Rød rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Mor til Frederic og Freya

Vi har siden han blev født brugt A-derma, Eryase, baby's bottoms.

Altså crem kun lavet til enden, den er guld værd.

Hvis Frederic eksempelvis er rød i enden om morgenen bliver han smurt og til aften er det væk. Vi har aldrig brugt andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Cris

Det kunne være, at han er ved at få en tand, jeg ved ikke hvorfor men du får tit så en numse, når tanden er på vej  av av

Jeg synes, at weleda numse creme er fantastisk. Men jeg bruger også noget af min hånd creme! Det lyder underlig, men den virker faktisk meget godt. Jeg fand Lavera hånd creme og den virker så godt at den bliver brugt til numsen og til mammas ansigt!   Og en anden ting: Jeg synes også, at det bliver ved at være ved med at være rød, når man vasker for meget numsen! Det med vandet og vaskeklude til hver bleskift går ikke så godt her hjemme. Det er ligesom man "slider" numsen for meget, hvis du forstå, hvad jeg mener. Så vi bruger vådesevietter uden at presse for meget eller en hurtigt tur i bruseren (kun i numsen), hvis der er bæ überalles og vi er hjemme    Og så tørrer jeg ham lidt med en stofble og han bliver meget fint. Det er kun i DK (og måske i andre skandinaviske lande), hvor man bruger de der vaskeklude og vand hele tiden, jeg har aldrig set det før i andre lande, så det er ikke fordi man skal! og Når man alligevel er hjemme, synes jeg, at det er bedre at lige skylle dem i bruseren eller i håndvasken end at skulle bruge de der kluder og skal smide vandet ud og så noget. Men der sker ikke så tit her hjemme, men pludseligt en gang i mellem sker der og også hver gang han har fået tænder.

Anmeld

18. oktober 2009

Cris

- skriver:

Kolde kogtvandsklude og ellers masser af luft...

Ellers bruger vi pudder i stedet for creme når det er SÅ slemt og Klemens har altid taget det bedre end div cremer..

Ja, og jeg har hørt, at almindelige Maizena er den bedste babynumse pude!!!

Anmeld

18. oktober 2009

heaven

kolde kogtvandsklude Malou - kolde kogtvandsklude.... læg et stykke vådt stofble, der har været kogt, i bleen ved hver bleskift.... han synes ikke det er rart - numsen er varm og kluden kold, men det hjælper....

Jannie - der ikke ved hvorfor det virker, men det gør det...

Anmeld

18. oktober 2009

N&J

Jeg prøvede flere cremer inden jeg besluttede mig for at lade Nikita ligge med numsen bar det meste af dagen, vi havde de der tisseunderlag hvor hun lå og så lagde jeg en ble under hende, men efter to dage var det ved at aftage, så hun kunne begynde at have ble på hele tiden og siden da har jeg pustet hver gang hun bliver skiftet, men jeg bruger kun vand, og svampe med kokosolie når der er mere i bleen, og Nikita skal højst smøres 1 gang hver 14 dag, så det var helt sikkert det værd...

Knuz fra Jane

Anmeld

18. oktober 2009

lunde

jeg bruger levertran salve.  det kan købes på apoteket til ca 40 kr.

det er vildt godt.

Anmeld

18. oktober 2009

TbCp

MorpåSjælland skriver:

Ellers tag en stofble, put den i kogende vand og afkøl den. Derefter river du et stykke af og lægger på hans numse indenunder bleen og intet creme. Hold da op hvor det bare hjælper, men jeg aner altså ikke hvorfor. Det er jo vådt? Men det gør det altså Yazmin havde små blærer og en nat med sådan en klud og vupti var hendes numse kun en anelse rød om morgenen

Det var præcis det jeg ville råde til
Vi brugte det ofte da jeg arbejdede i vuggestue - Kogtvandsklude - og det virker altså bare

Anmeld

18. oktober 2009

JustAnotherName

Nu har jeg ikke lige læst alle de andre svar, så med fare for at gentage nogen, så vil jeg lige komme med de 2 bedste fif jeg kender mod rød numse :

1. KOLDTVANDSKLUDE
Klip en stofble i små firkanter. Hæld kogt vand op i en skål og læg de små stof-stykker deri til det er koldt. Brug stofstykkerne på de røde steder og lad dem sidde i bleen. Skift dem hver gang du skifter ble. Det hjælper RIGTIG GODT til at huden kan hele.

2. INOTYOL creme fra apoteket (håndkøb)
Det er virkelig effiktivt!
Det virker hver eneste gang herhjemme - og meget hurtigt endda.

De bruger den samme creme mod røde numser henne i min datters vuggestue også.

Håber for Jer, at der er noget af det der hjælper!

Anmeld

18. oktober 2009

TbCp

Et fif fra min sundhedsplejerske. Brentan salve. Når numsen bliver så rød er der risiko for svamp derfor foreslog hun at smøre med brentan salve.... der er vist to slags og den ene hedder noget med Brentan-baby eller lign.
Efter en enkelt eller to påsmøringer har det hjulpet på Liva

Anmeld

18. oktober 2009

Mira0911

malou skriver:

Victor har for aller første gang fået MEGET RØD OG MEGET VARM numse... årh det gør helt ondt på moaren også han græd så meget igår fordi han ligesom havde fået lidt hudafskrabning under pungen.. men havde også tynd mave hele dagen og 4 lortebleer... nusser barnet..- jeg har smurt ham med et tyndt lag salve men synes ikke det har hjulpet en skid fra igår af....- nu har han været i bad og den numse skriger mere rødt end Rudolph´s tud. Er der ikke en af Jer der har navnet på en mirakel creme??

knus malou

For første gang har Julie rød numse i forbindelse med en tand er på vej...

Jeg bruger pudder... og det virker fint på hende.. Hun skriger som en gal, lige indtil det køler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.