Forældremyndighed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

vatten

Jeg søgte fuld forældremyndighed over Mathias, da der ikke var udsigter til samvær med hans far.

Jeg kunne og kan ikke forstå, hvorfor en vildt fremmede mand skal have myndighed over min søn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Vingummien

vatten skriver:

Jeg søgte fuld forældremyndighed over Mathias, da der ikke var udsigter til samvær med hans far.

Jeg kunne og kan ikke forstå, hvorfor en vildt fremmede mand skal have myndighed over min søn.

Så kan jeg godt forstå hvis du kan få den. MEn hvis faren gerne vil se sit barn osv så er det meget svært

Anmeld

18. oktober 2009

vatten

suanne85 skriver:

Så kan jeg godt forstå hvis du kan få den. MEn hvis faren gerne vil se sit barn osv så er det meget svært

Jeg fik også Mathias før den nye forældreansvarslov trådte i kraft, så jeg ved faktisk ikke, om jeg ville kunne få den i dag eller beholde den, hvis han pludselig søger om fælles. 

Men så længe, der ingen kontakt er, så håber jeg da, at det er skruet sådan sammen, at den, der faktisk kender barnet, kan få forældremyndigheden alene.

Anmeld

18. oktober 2009

N&J

DortheSimonsen skriver:

Hm, hvis ikke jeg får forældremyndigheden, kan jeg så ikke søge igen?
Og kan der ikke blive gjort en retssag ud af det?
Faderen er nemlig meget psykisk ustabil - skærer i sig selv, lystløgner, kører spirituskørsel og sådan.

Og det mener jeg bestemt ikke er sagen for min søn!!!

Og har nemlig vidner på en del ting han har gjort - så det kan vel bruges i retten, hvis det skulle gå så langt. 

Altså han lyder jo faktisk som en der burde være registreret et eller andet sted, men som Susanne skriver så er det altså helst vidner der ikke har en relation til dig, men havde han en spiritus dom, så ville den nok trække ned.

Du bliver nødt til at tale udfra om du mener han kan passe jeres søn, men fordi han ikke har set ham endnu tror jeg måske at du kan få det ordnet så det højst er et par timer de første par gange, da barnet skal knytte sig til ham først, og så udfra den betragtning forhøre dig om der ikke er mulighed for at det liver superviseret besøg de første par gange, da I ikke kan være i samme lokale, men ja havde han været alkoholiker eller lign. så kunne du måske kræve at han afgav en pusteprøve eller lign., prøv at finde nogle betingelser som du syntes er rimelige, da du ikke bare får lov at få hele forældremyndigheden fra starten, hvis han så ikke overholder betingelserne, så kan han jo heller ikke få del i jeres søns hverdag, men det er meget vigtigt at du "virker" samarbejdsvillig mens du venter på muligheden for at han dummer sig. Jeg vil virkelig gerne tro på at mænd der er agressive også verbalt kan ændre sig og at de fortjerner den chance, men mener faktisk ikke de fortjerner det medmindre de får professionel hjælp, ellers er risikoen for stor i mine øjne.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

vatten skriver:

Jeg fik også Mathias før den nye forældreansvarslov trådte i kraft, så jeg ved faktisk ikke, om jeg ville kunne få den i dag eller beholde den, hvis han pludselig søger om fælles. 

Men så længe, der ingen kontakt er, så håber jeg da, at det er skruet sådan sammen, at den, der faktisk kender barnet, kan få forældremyndigheden alene.

Det er utroligt svært. Når man først har skrevet på ja så skal der rigtig meget til før de gir den til kun den ene forældre.

Men i en situation hvor faren ikke viser interesse og ikke ønsker at se barnet så skulle der jo ikke være et problem, skulle da være underligt

Anmeld

18. oktober 2009

DortheSimonsen

suanne85 skriver:

Det er utroligt svært. Når man først har skrevet på ja så skal der rigtig meget til før de gir den til kun den ene forældre.

Men i en situation hvor faren ikke viser interesse og ikke ønsker at se barnet så skulle der jo ikke være et problem, skulle da være underligt

Jeg har en veninde hvor faderen ikke vil have noget med deres barn at gøre.

Hun kan ikke få fuld forældremyndighed.

Ærlig talt - synes sgu det er lidt strengt, at der skal ufattelig meget til, før man kan få den.
Har lidt ondt af mig selv ind i mellem, da jeg ved, Victors far ikke er stabil! 

Anmeld

18. oktober 2009

Ansemusen

Det jeg ikke forstår er, at hvis moren (eller faren) tager det fulde ansvar og har barnet næsten hele tiden, hvorfor skal den anden forældre der ikke bidrager ret meget, have lige så meget at sige? Det er grotesk!

Jeg mener at man som hovedregel skal tilgodese begge forældre og selvfølgelig barnets behov! Men ikke for enhver pris! Synes den nye lov er alt for stram. Den er jo lavet for at sikre farens rettigheder, og det er i sig selv en fin tanke. Problemet er bare, at den bliver brugt alt for bogstaveligt og ikke skelner de forskellige situationer fra hinanden! En far der slår sin ekskæreste/kone skal efter min mening overhovedet ikke have lov til at se barnet!

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

DortheSimonsen skriver:

Jeg har en veninde hvor faderen ikke vil have noget med deres barn at gøre.

Hun kan ikke få fuld forældremyndighed.

Ærlig talt - synes sgu det er lidt strengt, at der skal ufattelig meget til, før man kan få den.
Har lidt ondt af mig selv ind i mellem, da jeg ved, Victors far ikke er stabil! 

Jeg tror det er for at undgå alle dem der gør det for at få hævn over faren eller moren fordi de er blevet uvenner  osv og for at barnet ser sin mor og far og har noget at forholde sig til osv. At det så nogen gange går ud over de forkerte det har de så ikke lige taget med i overvejelserne.

Men selvom det går ud over de forkerte nogen gange tror jeg sp til gengæld at det hjælper flere end det gjorde førhen, tror der er flere og flere forældre der vælger at fåå det til at fungere med weekend barn osv.

Anmeld

18. oktober 2009

DortheSimonsen

suanne85 skriver:

Ang du nævner vidner. De bedste vidner man kan have er ikke sin bedste veninde som har set det. Hvis du skal bruge det er det bedst hvis det er en du normalt ikke hænger ud sammen med da det gir større chance for at de tror på det.

Men syntes at diin søn skal se sin far på en eller anden måde, ellers vil det præge ham resten af hans liv

Jeg er heller ikke ude på, at Victor ikke skal se sin far.
Jeg vil have en ordning jeg kan stole på - og jeg vil kunne have tillid til, at Victor har det godt, når han er hos sin far.

Tanken om at Victor på et tidspunkt skal være hos sin far en hel weekend, kan virkelig gøre mig bange. Ved ikke om der ville kunne ske noget! Og hvis der gjorde, ville jeg aldrig tilgive mig selv for det!!

Jeg har været samarbejdsvillig med faderen lige fra starten.
Jeg har sendt ham billeder af victor, så han kan følge lidt med. Sagt at faderen må komme og se ham et par gange i ugen (hvor jeg har haft en anden til stede i mens).
Dog har han kun været her 3 gange i løbet af 9 uger.

Så ærlig talt, synes jeg at jeg har gjort hvad jeg kan, for at være samarbejdsvillig! 

Anmeld

18. oktober 2009

DortheSimonsen

Er der ingen herinde, der har fået den fulde forældremyndighed, efter de nye regler er sat i kraft?
- I så fald - hvad skulle der til, for at I fik den? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.