Forældremyndighed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

N&J

DortheSimonsen skriver:

Jeg gemmer også alt hvad han skriver.

Mit problem er, at han kun er kommet med trusler pr. telefon eller face to face.
Har vidner til nogle af de ting han har gjort.

Så frygter lidt, at jeg ikke får forældremyndigheden! 

Puha, det er så hårdt, når de lige ved hvilke knapper de skal trykke på, og hvornår. Godt du har din mand!!

Jeg optog faktisk et par samtaler med min datters far inden hun kom til verden (havde en mp3 der kunne optage) da jeg på et tidspunkt lidt frygtede hvad han kunne finde på, det viste sig heldigvis at være fuldstændig ubegrundet, men det kan vel heller ikke bruges som beviser, men det er jo så heller ikke en ret som sådan i statsforvaltningen.. eller det er det måske.. man burde altså kunne få telefonselskaberne til at bånde samtaler hvis der var behov for det eks. i sådanne tilfælde, men så let er der vist ingenting der er. Tror desværre det er lettere hvis faderen er "junkie" da der i mange tilfælde er episoder fra fortiden der kan underbygge ens påstand, og medmindre man har været i berøring med systemet før så er der jo ikke papirspor af lignende adfærd..

Føler meget med jer allesammen.. og syntes det er så tragisk at børn skal udsættes for det.. at en lov, der har til hensigt at beskytte børns ret til en far, ikke beskytter barnet mod de fædre der i sidste ende mærker deres børn for livet... 

Knuz fra Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

Vingummien

DortheSimonsen skriver:

Er det rigtigt?
Altså, hvor meget skal der virkelig til, før man kan få den? 

Tror at de ting han gør skal gøres mod barnet men ved det ik

Anmeld

17. oktober 2009

Vingummien

Rikke skriver:

Har prøvet det samme. Mine børns far har også truet med at slå mig ihjel på et tidspunkt mens min datter hørte det, og for nogle måneder siden slog han mig mens begge børn så det.

I statsamtet og snakke om det... og de er bare fuldstændig ligeglade, jeg ville heller ikke kunne få den fulde forældremyndighed. Ikke engang at han afleverede børnene i børnehave mandag efter weekend så jeg slap for at se ham kunne lade sig gøre... for det ønskede far ikke

Det er fuldstændig vanvittigt, og jeg håber snart der er nogen der kommer til fornuft og får den forældrelov ændret... det kan kun gå for langsomt!

Sådan er det også ved dem. Han henter fredag i dp og aflevere mandag i dp.

Han havde truet med ikke at aflevere hende og så ringede moren til statsamtet for at høre hvordan hun skulle forholde sig. Jamen de kunne ikke gøre mere.

Politiet er også indblandet i det men de vil hellere ikke hjælpe hende mere da hendes x har ringet til dem konstant over små ting som slet ikke har været der, så nu ser de det nok som pjat desværre

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

suanne85 skriver:

Tror at de ting han gør skal gøres mod barnet men ved det ik

Han har været tæt ved at ruske Victor, hævet stemmen overfor ham, ikke støttet nakken når han sad med ham, hvilket har resulteret i flere gange, at hans hoved faldt bagover. Victor græder hver gang han er hos sin far.

Faderen har kørt uansvarligt med ham i bil.
Fx. kørt alt for hurtigt. Da en lastbil ville overhale os, satte faderen farten op, da den var ved siden af os, til trods for modkørende bilister. Skrevet sms'er i mens han kørte. Drejet skarpt fra i rundkørsler, bremset hårdt op. Gasset så hårdt op, at Victors hoved faldt forover i autostolen.  

Anmeld

17. oktober 2009

Vingummien

DortheSimonsen skriver:

Han har været tæt ved at ruske Victor, hævet stemmen overfor ham, ikke støttet nakken når han sad med ham, hvilket har resulteret i flere gange, at hans hoved faldt bagover. Victor græder hver gang han er hos sin far.

Faderen har kørt uansvarligt med ham i bil.
Fx. kørt alt for hurtigt. Da en lastbil ville overhale os, satte faderen farten op, da den var ved siden af os, til trods for modkørende bilister. Skrevet sms'er i mens han kørte. Drejet skarpt fra i rundkørsler, bremset hårdt op. Gasset så hårdt op, at Victors hoved faldt forover i autostolen.  

Hvis du ikke kan bevise det så kan du desværre ikke bruge det. Vil bare blive påstand mod påstand.

Hvor gammel er han? for er lidt andre regler når de er helt små, så er det ikke helt så meget faren har krav på at se dem som hvis de  var f.eks 5 år.

Men det med at han ikke støtter hovedet vil du slet ikke kunne bruge da det jo er typisk mange mænd... Desværre Og han vil jo så bare skulle kunne love at han vil gøre det.

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

suanne85 skriver:

Hvis du ikke kan bevise det så kan du desværre ikke bruge det. Vil bare blive påstand mod påstand.

Hvor gammel er han? for er lidt andre regler når de er helt små, så er det ikke helt så meget faren har krav på at se dem som hvis de  var f.eks 5 år.

Men det med at han ikke støtter hovedet vil du slet ikke kunne bruge da det jo er typisk mange mænd... Desværre Og han vil jo så bare skulle kunne love at han vil gøre det.

Frygter også bare, at det bliver påstand mod påstand!
Det er bare ikke fair!!

Victor er 9 uger på tirsdag.
Jeg ammer ham ikke, så i princippet kan faderen jo godt tage ham en hel weekend, hvis han får lov til det.

Men ang. samvær - kan faderen så godt få overvåget samvær? 

Anmeld

17. oktober 2009

N&J

DortheSimonsen skriver:

Det er bare ikke fair!!

Jeg ammer ham ikke, så i princippet kan faderen jo godt tage ham en hel weekend, hvis han får lov til det.

Ja hvis de finder tilstrækkelig grund til det, det vil sige og du kan bevise at han ikke vil være i stand til at tage sig af sin søn.. sådan som jeg har forstået det.. men hvis han aldrig har haft et spædbarn før kan du måske køre lidt på den med at han ikke ved hvordan han skal håndtere ham.. skifte ble osv og måske få overvåget besøg fra starten..

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

Nikitas mor skriver:

Ja hvis de finder tilstrækkelig grund til det, det vil sige og du kan bevise at han ikke vil være i stand til at tage sig af sin søn.. sådan som jeg har forstået det.. men hvis han aldrig har haft et spædbarn før kan du måske køre lidt på den med at han ikke ved hvordan han skal håndtere ham.. skifte ble osv og måske få overvåget besøg fra starten..

Hm, hvis ikke jeg får forældremyndigheden, kan jeg så ikke søge igen?
Og kan der ikke blive gjort en retssag ud af det?
Faderen er nemlig meget psykisk ustabil - skærer i sig selv, lystløgner, kører spirituskørsel og sådan.

Og det mener jeg bestemt ikke er sagen for min søn!!!

Og har nemlig vidner på en del ting han har gjort - så det kan vel bruges i retten, hvis det skulle gå så langt. 

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

DortheSimonsen skriver:

Det er bare ikke fair!!

Nej det er ikke fair overhovedet men sådan er det jo desværre fordi at de går ind for at børn bliver knyttet til begge forældre og det syntes jeg er fair nok. Hvis han slet ikke bliver knyttet til sin far vil han jo mangle noget, og de ting med at holde og støtte hovedet er jo begynder "uheld" er der mange der gør og ser han ham ikke hver dag så er det jo ikke sikkert han lige husker det, er ikke for at forsvare ham, men han er jo end mand

Men når han er så lille vil jeg gætte på at du kan gøre sådan at han skal være ældre før at han har ham en hel weekend. Sig du gerne vil starte stille op, at han evt har ham et par timer om lørdagen og så går over til en over natning fra lørdag til søndag og når han så er gammel nok så fredag til søndag eller fredag til mandag hvis du ikke ønsker at se på ham.

Hvis det skal være overvåget så tror jeg du skal have meget stærke grunde for det, der hjælper det igen ikke at det er dig han truer så skal det være den bette han gør noget i mod. Men  nr han er så lille skal grundende nok ikke være lige så store som en på 5-6 år. Men over våget samvær er altså ikke noget man bare lige kan få da det jo også kræver noget fra f.eks kommunen af eller statsamtet da der jo skal være en der holder øje med ham.

Men ved ikke hvordan du evt har det med farens mor? For hvis du stoler på hende og har kunnet eller stadig kan snakke med hende, kan du jo høre om han ikke i starten kan være hjemme ved hans forældre (hvis han altså har et godt forhold til dem) ? Ved der er nogen der bruger det nogengange.

Men lad være at have for store forhåbninger om at få fuld forældre myndighed. Og ja du kan søge igen og igen og igen.

Men er en vigtig ting du skal huske og det er at hvis de laver en aftale om at han nu f.eks skal have ham hver anden weekend og du bliver ved at modsige det så kan de altså i værste fald gå ind og sige at barnet skal bo ved faren, da du så ikke er samarbejds villig.

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

DortheSimonsen skriver:

Hm, hvis ikke jeg får forældremyndigheden, kan jeg så ikke søge igen?
Og kan der ikke blive gjort en retssag ud af det?
Faderen er nemlig meget psykisk ustabil - skærer i sig selv, lystløgner, kører spirituskørsel og sådan.

Og det mener jeg bestemt ikke er sagen for min søn!!!

Og har nemlig vidner på en del ting han har gjort - så det kan vel bruges i retten, hvis det skulle gå så langt. 

Ang du nævner vidner. De bedste vidner man kan have er ikke sin bedste veninde som har set det. Hvis du skal bruge det er det bedst hvis det er en du normalt ikke hænger ud sammen med da det gir større chance for at de tror på det.

Men syntes at diin søn skal se sin far på en eller anden måde, ellers vil det præge ham resten af hans liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.