Vores datter går i privat skole efter min mands ønske, jeg ville selv helst at de skulle have været i folkeskole som stort set alle de andre i børnehaven.
Hvis du (normalt) spørger folk med børn i privat skole, så vil de uden tvivl argumentere at den bare er SÅ meget bedre end folkeskole osv. Jeg er nu noget i tvivl - alle de forældre fra børnehaven jeg taler med, hvor børnene kom i folkeskole, er fuldt ud tilfredse og børnene trives. Der er ikke dårlige nomeringer (kan ikke lige huske antallet af børn per klasse), og de føler der bliver gjort meget for børnene.
Vi er skam også tilfredse, de er 21 børn til 2 lærere, og skolen gør meget for at i formere/involvere os forældre. Men har samme udfordringer som du beskriver - der bor ikke nogen af hendes skolekammerater lige i nærheden, så det er legeaftaler på forhånd, ud og køre i bil osv
Vi betaler 2600 om måneden for skole + SFO. SFO'en i folkeskolen koster så vidt jeg har forstået 800kr. Så vi lægger altså en pæn slat ekstra hver måned uden at jeg egentlig føler vi får noget "ekstra" for det. Jeg er sikker på at vores datter (og alle andre børn) ville trives mindst ligeså godt i folkeskolen.
Det kan godt være at privat skoler i gennemsnit har et lidt højere karakter snit end folkeskoler, men det er da ikke fordi man har gået på privat skole at man så ender som læge. Masser af tidligere elver på vores privat skole har helt almindelige jobs (jeg kender fx en der arbejder på fabrik), jeg selv og min bror gik i en kæmpe folkeskole med ca 1000 elever, og vi er begge endt med universitetsuddannelser. Den slags kommer nok en del mere and på evner, interesser, personlighed samt hjemmet man kommer fra. Og så kan man være heldig eller uheldig med en specifik lærer - der enten kan inspirere en eller ødelægge alt - igen kan dette ligeså vel ske i en privat skole som i en offentlig.
Anmeld
Citér