Og sådan et samfund får du netop ved at sætte dine børn på en skole der er multikulturel.
Respekt og ligeværd kommer jo netop ved at forskellige kulturer, religioner mv. “rør” ved hinanden.
Så burde man få rigtig meget respekt for hinanden ved at sætte sit barn på en skole med 50 pct indvandrebørn. Det er bare ikke tilfældet.
Her bliver meget tid brugt på at håndtere forskellene og sprogbarriere osv så den reelle læring måske foregår de sidste 10 min af timen.
jeg har mine børn på privatskole. Her er der altid ro i timen og stor respekt for lærerne og hinanden. Ja - mange bor i huse. Men mine børn ved også st folk kan bo i lejligheder og har også mange legekammerater der bor i lejlgheder
Herudover får børnene også et bred perspektiv på hvordan man kan leve ved at rejse med os til fattigere lande.
Jeg ville aldrig eksperimenter med mine børns læring ved at sætte dem i en skole hvor halvdelen har problemer, er voldelige eller kom fra så dårlige kår at de påvirker deres skolegang og engagement. Hetil vægter jeg mine børns trivsel og læring for højt.
Anmeld
Citér