Jeg ville personligt aldrig have et princip om at vælge det ene eller det andet, men ville se på de muligheder der er og på mit barn, nogle børn vil trives på en stor skole andre vil ikke trives. Nogle børn vil trives med en slags pædagogik andre vil ikke.
Dog, ja som det famøse men, så er der en ting jeg vægter højt og det er lokalområdet, hvis det er muligt.
Nu kan jeg se I allerede har meldt ud af det private alternative, men ellers ville mit råd være at besøge de to skoler og tænke jeres barn ind i dem.
Og så må jeg lige som lærer (og det på en skole med en del tosprogede), det er ikke de tosprogede elever der partout er lig dem der slår, dem der taler grimt osv. Det er de børn der er pressede der reagerer, pressede måske fordi de er kommet for tidligt i skole, er udfordret på den ene eller anden måde, har haft lorte morgener fordi familien er for stresset osv. Det kan være Hassan fra de almene boliger eller hans nabo Lucas, men det kan også være Valdemar over fra villaen der kostede 4.5 millioner. Med den øgede inklusion, men de enorme krav til børn om at blive gode læsere før de smider bleen osv. Så oplever vi en del pressede børn og vi skal som skole beslutte går vi med på presset (hvilket er politisk bestemt, at vi skal når det kommer til læring) eller skal vi tilrettelægge så vi kan afhjælpe det pres - skolens holdning til det er langt vigtigere for mig en andelen af elever med et andet modersmål end dansk.
Anmeld
Citér