohh det ik så godt med sæbe på sådan en rød numse... gør viiiiiiiiiiiiirkelig naaaaz

nej nej.. det har jeg heller ikke gjort!! Kunne jeg godt selv forstille mig måtte være et sandt helvede.. men når han ikke har rød numse så gør jeg det normalt istedet for vådservietter. Lige pt bliver hans numse bare duppet med en kold klud...

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.