hvad siger sundhedsplejesken til mange dyr i hjemmet.langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Pia.

Nikitas mor skriver:

hvem støvsuger hver dag??? hold da op.. så kunne man da aldrig lave andet.. nå men det handler jo om jeres liv, min datter leger lige sættenisse.. he.. men tror det eneste hun vil sige

er at I aldrig skal lade jeres dyr være alene med barnet, måske tage en stofble med fra hospitalet for at dyrene kan vænne sig til lugten, lade dem "møde" barnet, så der ikke opstår et jalousi forhold, men jeg syntes altid jeg hører om at dyr faktisk hurtigt vænner sig til at der er kommet en lille ny, og jeres sundhedsplejeske må altså ikke kommentere på jeres hjem, menmindre at der er til fare for at jeres barn kan komme til skade, og så længe man har nogle få forholdsregler så burde det ikke være et problem, jeg vil sige at så længe der bliver støvsuget 2 gange om ugen, så er det fint, man skal heller ikke være panisk angst, derudover så burde det, hvis du ammer, nedsætte risikoen for at der kommer en allergisk reaktion senere hen... men stol du trygt på at jeres hjem er som det skal være. Min forældres hund kunne faktisk´mærke at hun skulle lade mig være mere end normalt, da vi boede der lige efter fødslen, og i dag gider hun bare íkke min datter (hun gider ikke små børn) så hun går bare hvis det er hun kravler hen til hende.. og legetøjet der ved hun også hvad der er hendes og Nikitas.

Knuz fra Jane

Det gør jeg... jeg køre støvsugeren over gulvet hver dag - jeg har dog kun én hund lige pt. men 3 børn *SSS* - så jeg svinger lige støvsugeren en gang om dagen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Berg

Vi har også 2 store hunde og 2 katte. Vores SP sagde at det var godt for børnene at lære at omgåes dyr og at det jo faktisk har vist sig at være godt anti-allergisk at udsættes for dyr som barn.

Gør selvfølgelig en del rent, men det ville jeg nok gøre alligevel

Men nu bor vi jo også på landet så vores SP er jo en ældre "bondekone" sikkert med en lidt gammeldags holdning til tingene. Jeg har absolut aldrig overvejet at komme af med vores dyr fordi vi skulle have børn!

Anmeld

18. oktober 2009

N&J

Okey jamen så må jeg jo bøje mig og sige at det er mig der er lidt unormalt, men vi har altså også haft to store hunde da jeg voksede op og der blev stadig kun støvsuget 1 gang om ugen..   jeg kommer aldrig til at støvsuge hver dag, syntes måske jeg har nok i at passe min datter, lave lektier og lave mad.. men rengøring siger mig absolut intet.. så det er måske derfor

Knuz fra Jane, der altid havde hendes hund sovende i min seng da jeg var yngre, man vænner sig jo til at have hundehår allesteder..

Anmeld

18. oktober 2009

Muffinmus

Nikitas mor skriver:

hvem støvsuger hver dag??? hold da op.. så kunne man da aldrig lave andet.. nå men det handler jo om jeres liv, min datter leger lige sættenisse.. he.. men tror det eneste hun vil sige

er at I aldrig skal lade jeres dyr være alene med barnet, måske tage en stofble med fra hospitalet for at dyrene kan vænne sig til lugten, lade dem "møde" barnet, så der ikke opstår et jalousi forhold, men jeg syntes altid jeg hører om at dyr faktisk hurtigt vænner sig til at der er kommet en lille ny, og jeres sundhedsplejeske må altså ikke kommentere på jeres hjem, menmindre at der er til fare for at jeres barn kan komme til skade, og så længe man har nogle få forholdsregler så burde det ikke være et problem, jeg vil sige at så længe der bliver støvsuget 2 gange om ugen, så er det fint, man skal heller ikke være panisk angst, derudover så burde det, hvis du ammer, nedsætte risikoen for at der kommer en allergisk reaktion senere hen... men stol du trygt på at jeres hjem er som det skal være. Min forældres hund kunne faktisk´mærke at hun skulle lade mig være mere end normalt, da vi boede der lige efter fødslen, og i dag gider hun bare íkke min datter (hun gider ikke små børn) så hun går bare hvis det er hun kravler hen til hende.. og legetøjet der ved hun også hvad der er hendes og Nikitas.

Knuz fra Jane

hmm, tja, hvis man har 4 katte og 2 hunde så bør man da støvsuge hver dag...ellers er det altså ulækkert at bo der.

Har selv 2 katte og støvsuger 3 gange om ugen, dvs hver 2 dag. og det er i under etagen da dyrene aldrig kommer på over etagen. Så under etagen der er ramt af både dyr og børn skal altswå være nogen lunde ok synes jeg. Og de 15-20 min det ategr i underegaten er altså godt brugt synes jeg.

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

De ser jo helt klart at der ikke er dyr fordi de støver osv. Men det er bare sådan de er.

De kan jo ikke komme og sige at  i skal af med dem osv. Og hvis har styr på dem og barnet ikke kan komme til kattebakke osv og dyrene kan lide den lille så er det jo slet ikke er problem. Mine forældre avlede hunde ja i faktisk hele mit liv og have katte osv.

Min sp sagde faktisk til os (havde rengøringsvanvid) at det er faktisk bedre at der ikke bliver gjort rent hver dag da hvis der er klinisk rent konstant er større risiko for allergi osv.

Anmeld

18. oktober 2009

N&J

suanne85 skriver:

De ser jo helt klart at der ikke er dyr fordi de støver osv. Men det er bare sådan de er.

De kan jo ikke komme og sige at  i skal af med dem osv. Og hvis har styr på dem og barnet ikke kan komme til kattebakke osv og dyrene kan lide den lille så er det jo slet ikke er problem. Mine forældre avlede hunde ja i faktisk hele mit liv og have katte osv.

Min sp sagde faktisk til os (havde rengøringsvanvid) at det er faktisk bedre at der ikke bliver gjort rent hver dag da hvis der er klinisk rent konstant er større risiko for allergi osv.

Så må det være derfor der ikke er nogen af os børn der er allegiske i dag..  vi er simpelthen blevet overdoseret med dyrehår.. hehe

Og MarieE jeg syntes faktisk ikke det er ulækkert, man vænner sig hurtigt til det, desuden så kan du jo aldrig blive fri af de hår, hverken i maden eller på tøjet.. jeg ser bestemt ikke noget problem i KUN at støvsuge 1-2 gange om ugen.. og de 15 min, dem kan jeg så bruge her på baby istedet..

Anmeld

18. oktober 2009

Mette+Mathias

Nikitas mor skriver:

Knuz fra Jane

Det gør jeg! - altså støvsuger hver dag. Vi har en labrador/retriever og jeg har på INGEN måde rengøringsvanvid, men vi er NØDT til at støvsuge hver eneste dag (ofte 2 gange, hvis vi får gæster), og vi har da slidt et par støvsugere op nu.

Der kan ligge store totter med hår i stuen (altså nærmest sådan nogle kugler som samler sig sammen) 3-4 timer efter vi har støvsuget, og dét er altså ulækkert, - tænk hvis vi kun støvsugede 2 gange om ugen, så kunne vi ikke se gulvet!

Og ja, vi børster hunden, vi har givet ham fiskeolie, vi har spurgt dyrlægen til råds, men intet hjælper, - og det værste er, at han fælder så meget HELE året,-der er ingen pauser!

Dét er hovedgrunden til at jeg ALDRIG skal have hund mere, og selvom han er den sødeste og kærligste hund man kan forestille sig, - så ser jeg også frem til den dag han dør - ikke fordi jeg ØNSKER ham død, men fordi det vil være så fantastisk kun at støvsuge 2 gange om ugen!

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

Nikitas mor skriver:

Så må det være derfor der ikke er nogen af os børn der er allegiske i dag..  vi er simpelthen blevet overdoseret med dyrehår.. hehe

Og MarieE jeg syntes faktisk ikke det er ulækkert, man vænner sig hurtigt til det, desuden så kan du jo aldrig blive fri af de hår, hverken i maden eller på tøjet.. jeg ser bestemt ikke noget problem i KUN at støvsuge 1-2 gange om ugen.. og de 15 min, dem kan jeg så bruge her på baby istedet..

Jeg har så godt nok astma hehe Men er ogås en god ting at vokse op med dyr. Og måtte vi have hund her hvor vi bor så havde vi skam det.

Ej er da ikke ulækkert, men er self også en grænse jo

Anmeld

18. oktober 2009

mor-til-cille

Jeg har selv 2 store hunde... Og da jeg fødte havde jeg også 2 katte...

Min sp syns det er godt der er dyr omkring Cille... Så længe vi bare holder øje med at hun ikke spiser hårene... Og så længe der ikke er noget imellem barn og dyr der giver grund til andet så beholder jeg mine dyr... Jeg kan jo også se hvor meget min datter elsker de dyr...

Lige nu står vi og skal til at have hvalpe inden for den næste uge... Men det betyder bare endnu flere legekammerater til Cille..

Så ingen problemer med små børn og dyr så længe de kan acceptere hinanden 

Anmeld

18. oktober 2009

Ansemusen

Mht. rengøring har jeg den idé, at lidt skidt gør børn mere modstandsdygtige overfor allergi og sygdomme! Min kæreste er fx. vokset op hos sine bedsteforældre, hvor mormoren gjorde rent evigt og altid. Der reagerede han ikke på katten, fordi der altid var klinisk rent. Ment da han så flyttede hjem til sin mor som 16 årig, hvor der er rigtig snavset og også katte, fik han med det samme allergiudbrud. Og det tror jeg skyldes den enorme rengøring der var i hans barndomshjem. Jeg kan selvfølgelig intet konkludere udfra ét tilfælde, men tror altså at dyr er med til at styrke immunforsvaret! Vi har selv 4 ildere. Tror ikke SP siger noget. De er jo i bur når hun kommer. Går i hvert fald ikke af med dem, hehe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.