Folke skole vs privat skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad havde i valgt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.618 visninger
36 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Kære forældre,

Hvad havde i priotiteret: 

Privat skole, 2.5 km væk fra bopæl, svær ved at imødekomme lege aftaler grundet arbejde og ingen bil og ingen sfo/klub efter 3 klasse. Dvs barnet skal selv finde hjem. Dog en lille skole med kun en klasse per årstrin og 24 elever i klassen til 1 lærer. Her er der dog lidt mere udeliv og karakter gennemsnit er lidt højere. 

Folkeskole, 400 m væk fra bopæl, alle legekammerater i nærområdet, mulighed for klub efter 3 klasse men en stor skole med 700 elever, 22 elever i klassen til 1 lærer og sommetider med en pædagog. 

Jeg kan slet ikke finde rundt i hvad der er bedst. Hvad havde i valgt ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kære forældre,

Privat skole, 2.5 km væk fra bopæl, svær ved at imødekomme lege aftaler grundet arbejde og ingen bil og ingen sfo/klub efter 3 klasse. Dvs barnet skal selv finde hjem. Dog en lille skole med kun en klasse per årstrin og 24 elever i klassen til 1 lærer. Her er der dog lidt mere udeliv og karakter gennemsnit er lidt højere. 

Folkeskole, 400 m væk fra bopæl, alle legekammerater i nærområdet, mulighed for klub efter 3 klasse men en stor skole med 700 elever, 22 elever i klassen til 1 lærer og sommetider med en pædagog. 

Jeg ville klart vælge folkeskole. Både i forhold til logistik , men også i forhold til det sociale. 22 elever i en klasse til 1 lærer i folkeskolen er en flot normering vil jeg mene. I mine børns klasser er de vidst 28 elever til 1 lærer 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kære forældre,

Vi har valgt folkeskole - og er glade for det. Det er fedt at de kan gå hjem til hinanden. Min dreng følges i skole med en pige fra klassen.

mht. det faglige tror jeg ikke det bare handler om hvorvidt det er privat skole eller folkeskole. Tror også det handler om klassesamsætningen og læreren. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville klart vælge folkeskolen! 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Soonmom

Den eneste grund til at vi ville vælge privat skole er at der mange gange er færre elever i klasserne, dette er ikke tilfældet her, så jeg ville klart vælge folkeskolen 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Uden tvivl - folkeskolen

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Med de to muligheder du beskriver, ville vi helt klart vælge folkeskolen. Det sociale med mange klassekammerater i nærheden ville vægte højest hos os, og når der er lige mange elever i klasserne, kan jeg ikke se noget, der tæller for den private skole. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Babilooo

Det lyder som om folkeskolen er en bedre option. 

Har I været til introduktion på privatskolen. Hvad med værdierne .. jeg synes næsten det er det væsenligste. Altså hvad er kulturen og tilgangen til børnene og læring. Er det en boglig, kunstnerisk skole osv.... er der fokus på musik..? Og hvordan passer det til jeres barn. Besøg skolerne..

En privatskole er ikke underlagt skolereformen... det er også at tage med i betragtningen. Personligt er jeg ikke fan af skolereformen.

Anmeld Citér

11. oktober 2018

Christabelle

I det her tilfælde ville jeg vælge folkeskolen,  da der er færre børn i hver klasse samt en ekstra voksen i timerne. 

Anmeld Citér

11. oktober 2018

drabo

Profilbillede for drabo

umiddelbart lyder folkeskolen her til at være det bedste valg. Men besøg skolerne. Hør om deres værdier og aktiviteter.

Hvilken skole har den tilgang, der passer bedst til dit barn?

Hvor skal hans venner fra børnehaven hen, dette ville også spille ind i mit valg.

Men altså besøg skolerne og se hvordan de er.

Min datter går i en meget stor skole ca.1000 elever, men de gør rigtigt meget for at de små klasser oplever det som en lille skole. 0. klasserne har deres egne legepladser som de deler 2 og 2. SFO'en for de mindre klasser er opdelt i 2, så der kun er 6-7 klasser i hver SFO.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.