hvad siger sundhedsplejesken til mange dyr i hjemmet.langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

N&J

suanne85 skriver:

Jeg har så godt nok astma hehe Men er ogås en god ting at vokse op med dyr. Og måtte vi have hund her hvor vi bor så havde vi skam det.

Ej er da ikke ulækkert, men er self også en grænse jo

ja selvfølgelig er der en grænse.. men hundehår på gulvet selvom man lige har støvsuget, ja det hører altså med til det at have hund, vi har også labador retriver, og ja de fælder, men det har nu aldrig generet mig at der kun blev støvsuget en gang om ugen, men dengang havde vi også gulvtæppe på.. så faktisk underligt at vi ikke er blevet allergiske..   jeg syntes virkelig det er spild af tid at støvsuge hver dag.. men der er så bare min mening.. og er nok lidt unormalt på det område.. gør mere rent efter Nikita er kommet.. men jeg er så heller ikke typen, der nødvendigvis gør rent inden der kommer gæster eller sp, det er jo enten lige blevet gjort eller også så skal det gøres..

Men hold da op hvor er I godt nok mange der bruger ekstra tid på rengøring.. så det er sku nok mig der er unormal.. men det har jeg det nu meget godt med..

Knuz fra Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Ansemusen

Du er IKKE unormal! Eller jo måske, men så er jeg det også *griner* Jeg gør ikke særlig ofte rent, men gør det tilgengæld når der kommer gæster. Og når barnet kommer bliver det meget oftere! Men tror næppe jeg kommer til at støvsuge hver dag. Når barnet begynder at kravle bliver det vel hveranden dag, da jeg ikke synes at et lille barn skal kravle rundt i ilderhår og kattegrus, som du jo får kastet lidt ud på gulvet. Vi sætter enten en plade på ind til soveværelset eller en rigtig lameldør, så dyrene ikke akn komme ind hvor barnet sover!

Dyr og børn går efter min mening rigtig godt sammen, man skal bare tage nogle forholdsregler!

Anmeld

18. oktober 2009

mariamiss6

christina2412 skriver:

ja jeg tænker meget over det. vi har jo 2 store hunde, de er stille og rolige, selvfølgelig glade når der kommer nogen. og så har vi 4 katte.

jeg tænker meget på hvad hun vil sige, når hun kommer når jeg har født.

har engang hørt fra en bekendt, at dengang hun fødte og hun kom ud, så hun faktigst helst der ingen dyr var.

vores dyr er jo vores børn af en slags, vi troede jo ikke vi kunne få børn, så ja de er nok lidt forkælet, orker bare ikke, at høre på moralpræken, hvis det er sådan en slags sippe der kommer.

og hvad skal man sige hvis hun begynder og sige alt muligt ang vores dyr?

hverken hundene eller kattene er i soveværelset, hvor den lille selvfølgelig skal sove i starten, men de er i resten af huset.

nogen der har erfaring med det?

ved godt det måske er dumt, men tænker virkelig meget over det, nu nærmer jeg kommer min terminsdato.

christina 36+3

Hvad med at skrive til Lisbeth Jes, som er uddannet sundhedsplejerske? Hun fungerer som ekspert her på siden, under emnet rådgivning her oppe over den grønne bjælke...

Lisbeth er en rigtig sød dame, med god menneskeindsigt, Så selvom hun selvfølgelig vil fortælle dig det der er fagligt korrekt, så er jeg sikker på at hun selvfølgelig også vil forsøge at hjælpe dig, sådan at situationen kommer til at passe dig bedst muligt.

Anmeld

18. oktober 2009

Mira0911

Min sp sagde ikke noget til mig.... Jeg har støvsugeren igang hver dag, Han fælder enormt meget...

Anmeld

18. oktober 2009

Diana...

Nikitas mor skriver:

hvem støvsuger hver dag??? hold da op.. så kunne man da aldrig lave andet.. nå men det handler jo om jeres liv, min datter leger lige sættenisse.. he.. men tror det eneste hun vil sige

er at I aldrig skal lade jeres dyr være alene med barnet, måske tage en stofble med fra hospitalet for at dyrene kan vænne sig til lugten, lade dem "møde" barnet, så der ikke opstår et jalousi forhold, men jeg syntes altid jeg hører om at dyr faktisk hurtigt vænner sig til at der er kommet en lille ny, og jeres sundhedsplejeske må altså ikke kommentere på jeres hjem, menmindre at der er til fare for at jeres barn kan komme til skade, og så længe man har nogle få forholdsregler så burde det ikke være et problem, jeg vil sige at så længe der bliver støvsuget 2 gange om ugen, så er det fint, man skal heller ikke være panisk angst, derudover så burde det, hvis du ammer, nedsætte risikoen for at der kommer en allergisk reaktion senere hen... men stol du trygt på at jeres hjem er som det skal være. Min forældres hund kunne faktisk´mærke at hun skulle lade mig være mere end normalt, da vi boede der lige efter fødslen, og i dag gider hun bare íkke min datter (hun gider ikke små børn) så hun går bare hvis det er hun kravler hen til hende.. og legetøjet der ved hun også hvad der er hendes og Nikitas.

Knuz fra Jane

Jeg støvsuger hver dag  Det synes jeg bare er et most når man har dyr det sgu ikke fedt for de små at skulle kravle rundt i hår ad ad.

Jeg har 1 hund og 2 katte og det eneste min SP sagde var at vi skulle passe på at kattene ikke lage sig op og sov hos Lucas hvad vi godt var klar over

Knus Diana 

Anmeld

18. oktober 2009

Diana...

Nikitas mor skriver:

Okey jamen så må jeg jo bøje mig og sige at det er mig der er lidt unormalt, men vi har altså også haft to store hunde da jeg voksede op og der blev stadig kun støvsuget 1 gang om ugen..   jeg kommer aldrig til at støvsuge hver dag, syntes måske jeg har nok i at passe min datter, lave lektier og lave mad.. men rengøring siger mig absolut intet.. så det er måske derfor

Knuz fra Jane, der altid havde hendes hund sovende i min seng da jeg var yngre, man vænner sig jo til at have hundehår allesteder..

Ha ha vi har nu os hund i sengen og har altid haft det os da jeg var barn men der kravler Lucas ikk  og så bliver der skifter senge tøj MEGET TIT

Knus Diana 

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

Nikitas mor skriver:

ja selvfølgelig er der en grænse.. men hundehår på gulvet selvom man lige har støvsuget, ja det hører altså med til det at have hund, vi har også labador retriver, og ja de fælder, men det har nu aldrig generet mig at der kun blev støvsuget en gang om ugen, men dengang havde vi også gulvtæppe på.. så faktisk underligt at vi ikke er blevet allergiske..   jeg syntes virkelig det er spild af tid at støvsuge hver dag.. men der er så bare min mening.. og er nok lidt unormalt på det område.. gør mere rent efter Nikita er kommet.. men jeg er så heller ikke typen, der nødvendigvis gør rent inden der kommer gæster eller sp, det er jo enten lige blevet gjort eller også så skal det gøres..

Men hold da op hvor er I godt nok mange der bruger ekstra tid på rengøring.. så det er sku nok mig der er unormal.. men det har jeg det nu meget godt med..

Knuz fra Jane

Jeg har nu heller ikke været den der har gjort total rent inden en sp eller sådan kom, syntes nemt man får det til at se FOR rent ud når de så kommer

Anmeld

18. oktober 2009

Muffinmus

Hm, er stadig af den holdning at hvis man har så mange dyr skal man altså også gøre rent efter dem...og der holder støvsugning 1-2 gange om ugen slet ikke.....

Og nej, de tager ikke skade af lidt dyr, overhovedet og her er bestemt slet ikke kloinisk rent her....på ingen måde, men derfor synes jeg stadig man skal støvsuge en del med dyr i huset.

Og INGEN dyr i sengen...det er så ulækkert, er du gal mand, de er så smæk fyldt med alt muligt at de overfører det til alle dele af huset. Og så bør sengen da i det mindste være dyrefri. Og især børns værelse hvor de skal sove.

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

MariaE skriver:

Hm, er stadig af den holdning at hvis man har så mange dyr skal man altså også gøre rent efter dem...og der holder støvsugning 1-2 gange om ugen slet ikke.....

Og nej, de tager ikke skade af lidt dyr, overhovedet og her er bestemt slet ikke kloinisk rent her....på ingen måde, men derfor synes jeg stadig man skal støvsuge en del med dyr i huset.

Og INGEN dyr i sengen...det er så ulækkert, er du gal mand, de er så smæk fyldt med alt muligt at de overfører det til alle dele af huset. Og så bør sengen da i det mindste være dyrefri. Og især børns værelse hvor de skal sove.

Selvfølgelig  skal man gøre rent og er også i mod dyr i sengen. Men man skal bare ikke blive fanatisk for så skal man ikke have dyr

Anmeld

18. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Nu går diskussionen vel på hvad sp siger til dyr i hjemmet og ikke hvor ofte man skal gøre rent efter sine kæledyr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.