DortheSimonsen skriver:
Frygter også bare, at det bliver påstand mod påstand!
Det er bare ikke fair!!
Victor er 9 uger på tirsdag.
Jeg ammer ham ikke, så i princippet kan faderen jo godt tage ham en hel weekend, hvis han får lov til det.
Men ang. samvær - kan faderen så godt få overvåget samvær?
Nej det er ikke fair overhovedet men sådan er det jo desværre fordi at de går ind for at børn bliver knyttet til begge forældre og det syntes jeg er fair nok. Hvis han slet ikke bliver knyttet til sin far vil han jo mangle noget, og de ting med at holde og støtte hovedet er jo begynder "uheld" er der mange der gør og ser han ham ikke hver dag så er det jo ikke sikkert han lige husker det, er ikke for at forsvare ham, men han er jo end mand 
Men når han er så lille vil jeg gætte på at du kan gøre sådan at han skal være ældre før at han har ham en hel weekend. Sig du gerne vil starte stille op, at han evt har ham et par timer om lørdagen og så går over til en over natning fra lørdag til søndag og når han så er gammel nok så fredag til søndag eller fredag til mandag hvis du ikke ønsker at se på ham.
Hvis det skal være overvåget så tror jeg du skal have meget stærke grunde for det, der hjælper det igen ikke at det er dig han truer så skal det være den bette han gør noget i mod. Men nr han er så lille skal grundende nok ikke være lige så store som en på 5-6 år. Men over våget samvær er altså ikke noget man bare lige kan få da det jo også kræver noget fra f.eks kommunen af eller statsamtet da der jo skal være en der holder øje med ham.
Men ved ikke hvordan du evt har det med farens mor? For hvis du stoler på hende og har kunnet eller stadig kan snakke med hende, kan du jo høre om han ikke i starten kan være hjemme ved hans forældre (hvis han altså har et godt forhold til dem) ? Ved der er nogen der bruger det nogengange.
Men lad være at have for store forhåbninger om at få fuld forældre myndighed. Og ja du kan søge igen og igen og igen.
Men er en vigtig ting du skal huske og det er at hvis de laver en aftale om at han nu f.eks skal have ham hver anden weekend og du bliver ved at modsige det så kan de altså i værste fald gå ind og sige at barnet skal bo ved faren, da du så ikke er samarbejds villig.
Anmeld