Folke skole vs privat skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2018

Babilooo

Anonym skriver:

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/75-tilfaelde-af-vold-paa-en-skole-1-klasseselever-spytter-sparker-og-sviner

Denne skole som ligger tæt på os har rigrig mange to sproget / muslimer .

Så den skole du nu har indmeldt ham på har haft 75 tilfælde af vold....

ikke om jeg ville have mit barn der

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2018

Babilooo

Og sådan et samfund får du netop ved at sætte dine børn på en skole der er multikulturel. 

Respekt og ligeværd kommer jo netop ved at forskellige kulturer, religioner mv. “rør” ved hinanden. 

Så burde man få rigtig meget respekt for hinanden ved at sætte sit barn på en skole med 50 pct indvandrebørn. Det er bare ikke tilfældet. 

Her bliver meget tid brugt på at håndtere forskellene og sprogbarriere osv så den reelle læring måske foregår de sidste 10 min af timen.

jeg har mine børn på privatskole. Her er der altid ro i timen og stor respekt for lærerne og hinanden. Ja - mange bor i huse. Men mine børn ved også st folk kan bo i lejligheder og har også mange legekammerater der bor i lejlgheder

Herudover får børnene også et bred perspektiv på hvordan man kan leve ved at rejse med os til fattigere lande. 

Jeg ville aldrig eksperimenter med mine børns læring ved at sætte dem i en skole hvor halvdelen har problemer, er voldelige eller kom fra så dårlige kår at de påvirker deres skolegang og engagement. Hetil vægter jeg mine børns trivsel og læring for højt.

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Så den skole du nu har indmeldt ham på har haft 75 tilfælde af vold....

ikke om jeg ville have mit barn der

Børnene får lov at kalde lærenemfor mær og luder - ikke om jeg ville finde mig i at voksne blev talt sådan til. Det er mangel på respekt og netop ikke et tegn på en skole hvor man lærer respekt for andre.

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle,

Tak for svar.  

Han kender en på folkeskolen som han har gået i klasse med. 

Folkeskolen er kendt for at være konflikt sky og det bekymre mig. Samtidig med at der er 4 2 sproget elever i klassen. Men har dog fundet ud af at 2 drenge fra klassen bor på samme vej som os så det er et plus.  

Privatskolen er en katolsk skole, og mobning bliver det slået rigtig hårdt ned på. Det er bare afstanden til venner som bekymre mig meget. 

Hvorfor nævner du at der er 4 2sprogede børn i klassen? 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Hvorfor nævner du at der er 4 2sprogede børn i klassen? 

Var lige hurtig nok, havde ikke læst begrundelsen...

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym trådstarter

Nej, jeg har IKKE sat ham på den skole hvor der er kommet så mange volds anklager. Jeg har sat på ham en skole som ligger i nærheden. 

Grundet den som sker på den skole har jeg været ret nervøs for om det var sådan på den skole jeg havde kigget på 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Dash

Smølfine123 skriver:

Så burde man få rigtig meget respekt for hinanden ved at sætte sit barn på en skole med 50 pct indvandrebørn. Det er bare ikke tilfældet. 

Her bliver meget tid brugt på at håndtere forskellene og sprogbarriere osv så den reelle læring måske foregår de sidste 10 min af timen.

jeg har mine børn på privatskole. Her er der altid ro i timen og stor respekt for lærerne og hinanden. Ja - mange bor i huse. Men mine børn ved også st folk kan bo i lejligheder og har også mange legekammerater der bor i lejlgheder

Herudover får børnene også et bred perspektiv på hvordan man kan leve ved at rejse med os til fattigere lande. 

Jeg ville aldrig eksperimenter med mine børns læring ved at sætte dem i en skole hvor halvdelen har problemer, er voldelige eller kom fra så dårlige kår at de påvirker deres skolegang og engagement. Hetil vægter jeg mine børns trivsel og læring for højt.

Jeg skal lige være sikker på jeg forstår dit indlæg rigtigt. Du sidestiller to-sproget børn med det at have problemer, voldelig adfærd og så trænge kår hjemmefra at det påvirker skolegangen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.