hvad siger sundhedsplejesken til mange dyr i hjemmet.langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
30 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

christina2412

ja jeg tænker meget over det. vi har jo 2 store hunde, de er stille og rolige, selvfølgelig glade når der kommer nogen. og så har vi 4 katte.

jeg tænker meget på hvad hun vil sige, når hun kommer når jeg har født.

har engang hørt fra en bekendt, at dengang hun fødte og hun kom ud, så hun faktigst helst der ingen dyr var.

vores dyr er jo vores børn af en slags, vi troede jo ikke vi kunne få børn, så ja de er nok lidt forkælet, orker bare ikke, at høre på moralpræken, hvis det er sådan en slags sippe der kommer.

og hvad skal man sige hvis hun begynder og sige alt muligt ang vores dyr?

hverken hundene eller kattene er i soveværelset, hvor den lille selvfølgelig skal sove i starten, men de er i resten af huset.

nogen der har erfaring med det?

ved godt det måske er dumt, men tænker virkelig meget over det, nu nærmer jeg kommer min terminsdato.

christina 36+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

NaFe

Hmm..Jeg har ikke selv dyr så ved ikke lige hva de siger til sådan noget.

Men jeg vil bare sige jeg da ikke syntes du skal tænke over det. Det jo jeres liv, og vis i har lyst til a have dyr, jamen så har i da al ret til det. Men skal da ikke undre mig, vis hun lige skal komme med en opsang, det syntes jeg tit de gør med ATL. En sundhedsplejske bestemmer ikke over ens liv og hvordan det skal leves, men en der kan komme med råd.... smiler

knus natasja...

Anmeld

18. oktober 2009

SaNiNa

Vi har to indekatte og vores sp har ikke sagdt noget som helst om de ikke må være her, det er jo noget man selv bestemmer og så vil jeg da osse heller han lærer at omgår dyr med det sammen end at han bliver bange for dem.

ser tit hos svigermor at der kommer børn som ikke er van tl hund og de er bange de første par timer men efter et par dag så elsker din hunde og forældrene forstå ikke hvorfor de er bange for hunden, men de kære børn ved jo ikke hvad det er.

Anmeld

18. oktober 2009

Sujan

Følger lige med her. Har også to store hunde og de er også røvforkælede. Er ikke gravid men prøver. Så ser lige om der er nogle gode råd hvis der er ting vi skal lave om kan man jo ligeså godt begynde nu

Anmeld

18. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

først og fremmest vil jeg sige at det på ingen måde er jeres SP der bestemmer hvad i skal gøre.... hun råder jer og i sorterer selv det fra i ikke kan bruge til noget

mht. dyr, så er det oftest pga. allergi og bakterier de himler op....

Anmeld

18. oktober 2009

CarinaSB

Vi har 2 store hunde .. og vores sp sagde ikk noget til det .. og hun skal slet ikk begynde på det .. for det er mine hunde og sådan er det bare. Og de er heller ikk inde i noah eller vores værelse .. for de må ikk være ovenpå ..

Så hvis hun begynder så siger du bare at hun skal blande sig udenom for det er jeres hjem ... hundene skal være der og hun må være der

Anmeld

18. oktober 2009

Muffinmus

Så længe du støvsuger hver dag og vasker gulv meget tit så kan jeg ikke se problemet..og så skal dyrerne selvfølgelig ikke ind på ungens værelse, der skal altid være dyrefrit i deres sove miljø

Anmeld

18. oktober 2009

N&J

MariaE skriver:

Så længe du støvsuger hver dag og vasker gulv meget tit så kan jeg ikke se problemet..og så skal dyrerne selvfølgelig ikke ind på ungens værelse, der skal altid være dyrefrit i deres sove miljø

hvem støvsuger hver dag??? hold da op.. så kunne man da aldrig lave andet.. nå men det handler jo om jeres liv, min datter leger lige sættenisse.. he.. men tror det eneste hun vil sige

er at I aldrig skal lade jeres dyr være alene med barnet, måske tage en stofble med fra hospitalet for at dyrene kan vænne sig til lugten, lade dem "møde" barnet, så der ikke opstår et jalousi forhold, men jeg syntes altid jeg hører om at dyr faktisk hurtigt vænner sig til at der er kommet en lille ny, og jeres sundhedsplejeske må altså ikke kommentere på jeres hjem, menmindre at der er til fare for at jeres barn kan komme til skade, og så længe man har nogle få forholdsregler så burde det ikke være et problem, jeg vil sige at så længe der bliver støvsuget 2 gange om ugen, så er det fint, man skal heller ikke være panisk angst, derudover så burde det, hvis du ammer, nedsætte risikoen for at der kommer en allergisk reaktion senere hen... men stol du trygt på at jeres hjem er som det skal være. Min forældres hund kunne faktisk´mærke at hun skulle lade mig være mere end normalt, da vi boede der lige efter fødslen, og i dag gider hun bare íkke min datter (hun gider ikke små børn) så hun går bare hvis det er hun kravler hen til hende.. og legetøjet der ved hun også hvad der er hendes og Nikitas.

Knuz fra Jane

Anmeld

18. oktober 2009

heaven

hun skal ikke blande sig i om i har dyr.... på ingen måde....

så længe i holder jeres hjem nogenlunde rent, kan jeg ikke se problemet. Jeg har også hund og havde også en kanin indendøre, da Lasse kom til - og så har jeg 2 katte som bor ude, men dagligt kommer ind og bliver nusset... og jo - det giver en masse hår på gulvet, så her støvsuger vi også HVER ENESTE DAG - ikke fordi en sp kommenterede på det, men fordi jeg ikke kunne holde ud at Lasse skulle ligge, og senere både kravle og gå, i det.... forstil dig lige hvordan en tabt sut kan se ud......

men at hun kommentere på at i overhovedet har dyr, tror jeg ikke du skal frygte - og HVIS hun gør minder du hende liiiige om at det er JERES hjem... men det tror jeg altså ikke hun gør...

Jannie

Anmeld

18. oktober 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Nikitas mor skriver:

hvem støvsuger hver dag??? hold da op.. så kunne man da aldrig lave andet.. nå men det handler jo om jeres liv, min datter leger lige sættenisse.. he.. men tror det eneste hun vil sige

er at I aldrig skal lade jeres dyr være alene med barnet, måske tage en stofble med fra hospitalet for at dyrene kan vænne sig til lugten, lade dem "møde" barnet, så der ikke opstår et jalousi forhold, men jeg syntes altid jeg hører om at dyr faktisk hurtigt vænner sig til at der er kommet en lille ny, og jeres sundhedsplejeske må altså ikke kommentere på jeres hjem, menmindre at der er til fare for at jeres barn kan komme til skade, og så længe man har nogle få forholdsregler så burde det ikke være et problem, jeg vil sige at så længe der bliver støvsuget 2 gange om ugen, så er det fint, man skal heller ikke være panisk angst, derudover så burde det, hvis du ammer, nedsætte risikoen for at der kommer en allergisk reaktion senere hen... men stol du trygt på at jeres hjem er som det skal være. Min forældres hund kunne faktisk´mærke at hun skulle lade mig være mere end normalt, da vi boede der lige efter fødslen, og i dag gider hun bare íkke min datter (hun gider ikke små børn) så hun går bare hvis det er hun kravler hen til hende.. og legetøjet der ved hun også hvad der er hendes og Nikitas.

Knuz fra Jane

Det gør vi. Nogle gange to gange om dagen

Vi har to store hunde. To buldre hoveder, af den anden verden.

SP sagde til mig "De skal ikke være alene med den lille uden opsyn, men det ved i jo som hundeejere". Og det var det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.