Black Friday

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Er ligeglad hvor det er fra. Det er ikke en dansk tradition og det er total ligegyldigt som Black friday 

Hvad er egentlig en oprindelig dansk tradition, udover lejlighedssange? Ikke noget...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Vrøvl. Halloween er irsk. Og stammer ikke fra Danmark. 

Det er fejrer engang tilbage hvor kongen fra knægt og ruder dame stadig var jomfru. Men det var også dengsng vi halshuggede mennesker på torvet og brændte hekse på bålet. 

Det gør vi sjovt nok heller ikke mere. 

Hører ikke hjemme i dk. Vi har allerede fastelavn som er ligegyldigt i forvejen. Det er bare ren tigge fest 

Sagde heller ikke det samme fra danmark. Men Allehelgens bliver fejret i dk 

Jeg synes det er hyggeligt. Julen er heller ikke dansk. Juletræet stammer fra tyskland

Anmeld Citér

8. november 2018

Ena

Sprit25 skriver:

Jeg synes det er hyggeligt. Julen er heller ikke dansk. Juletræet stammer fra tyskland

Selv vores fejring af fødselsdagen, er ikke dansk 

Anmeld Citér

8. november 2018

Anonym

Sprit25 skriver:

Julen kunne vi også godt afskaffe fir min skyld. 

Julen er ikke hyggelig mere. Det er blevet en grisk tradition og det hele går op i hvem der giver for hvor meget osv. 

Anmeld Citér

8. november 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Julen kunne vi også godt afskaffe fir min skyld. 

Julen er ikke hyggelig mere. Det er blevet en grisk tradition og det hele går op i hvem der giver for hvor meget osv. 

Hvad synes du er hyggeligt?

Anmeld Citér

8. november 2018

Anonym

Ena skriver:

Hvad er egentlig en oprindelig dansk tradition, udover lejlighedssange? Ikke noget...

Fastelavn er dansk 

gækkebrevet er dansk 

Store bededag er dansk 

Så kan det diskuteres hvorvidt julen i sig selv er dansk eftersom den stammer fra vikingetiden og Danmark fejrede jul (de drak jul og havde Inter med nutidens jul at gøre) allerede i år 600. Dengang var den en hedensk fest og handlede udelukkende og alkohol. 

Det er blot nogen af dem. Så ja Danmark har rigeligt med traditioner der stammer herfra. 

Anmeld Citér

8. november 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fastelavn er dansk 

gækkebrevet er dansk 

Store bededag er dansk 

Så kan det diskuteres hvorvidt julen i sig selv er dansk eftersom den stammer fra vikingetiden og Danmark fejrede jul (de drak jul og havde Inter med nutidens jul at gøre) allerede i år 600. Dengang var den en hedensk fest og handlede udelukkende og alkohol. 

Det er blot nogen af dem. Så ja Danmark har rigeligt med traditioner der stammer herfra. 

Fastelavn er ikke dansk. 

Anmeld Citér

8. november 2018

*Toffee*

Dansk eller ej, jeg byder alt velkommen hvor jeg kan shoppe mere for færre penge 

Anmeld Citér

8. november 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg skal ud og shoppe julegaver med min mand på Black Friday i år  

Vi lader dog ungerne hygge med mormor da det jo ofte er et kaos af mennesker og synd for ungerne at skulle slæbes med rundt. 

Anmeld Citér

8. november 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Fastelavn er ikke dansk. 

Kom med en kilde der underbygger din påstand 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.